گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کارگاه آشنایی و نوازندگی «هنگ درام» توسط علی رحیمی

موسسه فرهنگی هنری فرزانه کارگاه آشنایی و نوازندگی «هنگ درام» علی رحیمی را برگزار می‌کند. این کلاس ها در شش جلسه سه ساعته برگزار خواهد شد و متقاضیان به دو صورت فعال و غیر فعال می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند. تعداد اعضای فعال محدود می‌باشد و پس از جلسه مشاوره رایگان توسط استاد رحیمی انتخاب خواهند شد.

علی رحیمی نوازنده سازهای کوبه ای، هنرمندی با سابقه است که در طول دوران فعالیت خود در آلبوم های موسیقی بسیار با آهنگسازان داخلی و خارجی همکاری داشته است.



او عضور ثابت گروه «نور» است و سابقه همکاری ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران را در کارنامه کاری خود دارد، ایشان در سال ۱۳۸۰ موفق به کسب جایزه نخست جشنواره “پرکاشن” ایتالیا گردیده است با توجه به اینکه ساز “هنگ درام” ساز نوظهوری است و مدت زمان طولانی ای از ترویج این ساز در کشورمان نمی‌گذرد، در این کلاس تاریخچه و تنوع و تکینکهای نوازندگی این ساز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

“هنگ درام” سازی است که در دسته خودصداها (Idiophoic) تقسیم‌بندی می‌شود و یا بطور واضح تر، ساز هنگ درام ساز کوبه‌ای- ملودیک می‌باشد، لذا تسلط کامل نوازندگان بر ریتم در اولین اولویت های شرایط لازم برای نواختن آن می‌باشد، در این دوره علاوه بر تکنیک‌های نوازندگی این ساز، مباحث ریتم شناسی و پیاده کردن الگوهای ریتمیک بر روی این ساز نیز مطرح خواهند شد.

آکادمی موسیقی کوشا همواره در تلاش بوده تا بهترین فرصت‌ها را برای نوازندگان و هنرمندان فعال در کشور فراهم آورد، موج موسیقی دنیا با سرعتی فزاینده رو به پیشرفت است و برای رسیدن به این موج نیازمند تعاملات موسیقایی در سطح گسترده‌ای هستیم؛ آکادمی کوشا با همکاری با اساتید با تجربه و مطرح در سطح بین‌المللی این امکان را برای هنرجویان فراهم آورده است تا برای دستیابی به استانداردهای جهانی و ارتقای سطح مهارت نوازندگی خود از آموزشهای لازم بهره مند گردند.

در راستای این اهداف برنامه های منسجمی تدارک دیده شده که می‌توان به مستر کلاس ارکستراسیون و آرانژمان شهرداد روحانی، سری کارگاه های نوازندگی پیانو توسط ایشان، کارگاه آواز خسرو علمیه، کارگاه نوازندگی فلوت فیروزه نوایی و سری کارگاه‌های سازهای کوبه‌ای توسط علی رحیمی اشاره کرد.

کارگاه آشنایی و نوازندگی «هنگ درام» اولین سری کارگاه های کوبه ای می‌باشد و کارگاه های سایر سازهای کوبه‌ای نیز در حال برنامه ریزی است. اطلاعات کلیه مستر کلاس‌ها و کارگاه ها در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آکادمی کوشا قابل پیگیری است.

علاقمندان می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با آکادمی موسیقی کوشا به شماره های ۷۷۶۲۰۷۷۴_ ۷۷۶۲۰۷۵۳ و ۰۹۳۷۱۲۶۴۲۲۰ تماس حاصل نمایند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است