گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

“بهزاد” پس از سالها در سرزمین مادری اش می خواند

مهدی بهزاد پور مشهور به بهزاد خواننده نام آشنا و پرکار سالهای ابتدایی دهه ی شصت که با اجرای آثاری از همایون خرم، اسدالله ملک، فضل الله توکل و موید محسنی پا به عرصه ی موسیقی گذاشت پس از سالها دوری از صحنه کنسرتی را در شهرهای کرمان و بم برگزار می کند.

بهزاد در این برنامه آثاری از ساخته های همایون خرم، مجید وفادار، جهانبخش پازوکی و… را با همراهی نوازنده های جوانِ گروه “مهربانگ” اجرا خواهد کرد.

“تاب بنفشه”، “صبح سعادت” دنیا و چند قطعه ی دیگر که سالهای دور با اجرای “داریوش رفیعی” و “کوروس سرهنگ زاده” به خاطره ی جمعی دوستداران موسیقی ملی تبدیل شده بود از تصنیفهای اجرایی این دو شب هستند.

گفتنی است این کنسرت با حمایت شرکت “خودروسازی کارمانیا” و همراهی “فرزاد محمد نژاد” (نوازنده تار و سرپرست گروه مهربانگ”، “سیدرضا امامیان” (نوازنده سنتور)، شهریار بهزادپور (نوازنده تنبک)، سیدعرفان حسینی (نوازنده کمانچه)، “پویا خوشبین” (نوازنده عود) و “مهدی ولی زاده” (نوازنده نی) برگزار خواهد شد.

مهدی بهزاد پور مشهور به بهزاد، متولد شهر بم در استان کرمان است. دایی او کورس سرهنگ زاده خواننده مشهور دهه ۴۰ و ۵۰ است، به همین دلیل او از سنین نوجوانی با آواز آشنایی داشته است و در اردو های رامسر صدای او مورد پسند واقع شده و به کلاس عبدالعلی وزیری فرستاده می شود، پس از آن برای آشنایی بیشتر با ردیف آوازی حدود یکسال از محضر محمود کریمی استفاده می کند.

بهزاد در سال ۱۳۵۶ در امتحان آواز رادیو با داوری حبیب الله بدیعی، علی تجویدی، رحیم معینی کرمانشاهی و همایون خرم شرکت می کند و برگزیده می شود. هرچند شهرت حرفه ای بهزاد در میان عامه مربوط به آثار پس از انقلاب او با هنرمندی کرمانی به نام احمدرضا مویدمحسنی، نوازنده سنتور و آهنگساز بود که به صورت مداوم در دهه های ۶۰ و ۷۰ آثارش به همراه بهزاد از رادیو و تلویزیون پخش می شد.

یکی از همکاری های مشترک بهزاد با موئد محسنی آلبوم «درد محبت» است که بعدها بهزاد به خاطر این آلبوم به عنوان خواننده برتر یادواره بین‌المللی خواجوی کرمانی برگزیده شد. از دیگر آثار مشترک این دو هنرمند می تواند به «تاب بنفشه» اشاره کرد که مشهورترین کار هنری اوست و شهرت چشمگیری یافت.

اغلب کارهای بهزاد ساخته‌های احمدرضا مویدمحسنی است و بعضی نیز از همایون خرم. بهزاد به دلیل معالجه بیماری حنجره، مجبور به ترک ایران شد و بعدها بهبودی یافت. بهزاد هر سال چند ماهی را در ایران و اغلب در شهرستان بم می‌گذراند. از این خواننده آلبوم های “چراغی از علی دارم”، ” تاب بنفشه”، “درد محبت”، “جلوه رخسار” و “شمع و پروانه” در بازار صوتی ایران وجود دارد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

  • درود به آقای بهزاد عزیز همشهری عزیزم من همیشه صدای گرمشونو دوست داشته و دارم خداوند در هر کجای دنیا هستن از خودشون و همه عزیزانشون مواظبت کنه به امید روزهای خوب💚💚👌

بیشتر بحث شده است