گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

مستر کلاس های خسرو علمیه برگزار می شود

۲۷ خرداد در آموزشگاه کوشا مستر کلاس های آواز خسرو علمیه به مدت سه روز برگزار می شود. علاقمندان برای حضور در این مستر کلاس ها می توانند با آموزشگاه کوشا تماس بگیرند.

خسرو علمیه در سال ۱۳۳۳در خانواده ای با فرهنگ در تبریز چشم به جهان گشود. جد پدری ایشان از اولین پایه گذاران صنعت چاپ کشور می باشند. عشق و علاقه به هنر آواز و موسیقی و استعداد شگرف در ایشان از همان دوران کودکی تبلور یافت، بطوریکه در ۵ سالگی در محافل عمومی از جمله مدرسه اردیبهشت تبریز به تشویق مدیر مدرسه خانم تیموری هنر نمایی می نمود.

از ۸ سالگی در برنامه شکوفه ها در رادیو تبریز و در ۱۳ سالگی در تلوزیون ارومیه و رادیو جوانان از ۱۴ سالگی بعد از افتتاح تلویزیون تبریز در برنامه های مختلف هفتگی با رادیو تلوزیون تبریز به اجرای برنامه می پرداخت.
او در تبریز با ارکستر آذربایجانی صفریان، ارکستر هنرستان موسیقی به سرپرستی زاون یدیقاریان، ارکستر خانه جوانان، کاخ جوانان و ارکسترهای متعدد پاپ و جاز و آذربایجانی و ایرانی همکاری نمود.

خسرو علمیه در ۱۸ سالگی با عزیمت به تهران در تالار رودکی به همراه ارکستر آذربایجانی صفریان و ارکستر سازهای ملی وزارت فرهنگ و هنر به سرپرستی فرامرز پایور برنامه های متعددی اجرا نمود که که با استقبال چشمگیری همراه بود و در طی این زمان ۲ ساله، دوره آواز کلاسیک را تحت نظر مایسترو میشل کازاتو (Michele cazato) و خوانندگان بزرگی از جمله تیتو گوببی (Tito Qobbi) و جوزپه تادئی (Giuzeppe Tadei) گذرانده و به موازات آن دوره تئوری موسیقی را زیر نظر حبیب الله منصوری طی نمودند.

بعد از چندین سال هنر نمایی و کسب تجربه در سال ۵۴ عازم وین گشته و با قبولی در امتحانات ورودی دانشگاه موسیقی و هنرهای تجسمی وین به مدت ۹ سال در رشته های صداسازی و بازی در صحنه و کارگردانی تحصیل نمود و در رشته لید و اوراتوریوم فارغ التحصیل شدند.

audio file
بخشی از اجرای خسرو علمیه را بشنوید

بعد از فارغ التحصیلی ضمن کسب تجربیات هنری مختلف از محضر اساتید به نام همچون تادئی (Tadei)، کامپوگاریانی (Campogariani)، فرنی (Mirella Freni) (که معلم پاواروتی نیز بوده است) باندرا (Bandera)، گورائنی (Guarini) دوره های تکمیلی و تخصصی آواز را طی نمودند.

او
از سال ۱۹۸۴ در اپراهای مختلف اروپا (ایتالیا، آلمان و اتریش) ایفای نقش نموده است.
وی در طول فعالیت هنری خویش علاوه بر اجراهای موفق کلاسهای مثمر ثمری در زمینه صداسازی و تربیت صدا بمدت ۳۵ سال برگزار نموده و از ۲۰ سال پیش در سفرهای متعدد خود به تبریز خوانندگان توانایی را تربیت نمودند و مکتب آواز کلاسیک تبریز را پایه گذاری نموده است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۲

  • مدرک هیچ کنسرواتواری در اتریش با دانشگاه موسیقی برابر نیست!!! همین بازار گرمی رو، کنسرواتوار پراینر در وین توسط خواهر و برادری که در انجمن ایران و اتریش فعال هستند ( به نام س . ل س . ل ) در تهران راه انداخت و جوانان بسیاری رو آواره کرد و بعد از چند سال {…}، ایرانی ها متوجه چرت بودن این مدرک و کنسرواتوار الکی شدند!
    خواهش میکنم دوباره شروع نکنید. این خیلی خوبه که هنرجوها سفر کنند و دنیا دیده بشند ولی ننویسید ” برابر دانشگاه سالزبورگ ” !!! نه! کنسرواتوار در اتریش مثل آموزشگاه موسیقی میمونه! مثل علمی کاربردی ایران میمونه! مسلمه که مدرک علمی کاربردی با مدرک دانشگاه تهران برابر نیست!!!! کار خیر انجام میدهید، عالیه ولی بازار گرمی بی پایه نکنید.
    یک دانشجوی موسیقی در وین اتریش

    (بخش های سانسور شده با قوانین سایت همخوانی نداشته است. سردبیر سایت)

بیشتر بحث شده است