گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

مسترکلاس و کارگاه آواز پروفسور ماریو برونتی برگزار می شود

مسترکلاس و کارگاه آواز پروفسور ماریو برونتی از ایتالیا توسط موسسه فرهنگی- هنری فرزانه برگزار می‌شود. این مستر کلاس به دو صورت گروهی و خصوصی برگزار می شود، کلاسهای خصوصی برای کسانی که با آواز کلاسیک و تکنیک های آن آشنا هستند مفید خواهد بود و در صورت داشتن رپرتوار می‌توانند روی قطعه خود از آموزشهای پروفسور برونتی بهره مند شوند.

این سوال برای برخی پیش خواهد آمد که آیا با توجه به مدت زمان کم این کلاسها، این دوره آموزشی تاثیری خواهد داشت یا خیر، در جواب باید گفت که گاهی به دلیل یک ایراد ساده و بنیادی کیفیت صدای خود را از دست می‌دهیم، در تجربه با اساتید بزرگی مثل پروفسور ماریو برونتی، با توجه به تجربه ایشان و تربیت هنرمندان و خوانندگان مطرح در سطح بین‌المللی، شاید یک تمرین ساده و یک نکته پایه ای بتواند مشکلات صوتی ایجاد شده در نتیجه آن را برطرف کند و در مرحله بعدی با فراگرفتن تکنیک های پیشرفته تر، کیفیت و قدرت صدای خود را ارتقا دهد.

لازم به ذکر است که در صورت ثبت نام در حداقل سه جلسه آموزش خصوصی به هنرجویان گواهی شرکت در این دوره تعلق خواهد گرفت. در صورتیکه به تازگی به خوانندگی علاقمند شده اید و مشتاق هستید در این زمینه و بخصوص در رشته آواز کلاسیک به فعالیت خود ادامه دهید، کلاسهای گروهی با تکیه بر بیان نکات کلیدی و آموزشهای پایه ای تر می‌تواند در انتخاب مسیر و استاد به شما کمک کند و اطلاعات عمومی شما در این رشته را بسیار پربارتر کند. ظرفیت کلاسهای گروهی محدود می‌باشد و فقط در دو روز چهارشنبه هفتم تیرماه و پنجشنبه هشتم تیرماه از ساعت ۳ الی ۶ برگزار خواهد شد.

پروفسور برونتی از اساتید به نام اروپا در آواز کلاسیک است و بسیاری از شاگردان ایشان در صحنه های بزرگ بین‌المللی موفق به کسب افتخارات فراوانی گشته اند و در سالن های بزرگ دنیا به ایفای نقش پرداخته اند. وی در دو رشته آواز و ویولون از کنسرواتوار مونته وردی بولتزانو ایتالیا فارغ‌التحصیل شده است و با اساتید بزرگی همکار بوده اند که از آنها می توان به دل موناکو اشاره کرد؛ در اواخر سالهای زندگی مایسترو پاواروتی در زمینه تدریس آواز برنامه هایی را طراحی کرده‌اند و با هم همکاری داشته‌اند.

پروفسور ماریو برونتی

در سالهای جوانی نیز اپراهای زیادی در سطح دنیا اجرا کرده‌ و با رهبران مطرحی مثل فرانچسکو مولیرانی، ریکاردو موتی و زوبین مهتا به روی صحنه رفته‌ است. ایشان در سالهای اخیر بیشتر به برگزاری مسترکلاس در کشورهای مختلف مشغول بوده و به تازگی هم آخرین مستر کلاس خود را در کشور روسیه برگزار نموده‌ است. وی از اساتید آواز “بل کانتو” است و با توجه به اینکه این سبک در ایتالیا پایه گذاری گردیده و رشد نموده، قطعا برای بسیاری از خوانندگان و برای آشنایی با این سبک گفتنی های بسیاری دارند. دعوت از این هنرمند بین المللی با تلاش و همت حمیدرضا شعبانی صورت گرفته است.

آکادمی موسیقی کوشا همواره در تلاش بوده تا بهترین فرصت‌ها را برای نوازندگان، خوانندگان و هنرمندان فعال در کشور فراهم آورد؛ موج موسیقی دنیا با سرعتی فزاینده رو به پیشرفت است و برای رسیدن به این موج نیازمند تعاملات موسیقایی در سطح گسترده‌ای هستیم، آکادمی کوشا با همکاری با اساتید با تجربه و مطرح در سطح بین‌المللی این امکان را برای هنرجویان فراهم آورده است تا برای دستیابی به استانداردهای جهانی و ارتقای سطح مهارت نوازندگی خود از آموزشهای لازم بهره مند گردند.

در راستای این اهداف برنامه های منسجمی تدارک دیده شده که می‌توان به مستر کلاس ارکستراسیون و آرانژمان شهرداد روحانی، سری کارگاه های نوازندگی پیانو توسط ایشان، کارگاه آواز خسرو علمیه، کارگاه نوازندگی فلوت فیروزه نوایی و سری کارگاه‌های سازهای کوبه‌ای توسط علی رحیمی اشاره کرد؛ کارگاه آشنایی و نوازندگی “هنگ درام” اولین سری کارگاه های کوبه ای می‌باشد و کارگاه های سایر سازهای کوبه‌ای نیز در حال برنامه ریزی است. اطلاعات کلیه مستر کلاس‌ها و کارگاه ها در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آکادمی کوشا قابل پیگیری است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است