گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

مایکل جکسون «سفیری برای هنر موسیقی»

پس از مدت‌ها که اخبار ایران تیتر اول رسانه‌های جهان بود، یک خبر جای اخبار ایران را گرفت: مایکل جکسون، ستاره موسیقی پاپ آمریکا، در سن پنجاه سالگی درگذشت. مایکل جکسون، پنج‌شنبه ظهر (۲۵ ژوئن) در محل سکونت‌اش در لوس‌آنجلس دچار غش شد و در نهایت به دلیل ناراحتی قلبی حدود ساعت سه بعد از ظهر (به وقت لس‌آنجلس) در مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا درگذشت.

یکی از مقام‌های فوریت‌های پزشکی به سی‌ان‌ان گفته‌است که به دلیل قوانین «حفظ حریم خصوصی» افراد، نمی‌تواند جزئیات زیادی را در این مورد شرح دهد.

لوس‌آنجلس تایمز هم از قول او نوشته هنگامی که ماموران اورژانس به منزل مایکل جکسون رسیده‌اند او نفس نمی‌کشیده ‌است.

سی‌ان‌ان همچنین گزارش کرده در زمان بستری شدن مایکل جکسون، ورودی‌های منتهی به مرکز فوریت‌های پزشکی بسته شده بود و حتا به کارکنان نیز اجازه ورود داده نمی‌شد. ویدئوهای ضبط شده از محل بیمارستان، تجمع دوستداران این خواننده محبوب آمریکایی را در منطقه نشان می‌داد.

لوس‌آنجلس تایمز به نامشخص بودن وضعیت دقیق مایکل جکسون در زمان مرگ اشاره کرده و این‌که پلیس در حال بررسی موضوع است. برادر مایکل جکسون هم از رسانه‌ها خواسته به حریم خصوصی خانواده در این روزها احترام بگذارند.

درگذشت مایکل جکسون در حالی روی داد که او کنسرت‌هایی در پیش داشت که تمام بلیت‌های آنها پیشاپیش به فروش رفته بود.
پیتر ویلکینسون، در مطلبی برای تارنمای سی.ان.ان، مایکل جکسون را نخستین ستاره سیاه پوست در دنیا نامیده که تا این حد مورد محبوبیت قرار گرفته است.

از مایکل جکسون در طول حدود چهار دهه فعالیت هنری، بیش از ۳۵۰ میلیون نسخه از آثارش به فروش رفت. رکوردی که باعث شد به او «پادشاه موسیقی پاپ» لقب داده شود.


audio file بشنوید این برنامه را از رادیو زمانه

شهرت و همچنین ثروت مایکل جکسون گرچه در سال‌های گذشته به دلایل مسایل دادگاهی و مالی تا حد زیادی کاهش پیدا کرد اما برنامه‌های او همچنان محبوب ماند؛ دلیل این ادعا کنسرت‌هایی است که برای ماه ژوییه برای او در بریتانیا سازماندهی شده بود و تمام بلیت های این برنامه‌ها پیش فروش شد.
ال شارپتون، از سازماندهندگان برنامه‌های مربوط به حقوق مدنی مردم در ایالات متحده در مصاحبه‌ای به ترانه‌ی “We are the World” اشاره کرده که مایکل جکسون برای فعالیت‌های خیریه به اتفاق لیونل ریچی ساخت؛ این ترانه در سال ۱۹۸۵ ساخته شد و حدود ۵۰ میلیون دلار درآمد برای کمک به آسیب‌دیدگان خشکسالی در آفریقا به ارمغان آورد.

مدونا، خواننده نامدار آمریکایی در واکنش به درگذشت مایکل جکسون گفت: «دنیا یکی از بزرگترین هنرمندان خود را از دست داد، اما آثار او برای همیشه می‌ماند».
جاستین تیمبرلیک، خواننده پرآوازه‌ی دیگر نیز از مایکل جکسون به عنوان نابغه‌ای نام برده که نه تنها در زمینه موسیقی پاپ بلکه نماینده‌ای واقعی برای کل هنر موسیقی بود.

