گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

مستر کلاس ارکستراسیون و آرانژمان شهرداد روحانی برگزار می شود

موسسه فرهنگی هنری فرزانه برگزار می‌کند؛ ورک شاپ ارکستراسیون و آرانژمان برای آنسامبل‌های مختلف توسط شهرداد روحانی. کلاس‌ها از ۱۸ تیرماه برگزار خواهد شد و مهلت ثبت نام تا ۱۰ تیرماه خواهد بود.


Audio File
مستر کلاس ارکستراسیون و آرانژمان شهرداد روحانی

دوره ارکستراسیون و آرانژمان، مجموعا در بیست و چهار ساعت آموزشی برگزار می‌شود که متقاضیان به دو صورت فعال و غیر فعال می‌توانند در این دوره ها شرکت کنند. لازم به ذکر است که تعداد شرکت کنندگان فعال محدود می‌باشد و پس از بررسی رزومه ایشان توسط شهرداد روحانی به عنوان عضو فعال ثبت نام می‌گردند. این کلاس ها شامل هشت جلسه سه ساعته می‌باشد و در مدت زمان یک ماه برنامه ریزی شده است.



در این دوره فشرده مباحث عمومی در خصوص شناخت سازهای ارکستر، آشنای با تکنیک های نوازندگی و همچنین اصول مقدماتی سازبندی برای آنسامبل‌های مختلف (ارکستر مجلسی، تریو، ارکستر سمفونیک و …) مطرح می‌شوند، در سه هفته اول، سه گروه سازی (زهی، بادی چوبی و بادی برنجی و کوبه‌ای) بررسی خواهد شد و در جلسه دوم هر هفته اعضای فعال می‌بایست قطعاتی را برای خانواده سازی مطرح شده بسازند و یا تنظیم نمایند که توسط نوازندگان سازهای مربوطه و رهبری شهرداد روحانی اجرا خواهد شد و مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. همینطور نوازندگان هم در مورد محدودیت‌های عملی برای شرکت کنندگان توضیحاتی خواهند داد و در این جلسه این امکان فراهم می‌شود که از نزدیک با نوازنده و قابلیتها و محدودیتهای هر ساز آشنا شود. در هفته آخر علاوه بر جمع بندی مباحث فوق‌الذکر اعضای فعال باید برای یک آنسامبل انتخابی متشکل از گروه‌های سازی یاد شده قطعه‌ای را تنظیم و یا آهنگسازی کنند که توسط شهرداد روحانی رهبری و نقد و بررسی خواهد شد.

آکادمی موسیقی کوشا همواره در تلاش بوده تا بهترین فرصت‌ها را برای نوازندگان و هنرمندان فعال در کشور فراهم آورد، موج موسیقی دنیا با سرعتی فزاینده رو به پیشرفت است و برای رسیدن به این موج نیازمند تعاملات موسیقایی در سطح گسترده‌ای هستیم، آکادمی کوشا با همکاری با اساتید با تجربه و مطرح در سطح بین‌المللی این امکان را برای هنرجویان فراهم آورده است تا برای دستیابی به استانداردهای جهانی و ارتقای سطح مهارت نوازندگی خود از آموزشهای لازم بهره مند گردند.

در راستای این اهداف برنامه های منسجمی تدارک دیده شده که مستر کلاس ارکستراسیون و آرانژمان از سری مستر کلاس های تخصصی می‌باشد که در این موسسه برگزار می‌گردد از جمله دیگر کلاس های تخصصی پیش‌بینی شده برای فعالین در زمینه موسیقی توسط شهرداد روحانی کارگاه‌های نوازندگی پیانو و نیز آهنگسازی فیلم می‌باشد که متعاقبا اطلاعات این کلاس‌ها در اختیار متقاضیان و علاقمندان قرار خواهد گرفت.

از دیگر دوره‌های تخصصی برگزار شده در این مجموعه می‌توان به کارگاه آواز خسرو علمیه، کارگاه نوازندگی فلوت فیروزه نوایی و سری کارگاه‌های سازهای کوبه‌ای توسط علی رحیمی اشاره کرد، در اولین سری کارگاه های کوبه ای، کارگاه آشنایی با ساز “هنگ درام” برنامه ریزی شده است که اطلاعات آن در اینستاگرام و کانال تلگرام آکادمی کوشا در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است