گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

«داستان وست ساید» با همراهی نوازندگان ایرانی اجرا شد

هنرآموزان موسسه “Bridge of Art” (پل هنر) که از از ۲۴ اگوست وارد کشور اتریش و استان فورالبرگ شده بودند، با رهبری ایوو وارنیتش (رهبر و نوازنده کلارینت اتریشی و مدیر مدرسه موسیقی درنبیرن) آثاری از موسیقی کلاسیک از جمله اثر مشهور لئونارد برنشتاین به نام «داستان وست ساید» را اجرا کردند. در کنار این گروه، هنرجویان دیگری به آموزش نزد استادان کنسرواتوار دولتی فورارل برگ پرداختند.



نسیم شجاعی، مدیر اجرایی موسسه «پل هنر» درباره انگیزه برگزاری این دوره ها می گوید: «در دنیای امروز با باز شدن فضاهای تبادل اطلاعات سرعت تغییر و پیشرفت رشد فزاینده ای پیدا کرده و در این میان هنر هم همپای تمامی زمینه ها در حال پیشرفت است. بهترین راه برای دور نماندن از این پیشرفت، دریافت اطلاعات و تکنیک های تایید شده از اساتید موفق و حضور در مراکز مهم و مطرح در زمینه های مورد نظر می‌باشد و پیاده کردن این موارد در زمینه مورد فعالیت. البته این نکته را هم باید در نظر داشت که هنر غیر از تکنیک و مهارت با مقوله احساس نیز سروکار دارد و هر هنرمندی جدای از ارتقای تکنیک و دانسته های خود باید ارتباط بین این دو مقوله را نیز تمرین نماید.

موسسه “Bridge of Art” (پل هنر) که در کشور اتریش فعالیت دارد، در صدر اهداف خود ایجاد راه ارتباطی بین هنرمندان سراسر دنیا را قرار داده است تا بتوانند با تبادل دانسته های خود و آشنایی با فرهنگ ها و فضاهای سایر سرزمینها به تازه هایی در هنر دست یابند. به یمن همکاری این موسسه و موسسه فرهنگی هنری نوای چنگ فرزانه در ایران، امکان حضور هنرمندان ایرانی در کنسرواتوار دولتی فوارارل برگ در کشور اتریش فراهم آمده است. در حال حاضر ششمین گروه متقاضی شرکت در این دوره ها در شهر برگنز اتریش به سر می‌برند و امروز آخرین روز کلاس خود را پشت سر گذاشته اند و بعد از یک اجرا پرونده این سفر آموزشی را بستند. متقاضیان این گروه که در چهار رشته نوازندگی گیتار، نوازندگی پیانو و نوازندگی گیتار و ویلنسل شرکت کرده بودند و با دستی پر و تجربه ای رضایت بخش سه شنبه راهی کشورمان شدند.»

شجاعی درباره این مرکز آموزشی می گوید:
«کنسرواتوار دولتی فورارل برگ یکی از مهمترین مراکز آموزش موسیقی به صورت آکادمیک در منطقه بودنسی (Bodensee) در شهر فلدکیرش در استان فورارل برگ می باشد. از این کنسرواتوار سالانه در حدود ۴۰۰ دانشجو از کشورهای مختلف در رشته هایی چون: پداگوژی، نوازندگی سازهای کلاسیک، آهنگسازی و رهبری ارکستر فارغ التحصیل می کردند. این کنسرواتوار همکاری مستمر با دانشگاه موسیقی سالزبورگ دارد و مدرک ارائه شده به دانش آموختگان این دانشگاه با دانشگاه سالزبورگ هم ارز است. موسسه نوای چنگ فرزانه در هر سال در سه نوبت مشخص، نسبت به برگزاری این کلاسها در اتریش اقدام می‌نماید که هر دوره شش ماه قبل از برگزاری به اطلاع علاقمندان خواهد رسید. در صورت تمایل هنردوستان و فعالین موسیقی و تشکیل گروه های حداقل پنج نفره امکان برگزاری دوره های کوتاه مدت برای ساز مورد نظر نیز وجود دارد. دوره بعدی در فوریه عازم اتریش خواهند بود که کلاسها برای سازهای ویولن، ویلنسل و پیانو برنامه ریزی گردیده است.»

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است