مایکل جکسون در سال ۱۹۵۸ در ایالت ایندیانا در آمریکا متولد شد. در یک خانواده کارگری، فرزند پنجم در میان نُه فرزند خانواده بود. از کودکی استعداد خود را در موسیقی نشان داد و در شش سالگی با گروه برادران جکسون هنرنمایی کرد. در سال ۱۹۷۵ با کمپانی صفحه پرکنی سی.‌بی.‌اس قرارداد بست و از آن به بعد موفقیت‌های حرفه‌ای او بیشتر و بیشتر شد.

ترانه‌ی Thriller (دلهره‌آور) به نوشته کتاب «صفحه‌های جهان»، پرفروش‌ترین اثر موسیقی در جهان به شمار می رود؛ اثری که در سال ۱۹۸۲ ساخته شد و ۶۵ میلیون نسخه از آن به فروش رفت.
مایکل جکسون در طول فعالیت‌های هنری‌اش سیزده بار برنده جایزه «گرمی» شد.

رادیو زمانه

پژمان اکبرزاده

پژمان اکبرزاده

دیدگاه ها ۳۲

  • واقعا با فوت این هنرمند بزرگ،موسیقی پاپ نابغه ای رو از دست داد که تکرار نشدنیست.از کودکی آثارش رو گوش میکردم و بسیار دوستش داشتم.با شنیدن آثارش حس خاصی بهم دست میده و من رو به دوران زیبای کودکیم میبره.هنرمندی که با تبعیض نژادی مخالف بود و با اون مبارزه میکرد.
    روحش شاد.

  • تمام اتهاماتی که به او در زمان حیاتش زدند بی اساس و مزخرف بود. تنهاهدف این گونه جنجالها و خبر سازی ها نوعی تجارتی پر سود است و بس. از شهرت افراد این گونه سواستفاده کردن و قربانی کردن آنها در غرب یک بازی قدیمی است. شما هم تا از چیزی مطمئن نیستید اینکونه نظر ندهید

  • بابک جان شما خودتا ناراحت نکن اینها همان اکثریت نادان ایران هستند که بدون اطلاعات هر چی که اخبار میگه باور میکنن شنونده باید عاقل باشه با حرفت موافقم اینها همش سیاسته که یک نفر را به خاطر محبوبیتش ترد کنند که خودشون ابر قدرت باقی بمونند .مایکل یک انسان گیاهخوار بود که حتی از خوردن حیوانات هم پرهیز می کرد.او در چهره اش نامردمی ها نا عدالتی ها و نادانی های مردم بود که میشد درکش کرد او به خاطر پول نمی خواست بیاد فقط می خواست مردما جمع کنه و خوشحال ببینتشون او با مردنش به ابر اسطوره تبدیل شد و ارتقای بیشتری پیدا کرد بر خلاف تفکر جاهلان و در آخر او یک حرفه ای بود روانش شاد و یادش گرامی

  • اوسطوره تکرار نشدنی را از دست دادیم که شاید هرگز در دنیا همچون او متولد نشود
    روحش شاد
    یادش گرامی
    باید بدانیم که مایکل عزیزمان همیشه زنده است

  • nazar man dar mored in post bar ghabli paak kardid…..Michael yek honarmand bood ke tekrar nemishe — in hame tohmati ke beoon zadan faghat bekhater in bood ke in sefid posta nemitoonestan bebinand yek siahpost enghadar azashoon to music jelo rafte va shoroo kardan be aberoo bordanesh. ta adamhayee mese mohammado taht tasir gharar bedan

  • micheal yek hamjensgara boood va koodakan ra morede taarroz gharar midad.va ooo ensane khayyer va ensan dooosti boood .be gofteye khodash faghat 2 bar jarrahiye plastic anjam dadeh ast.ooo yek sonnat shekan dar mooosighi boood va hameye cliphayash dar zamineye ensan doosti va mobareze ba nejad parasti boood.baraye clipi chon triller 500 hezar dolar kharj kard ke dar ooon zaman kamtar kesi in karo mikard.bayad tavvajjoh dasht ke az har ensani nabayad abar bashar sakht agha amin .ghabl az ink enazar bedahid khooob fekr konid

