گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

مستر کلاس های هومن خلعتبری برگزار می شود

هومن خلعتبری، رهبر ارکستر و کر و پیانیست در تاریخ ۹ تا ۱۱ ژوئن امسال در لندن به برگزاری مستر کلاس اجراء و آواز برای ایرانیان می پردازد. قرار است این مستر کلاس ها در کشور های نزدیک ایران که نیاز به ویزا ندارد برگزار شود تا هنرجویان ایرانی بتوانند در این دوره شرکت کنند.

هومن خلعتبری

هومن خلعت بری

به تازگی نیز در وبسایت هومن خلعت بری، برای انجام جلسات مشاوره مستقیم از طریق اسکایپ سامانه ای راه اندازی شده که علاقمندان می توانند با ثبت نام و گرفتن وقت مشاوره از طریق اسکایپ آثار و قطعات یا اجراهایشان را ارسال کنند و این آثار مورد ارزیابی قرار بگیرد.

خلعت بری درباره کارگاه های آواز می گوید: «کارگاهها در سوئیس، سوئد و بلژیک برگزار شد و بعدی نیز در لندن خواهد بود و همین طور هم ادامه خواهد داشت. اشاره کردم که حفظ کردن ارتباط با هنرجویان آواز موسیقی ایرانی و همچنین، آگاه کردن علاقمندان به اصول درست اجرا و آواز مد نظرم بودم و از بس که متقاضی زیاد بود، مجبور بودم تعداد محدودی را انتخاب
کنم. باید توضیح بدهم که مستر کلاس یا کارگاه پیشرفته، اصولا برای افراد با کمی تجربه و البته مستعد برگزار
می شود. مستر کلاس با کلاسهای معمولی موسیقی که از مبتدی تا پیشرفته کاملا فرق دارد. کلاسهای معمولی
موسیقی ادامه دار هستند، ولی کارگاه آموزشی از سه روز تا یک هفته بیشتر نیست. شما تجربه آوازی دارید و
معلم فقط نکات خیلی ریز، ایرادات اجرایی و یا موزیکالیته ها اشاره و تصحیح می کند. برای همین هم افرادی
انتخاب می شوند که کمی تجربه دارند و فقط احتیاج به راهنمایی و برطرف کردن اشکالاتشان دارند.»

خلعتبری امسال در اولین برنامه اش در شب افتتاحیه فستیوال قصر کریشتِتِن اتریش (Klassikfestival Schloss Kirchstetten) مثل سالهای گذشته، کنسرتی در فضای باز و حیاط قصر برگزار می کند با عنوان «یک شب روسی» که این برنامه شامل قطعات مختلف از آهنگسازان کشور روسیه می شود؛ در این شب ارکستر فیلارمونیک باوارین اُلموتز به رهبری این هنرمند ایرانی به روی صحنه می رود.

برنامه دیگر، خلعتبری اجرای اپرای «دختر هنگ» (La Fille de Règiment) اثر آهنگساز ایتالیایی دونیتزتی (Donizetti) است.

سال گذشته، سال پرکاری برای هومن خلعت بری بوده است؛ برنامه های متنوع او در اپرای گراتس اتریش تا چند
کنسرت با ارکسترهای مختلف اروپایی و البته برگزاری کارگاه های اجراء و آواز برای خوانندگان ایرانی. چند ماه
قبل نیز خلعتبری به عنوان رهبر افتخاری ارکستر ویرتوزهای برونو (Vituosi Brunenses) در جمهوری چک منصوب شد.

از دیگر برنامه های او در سال گذشته همکاری با آنسامبل وی (We) در سوئد بود که در این آنسامبل خلعتبری به عنوان نوازنده پیانو قطعاتی ایرانی را با تنظیم علی اکبر قربانی اجرا کرد.

این برنامه در سالن دانشگاه موسیقی شهر یوتوبری در سوئد برگزار شد و استقبال به حدی بود که بلیط این کنسرت تمام (Sold out) شد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

  • حیف از این آدم که باید غیرایرانی ها ازش استفاده کنند و سود ببرند بعد یک عده شو من و دغل باز به اسم رهبر بایستند و چوب تکون بدن.

بیشتر بحث شده است