گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

آلبوم «آرزو» رونمایی شد

جمعه دهم شهریور ساعت ۱۶ در انتشارات فرهنگ، جلسه رونمایی از آلبوم «آرزو» (arzu) با صدای مسعود فصیحی و پیانوی دلبر حکیم آوا، تهیه شده توسط انتشارات جوان، برگزار شد. در این مراسم در کنار ایراد سخنرانی درباره تولید این آلبوم که احتمالا اولین آلبوم آواز و پیانو به سبک اپراتیک در ایران است، آثاری از موسیقی کلاسیک آذربایجان با صدای مسعود فصیحی به صورت زنده اجرا شد.

این نشست با حضور هنرمندانی چون: رضا رضوی، علی احمدزاده، رویا رخشان، الیاس مهرزاد و محمدعلی پورخصالیان برگزار شد.

در ابتدای برنامه علی احمدزاده آهنگساز و پیانیست درباره این آلبوم گفت: این سبک از همنوازی پیانو و آواز با اینکه سابقه درازی در موسیقی کلاسیک دارد ولی در واقع در قرن نوزدهم و در دوره رومانتیک به اوج خود رسید و با لید های شوبرت، محبوبیت ویژه ای پیدا کرد ولی امروز متاسفانه در موسیقی ایران کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: دلبر حکیم آوا پیانیست این اثر نه تنها یک نوازنده ماهر و چیره دست است، بلکه از فهم موسیقایی کم نظیری برخوردار است تا جایی که وقتی برای اولین بار تنظیم من را روی ملودی آقای فصیحی به صورت دشیفر از روی نت اجرا کرد، دقیقا چیزی که من در نهایت از تمرین ها می خواستم بشنوم را شنیدم.

فصیحی در توضیحاتی درباره این اثر گفت: بخشی از این آلبوم چند سال پیش ضبط شده است ولی تا امروز امکان انتشار آن فراهم نشده بود.

وی با اشاره به جایگاه یکتای پیانیست این اثر، دلبر حکیم آوا، گفت: این هنرمند برجسته به ندرت در نقش همنواز ظاهر شده است و این افتخاری برای من بوده که ایشان به عنوان آکومپانیست من را همراهی کرده اند و پس از این برنامه پیشنهاد دادند کنسرتی که به اتفاق دادیم را ضبط کنیم. من اینجا باید از سیروس سلیمی نیز تشکر کنم که برای انتشار این اثر بسیار زحمت کشیده اند.

فصیحی افزود: من با هنرمندان زیادی از جمهوری آذربایجان همکاری داشته ام ولی هیچکدام با توانایی دلبر حکیم آوا نتوانسته اند این رومنس ها را همراهی کنند. من وقتی این آلبوم را می شنوم در واقع صدای پیانو را دنبال می کنم و از آن لذت می برم نه صدای خودم را!

این هنرمند برجسته تاجیک غیر از همراهی با پیانو، در این آلبوم تصنیف مشهور «مرغ سحر» اثر زنده یاد مرتضی نی داوود را نیز هارمونیزه کرده اند که در آلبوم «آرزو» ضبط شده است.

فصیحی درباره آلبوم دیگر خود نیز گفت: به زودی آلبوم دیگری به نام «مهربانیم» با همراهی ارکستر آذری آیدا به بازار عرصه خواهد شد.

در پایان این نشست مسعود فصیحی به همراهی پیانوی رویا رخشان (فصیحی)، الیاس مهرزاد و رضا رضوی آثاری از موسیقی کلاسیک آذربایجان را اجرا کردند.





گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است