  • هرگز خبرهای کذب رو درباره مایکل باور نکردم. وقتی آدمی با این شهرت و ثروت برای صلح و دوستی و انسانیت میخونه دیگه جایی واسه حرفا و حدیثا باقی نمیمونه.اون شایعات فقط بازی های تبلیغاتی یهودی های دشمن صلح بود که بهتره اصلا بهشون فکر نکنیم

  • mohmmad agha kamelan dar eshtebahi. age michael honarmand nist ya abar ghodrat honar mosooighi nist. shoma mishe begi ki ro ghabooool dari ma ya bishtar adma ino ghhabool daran ke oon yek honarmand boode balke bishtar yek abar ghodrat ya neshti in khabaray doroogh ro goosh dadi ke in dar mored ye siah poost neveshtand. michael behtarin honar moosighe jahane

  • هیچ هنرمندی پیدا نمیشه که با ارامش وبدون شایعات پشتسرش زندگی کنه. این که اون چجور ادمی بود رو هیچوقت نمیتونیم بفهمیم چون هیچوقت باهاش نبودیم فقط مییتونیم از دهان کسایی که باهاش بودن شرح حالش رو بشنویم این که روحش دراون دنیا چجوری ما نمیتونیم در موردش چیزی بگیم چون این فقط به خداواو مربوط میشه. تنها گناه بزرگ او این بود که به داده ی زیبایی های خداوند به خودش احترام نگذاشت چطور وقتی او با از تفاوت هایی که فقط بین رنگ پوست انسانها میذاشتند مخالف بود خودشو با یک عمل جراحی عوض کرد مگه سیاه پوست بودن چه ایرادی داره البته نباید از اون ماجرای اتش سوزی که برای اون پیش اومد چشمپوشی کرد.ولی او یک هنرمند واقعی بود وقتی شعر میخوند انگار توی این دنیا نیست. من به عنوان یک خواننده او رو واقعا قبول داشتم خیلی از خوانندههای مزخرف امروزی بهتره هیچی از نجابت وانسانیت سر در نمییارن فقط چهارچنگولی به ثروت وشهرت مذخرفشون چسبیدن واصلا به فکر شخصیتشون نیستندوخودشونم نمیفهمن چی میخونن وچه کار میکنن ودر مورد مایکل این که هیچوقت شایعات رو درباره اون باور نکنین چون فقط میخوان ازشون باج بگیرندواین که فکرشون منحرف کنند اعصابشون بهم بریزندتا اینکه اخرسر خودشون به خودشون شک کنند. امیدوارم دران دنیابا ارامش به سر ببردولی دیگر چنین شخصیتی دردنیا تکرار شدنی نیست.او با خودش در این دنیا بدکرد.

  • مایکل دچار یک بیماری خاص بود که میزان شیوع اون تو دنیا فقط ۱% و اونم از بین رفتن سیستم دفاعی بدن و شل شدن عضلات بود. به همین خاطر دچاردرد شدید بود و مدام دارو مصرف میکرد با اینحال همیشه مردم رو شاد میکرد با آهنگاش و رقصای فوق العادش ولی مردم تمام زحمات و سختی های اون رو با باور کردن شایعه ها به باد دادن.

  • فقط ی لحظه _ی لحظه_ بی غرض هنر و موسیقی مایکل رو با خواننده ها و موسیقی هایی که امروز تو دنیا فراون مقایسه کنید.
    من که وقتی مقایسه می کنم دلم نمیخاد حتی ی لحظه به آهنگای مزخرف و بی ارزش دیگه گوش بدم.

