گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

امینی: باید مانند سینما در موسیقی هم شورای تهیه کنندگان داشته باشیم

در این گنجینه، وقتی ما وارد شدیم دیدیم که حجم انبوهی از کار است، به خاطر همین ما آمدیم یک پروسه چند منظوره طراحی کردیم و گفتیم یک کتاب از زندگینامه مجید وفادار باید انتشار پیدا کند که پوراندخت وفادار برادرزاده مجید وفادار که در دفتر حمید وفادار بوده به ما کمک‌های خیلی زیادی که کرد، از او تشکر می‌کنم. از شهرزاد وفادار دختر خود مجید وفادار که در این پروسه واقعا به ما کمک کردند و آثار را در اختیار ما گذاشتند و یک حرکت فرهنگی بزرگ شکل گرفت؛ کتابی تحت عنوان «خنیاگر آسمانی» که مراحل مجوزهاش دارد تمام می‌شود و برای نشر آماده می‌شود که متعاقبا رونمایی می‌شود.

این کتاب و یک سی‌دی که ۸ تصنیف از جاودانه‌های مجید وفادار در آن است رونمایی می‌شود که با صدای محمد معتمدی اجرا و یک سی‌دی از تک نوازی‌های ویولون است که آن روز برای مردم رونمایی می‌شود و همان شب هم در پایان این مراسم در سالن اصلی تالار میلاد کنسرت ارکستر نیایش برگزار می‌شود.

این ارکستر حدود ۲۰ یا ۲۵ نفر است که یک ارکستر مجلسی است به همراه پیانو، سازهای کوبه‌ایی و ساز ایرانی که دوست عزیزم رضا موسوی‌زاده آنرا همراهی می‌کند. در این پکیج فرهنگی ما در تلاش هستیم که دوباره مجید وفادار به این جامعه برگردانیم و آثارش را معرفی کنیم و در حرکت‌های آینده هم خیلی کارهای گسترده‌ایی داریم که شکل بدهیم.

یعنی چند اجرای دیگر هم از الان برنامه‌ریزی شده که تا شهریور بتوانیم آثار را معرفی کنیم. ما کلیه آثار را داریم آماده می‌کنیم. نت‌نویسی‌ها در حال آماده شدن است برای انتشار و آثار در حال آماده شدن هستند تا خواننده‌های مستعد و نسل جوان امروز که اثر خوب و فاخر می‌خواهند بتوانند از آن استفاده کنند.

فکر می‌کنم این حرکت حداقل در این دو سه دهه که خود شما هم واقعا به عنوان یک عنصر حرفه‌ایی در موسیقی فعالیت کردی و خیلی از ما پیشکسوت تر هستی، در این عرصه همچنین حرکت‌هایی سازمان‌دهی شده نیاز به حمایت داشت، حالا که خود مهندس سهیلی اینجا نیستند ولی در برنامه‌های بعدی اگر امکانش باشد و خود ایشان باشد تا ببینیم اصلا انگیزه‌ شان چه بوده برای حضور در این پروژه و همینطور سایر حامیان موسیقی هم بیایند و وارد بشوند.

باور کنید ما دنبال این حرکت هستیم که مثل آن شورای تهیه‌کنندگان سینما که چندتا از علاقه‌مندان این حوزه که با دید اقتصادی وارد شدند حالا با بزرگترین سیاست‌گذاران فرهنگ سینما تبدیل شدند. ما باید بتوانیم در موسیقی هم یک شورای تهیه‌کنندگان داشته باشیم. یعنی آدم‌هایی بیایند با پتانسیل‌های اقتصادی و پروژه‌های فرهنگی خوب را هدایت و حمایت کنند.

این پروژه ما را به این باور رساند که انشالله بتوانیم یک حرکت خیلی خوب را شکل بدیم با حضور همه‌ای دوستان و حالا از این بعد حواسمان بیشتر جمع کنیم که دوستانی مثل سجاد پورقناد عزیزم ما را رصد می‌کند که انشالله کار خوبی بشود!

سجاد پورقناد

سجاد پورقناد

سجاد پورقناد متولد ۱۳۶۰ تهران
نوازنده تار و سه تار، خواننده آواز اپراتیک و سردبیر مجله گفتگوی هارمونیک
لیسانس تار از کنسرواتوار تهران و فوق لیسانس اتنوموزیکولوژی از دانشکده فارابی دانشگاه هنر تهران

۱ نظر

بیشتر بحث شده است