گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

بزرگترین نمایشگاه پیانو در شهر تهران برگزار می شود

بزرگترین نمایشگاه پیانو در تهران توسط گالری پیانوی باربد، از ۱۹ تا ۲۷ مردادماه از ساعت ۱۴ تا ۲۳ در مجتمع مگامال شهرک اکباتان برگزار می شود. به نقل از محمد ملازم، مدیر مجموعه باربد، در این نمایشگاه بیش از ۲۵۰ دستگاه پیانوی آکوستیک دیواری و گرند و بیش از ۵۰ دستگاه پیانوی الکتریک در حال نمایش است.

نکته قابل توجه، حضور برندهای مهمی از جمله خانواده بلوتنر (بلوتنر، هسلر، ایملر) و پتروف گرند و دیواری در این نمایشگاه است.


در این نمایشگاه، علاقمندان همچنین مى توانند از پیانوهای کینگزبرگ، تولید کارخانه پیانوسازى باربد نیز بازدید کنند.

لازم به توضیح است که ٧٠ درصد از فرایند تولید و مونتاژ پیانوى کینگزبرگ در کارخانه تولیدی پیانوهای این مجموعه واقع در شهرک صنعتى آب باریک شیراز انجام مى پذیرد. هم اکنون ۵۵ متخصص مجرب و دوره دیده در بخش هاى مختلف کارخانه پیانوى باربد مشغول به فعالیت هستند.

براى دسترسی هنرجویان به سازهای با کیفیت با قیمت مناسب، در این نمایشگاه خدمات فروش اقساطی طولانى مدت ۳۶ ماهه و بدون بهره ارائه می گردد. فروش اقساطى سازها هزینه اضافه اى بر خریدار تحمیل نمى کند و قیمتها در سراسر کشور یکسان مى باشد.

گالری پیانوی باربد از سال ۱۳۷۹ فروش خود را به صورت اعتبارى و محدود آغاز نمود و از سال ۱۳۸۰ در شهر شیراز فعالیت خود را توسعه داد. دیری نپایید که با افتتاح شعباتی دیگر در شهرهای مختلف به ده شعبه رسید و در حال حاضر با فعالیت دو شعبه در پایتخت، مجموع شعبات گالرى پیانوى باربد در سرتاسر کشور به دوازده شعبه رسیده است. با این تفاصیل، مجموعه باربد بزرگترین مرکز فروش و خدمات پس از فروش ادوات موسیقی، خصوصا پیانو، در کشور می باشد.

کیفیت پیانوهای مجموعه کارخانه و گالرى باربد در سرار ایران همیشه مورد تایید و توجه اساتید به نام بوده است.

جایزه بین المللى پیانوى باربد که نخستین دوره آن دیماه ٩۵ در شیراز برگزار شد، یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی این موسسه در آشنایی و ترویج فرهنگ موسیقی کلاسیک است و این مجموعه همیشه در کنار فعالیت هاى اقتصادى-تجارى، به پیشرفت فرهنگ ایران نیز توجه ویژه اى داشته است.

لیلی رمضان، پیانیست و داور جشنواره باربد در این باره می گوید: در مورد پیانوهای کارخانه باربد می‌توانم بگویم بخش
اسمبل پیانو که در محل کارخانه این تولید کننده پیانو انجام می‌شود تقریباً بیشتر از ۷۰٪‌ از پروسه تولید یک پیانو است و کار بسیار پر دقت و مهندسی‌ شده‌ای می باشد. من به‌عنوان یک پیانیست ایرانی بسیار مفتخرم که در کشورم چنین پروسه حرفه‌ای در زمینهٔ تولید پیانو انجام می‌شود. می‌توان گفت که پیانوهای باربد نسبت به پیانوهای هم قیمت خود از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و مورد توجه و خرسندی بسیاری از اساتید برجسته پیانو در کشورمان هم قرارگرفته است.

نکته امیدوارکننده درباره روند کاری این کارخانه این است که دائماً در حال آموزش دیدن و تلاش برای ارتقا دانش و توانایی فنی خود و در نتیجه کیفیت سازهایشان هستند. به‌عنوان‌ مثال زمستان امسال از متخصص فرانسوی در تولید، تعمیر و کوک پیانو به نام ژوئل ژوبه دعوت‌شده است تا در یک اقامت یک‌ هفته‌ای در شیراز از کارخانه باربد بازدید کرده و به کارکنان این کارخانه برای ارتقا دانش و توانایی‌شان آموزش‌هایی را دهد.

من با آقای ژوئل ژوبه آشنایی کامل و جهت انجام پروژه‌های مختلف از اجرای کنسرت‌ها تا ضبط سی‌دی‌هایم همکاری‌هایی داشته و دارم، ایشان یکی از شخصیت‌های برجسته در این زمینه در اروپا هستند که مسئولیت نگهداری، تعمیر و کوک ۸۸ پیانوی اشتاینوِی کنسرواتوار عالی شهر لوزان را بر عهده‌ دارند و همچنان با پیانیست‌های برجسته دنیا چون مارتا آرگریچ، نیکلا آنجلیش و برندهای به نامی همچون بوزندُرفر همکاری داشته و دارند. مسلماً همکاری این برند با چنین متخصصانی منجر به بالا رفتن کیفیت تولیداتش خواهد شد. جناب محمد ملازم که مدیر گالری و کارخانه پیانوی باربد می‌باشند، به‌طور مداوم و بسیار سخاوتمندانه از فعالیت‌های موسیقایی کشورمان و به‌خصوص رسیتال‌های پیانیست‌های ایرانی حمایت و پشتیبانی می‌کنند و موسس و اسپانسر جایزه پیانوی باربد هستند که هر دو سال در شهر شیراز برگزار می شود.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است