  • من از مایکل ابر بشر نساختم ولی وقتی تونسی بهترین باشی در هنر وبخشاینده باشی در مادیات انوقت می تونی بگی مایکل کسی نبود ما فقط نظر شخصی خودمونا اینجا بیان می کنیم شاید اون درکی که من در مورد مایکل دارم را شما یک صدمش را هم نداشته باشید البته توهین نباشه انسانها با درکهای
    مختلف زاده شدند
    من فقط به اون نگاه نمی کردم و گوش نمی دادم چیزی در اون بود که حتی روح من را به سمتش سوق می داد.مایکل انسانی بود با غمی در درون.ضمنا اگه می خواید گوشت بخورید او میل خودتون هست من حاضر نیستم به خاطر دل خودم حیوانات را پرورش بدم و بعد از انها تغذیه کنم.اگه اطلاعاتی ندارید می تونید به http://www.iranvegetarian.com مراجعه کنید و حداقل یکم فکر کنید که ما انسانهای خود خواه داریم چه بر سر خودمون و زمین میاریم.هنوز هم سر حرفم هستم مایکل یک ابر اسطوره بود و خواهد بود.

  • shahin shoma az chizi ke nemidooni harf nazan…
    michael jackson amal nakard ranage poostesh yek bimaari bood aslan hatta age amal ham karde bashe khaaste be hameye mardome nezhad paraste donya befahmone man hamoon michael jacksone siah poost hastam va mahboobiyat hich rabty be range poost nadare

  • مایکل یک انسان فوق العاده بود هنرمندی که هیج گاه تکرار نخواهد شد و یک تار مویش می ارزید به هزارتا هنرمند تازه به دوران رسیده الان
    درباره پوستش هم برید تحقیق کنید پیشنهاد میکنم ویکی پدیا را بخوانید اون دچار یک بیماری پوستی بودکه توسط پزشکان تایید شده بود و هیچ گاه خودش رو سفید نکرد مایکل به نژادش افتخار میکرد

    خدا حفظش کند

  • به بهترین مخلوق..
    به عاشقترین معشوق..
    به تنهاترین مهربان..
    مایکل , الان ماههاست که از عروج اسمانیت میگذره.تو ببین که بودند عاشقانی که هنوز دلشون برای کبوتران بی آشیانه و مسافران غریب نگرانه و هستند نادانانی که خود در افکار باطل خود پوست تورا رنگ می کنند و کوس دانایی خود را چه جاهلانه می کوبند
    اما ما بخاطرت می خوانیم که باید دنیا را شفا داد(heal te wold)وبا صدای زمین (earth song)بخوانیم وببی مردمانی را که فریاد میزنندو میگویند: تمام چیزی که میخوایم بگوییم اینست که آنها به ما اهمیت نمیدهند(ALL I WANNA SAY IS THAT, THEY DO’NT REALLY CARE ABOUT US)
    روحت شاد

  • کی گفته مایکل جکسون غش کرده مایکلو پزشکش به کشتن داد با تزریق بیش از حد دارو . مایکل با آهنگاش زنده ست

  • فقط خندم می گیره از دست این اقای محمد که از یه ور میاد می گه روحش شاد حتما با اون کثافت کاری هاش بعد چند سطر پایینتر ژست آدمای متمدن رو می گیره و می گه ما که تو زندگیش نبودیم پس نمی تونیم راجبش نظر بدیم!!!!
    آقا زرنگه!چطور بدی رو می تونی بگی اما سر خوبی گفتن که میشه منطقی می شی؟! عججججببب!
    آقای شاهین..
    شما هم تا چیزی رو نمیدونی الکی ذهن خلق الله رو مشغول و منحرف نکن برادر!
    مایکل جکسون بر اثر بیماری پوستی بنام ویتیلیگو یا جور خیلی پیشرفته تره همون لک و پیس خودمون پوستش به حالت دو رنگ در اومد.
    براثر ویتیلیگو ملانوسیت های پوست رفته رفته رنگدانه هاشون رو از دست میدن و پوست در برخی نواحی دچار دورنگی میشه که اون قسمت از دست رفته به بیرنگی و سفیدی گرایش پیدا می کنه.
    خب! حالا تصور کنید مایکل جوزف جکسون سلطان موسیقی پاپ با پوست دورنگش بیاد وسط صحنه و مون واک بزنه!!!!!خوب معلومه که نمیشه. اون سرشناس ترین چهره ی دنیاست.
    سال ۱۹۹۰ چون قسمت هایی که رنگ اصلیش رو از دست داده بود بیشتر از رنگ پوست اصلی شده بود(یعنی نواحی بی رنگ و سفید بیشتر از رنگ اصلی پوست مایکل شده بود) تنها کاری که کردند اومدن رنگدانه های اون کمی که از پوست اصلیش مونده بود رو سوزوندن (با لیزر)تا رنگ پوست یکدست تر(نه کاملا یکدست)بنظربیاد.چون هنوزم یه دست نیست و این علت اصلی آرایش مایکله نه چیزه دیگه که متاسفانه ذهن امثال محمد آقا سمتشون میره.اما اینکه میگم علت اصلی واسه اینه که این آرایش ها علت دیگه هم داره که بیشتر تو حالت روانشناسیه اینجور بیمارها باید پیداشون کرد چون با اینکار(آرایش صورت) سعی می کنن بخشی از این مشکل پوستیشون رو پنهان کنند البته نه همشون..
    شاهین جان مایکل جکسون نه با شما نه بامن و نه با هیچ کس دیگه رودرواسی نداره. اون همیشه و همه جا اعلام کرده که یک سیاهپوسته و یک سیاهپوست می مونه.مثل مصاحبه ی سال ۱۹۹۵ با دایان سایر که بهمراه همسرش لیزاماری(دخترالویس پریسلی فقید)حضور داشت و برای چندمین بار گفت:i’m black & i love black
    اگه بخوایم راجبه این بیماری مایکل حرف بزنیم که باید کتابتی کردو بنده هم در حد این کارا نیستم اینکه همیشه در روزهای آفتابی باید از چتر استفاده میکرده یا اینکه همیشه آرزوی برنزه کردن رو داشته همه داستانهای ناراحت کننده ایی هستند که نشون میده تو حتی اگر مشهورترین انسان زنده ی روی زمین هم باشی(به گواهی موسسه رکوردهای گینس) اما بازهم برایت محدودیت هایی هست…
    بهرحال من عادت ندارم حرفم رو بی مدرک بزنم هرکسی که خواست عکس هایی که بیانگر ناراحتی پوستی مایکل هستند عکسهایی که به وضوح خبر از یک مریضی پوستی رو میدن نه یک عمل زیبایی رو ببینه و همچنین مصاحبه ها و تمام حقایق ام جی (مخفف مایکل جکسون)رو بدونه به من ایمیل بزنه:smoothcriminal_mjfan@yahoo.com
    راستی محمد آقا یدونه از اون فیلمها که ما بهش می گیم کلیپ هایی که مایکل توش کثافت کاری کرده و شما با چشمان بسیار تیزبینتون دیدن رو به ما هم معرفی کنین ممنون میشم.
    امین خیلی دوست دارم.خداحافظ

  • کارش عالی بود، عالی…به نظر من تو بهشت واسه بهشتیا برنامه اجرا خواهد کرد،
    امیر حسین ممنون که بچه هارو یکم روشن کردی 🙂

  • اقا محمد تو که میکی بى تعصب حرف بزنید خودت از کجا میدونى اون خبرها درست بود ،خودت هم با تعصب بد بینى نظر میدى، در ظمن اکر هم درست بودن ، تو میخواى همه کاراى مایکل رو که اون همه مردم رو شاد طیکرد درمورد نژادپرستى میخوند ، به خیریه کمک میکرد ، مردم رو سرگم میکرد ،و …..به خاطر یه کارش بکى که بد بود ؟ خودت قضاوت کن

بیشتر بحث شده است