گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

هاشمی: برای تردد با ساز در خیابان، نیاز به کارتِ مجوزِ حملِ ساز بود!

در آن زمان با خواندن این مطلب در مورد مرتضی حنانه در کتاب تاریخ موسیقی نوشته: سعدی حسنی، برایم این سوال پیش آمد: این آهنگ‌ساز که اعتقاد به هارمونی موسیقی کلاسیک غرب ندارد، چگونه اثرش را هارمونیزه می کند؟ کُنترپوان و ارکستراسیون او چگونه است؟ فرم موسیقی او چگونه است؟ و مهم تر اینکه صدا دهندگی موسیقی و خصوصا هارمونی و پولیفونی او چگونه است؟! توضیح آنکه من در آن زمان با وجود سنِ کم آثار فراوانی از موسیقی دانان دوره های مختلف موسیقی کلاسیک غرب (از دوره رُنسانس و باروک تا قرن بیستم) شنیده بودم؛ چون پدرم و مادرم هر دو از شنوندگان خوب موسیقی کلاسیک و موسیقی اصیل ایرانی بودند و آرشیو بزرگی (شامل بیش از هزار صفحه گرامافون و نوار ریل و کاست) در منزلمان داشتیم.

بسیار جستجو کردم تا اثری از مرتضی حنانه پیدا کنم و بشنوم ولی هر چقدر پرس و جو کردم (از تمام نوار فروشی ها و صفحه فروشی های آن زمان و اساتید موسیقی و دوستان موزیسین) اثری از مرتضی حنانه پیدا نکردم. پس از بازگشایی هنرستان در سال ۶۱، دو باره به هنرستان موسیقی رفتم و ثبت نام کردم و تا سال ۶۶ به تحصیل و آموزش ساز تخصصی ویولون کلاسیک نزد اساتیدی همچون سیاوش ظهیرالدینی و بهروز وحیدی آذر پرداختم. در اوایل سال ۱۳۶۴ بطور اتفاقی با امیر علی حنانه که در آن زمان به توصیه پدرش برای یادگیری ساز فرنچ هورن نزد معلم من جناب شریف لطفی (از شاگردان قدیم و خوب استاد مرتضی حنانه) می آمد آشنا و دوست شدم.

در آن زمان من ۱۶ ساله و جناب امیر علی حنانه فقط ۱۴ سالش بود و مدتی پس از آن به توصیه چند تن از اساتیدم – آقایان شریف لطفی و بهروز وحیدی آذر – و دوستی همزمان با فرزند استاد مرتضی حنانه – امیرعلی – در هنرستان موسیقی، مقدر شد تا برای دوره‌های تکمیلی هارمونی و اُرکستراسیون و گرایش به آهنگ‌سازی در اوایل سال ۶۵ نزد استاد مرتضی حنانه بروم؛ هیچ وقت فراموش نمی‌کنم اولین ملاقاتی که با ایشان و همسر هنرمند او (خانم آذر میدخت عظیما) در منزلشان داشتم، نحوه برخوردشان با من بسیار تأثیرگذار بود و استاد دارای اُبهت و گیرایی خاصی بودند. بطوریکه من در همان برخورد اول مجذوب و شیفته ایشان شدم و همان زمان یکی از مهم ترین اتفاقات زندگی هنری من رغم خورد و استاد من را به شاگردی پذیرفتند و این افتخار را پیدا کردم که آخرین شاگرد ایشان باشم.

تحت چه شرایطی شاگرد ایشان شدید و کلاس شما با ایشان بطور خصوصی بود یا گروهی و آیا در آن زمان بجز شما شاگرد دیگری هم در آهنگسازی داشتند؟

در آن زمان یعنی در سال ۱۳۶۵ که من شاگرد ایشان شدم، استاد مرتضی حنانه کلاس های آموزشی کمپوزیسیون با شاگرد دیگری نداشت و تا جایی که من اطلاع دارم در آن تاریخ هیچ شاگرد آهنگسازی نه بطور خصوصی و نه گروهی قبول نمی کرد و فقط تعدادی محدود شاگرد پیانو داشتند. تنها شاگرد ایشان در آهنگسازی در آن زمان علاوه بر من پسرشان امیر علی بودند.

جنگ ایران و عراق بود و شرایط سختی بود، خصوصا برای اهالی موسیقی. براحتی نمی شد در خیابان ساز دستمان باشد و تردد کنیم. گشت های ثارالله کمیته انقلاب اسلامی هر کس را که با ساز در خیابان تردد می کرد متوقف و بازجویی می کردند و چه بسا سازش را گرفته و در همان خیابان خُرد می کردند. به همین دلیل مرکز موسیقی وزارت ارشاد که در آن زمان نامش «مرکز سرود و آهنگ های انقلابی» بود برای ما که از شاگردان هنرستان موسیقی بودیم کارت مجوز حمل ساز صادر کرده بود که هنگام تردد در خیابان های تهران با همراه داشتن این مجوز همراه با ساز تخصصی خود تردد می کردیم.

سجاد پورقناد

سجاد پورقناد

سجاد پورقناد متولد ۱۳۶۰ تهران
نوازنده تار و سه تار، خواننده آواز اپراتیک و سردبیر مجله گفتگوی هارمونیک
لیسانس تار از کنسرواتوار تهران و فوق لیسانس اتنوموزیکولوژی از دانشکده فارابی دانشگاه هنر تهران

دیدگاه ها ۵۶

  • استاد آهنگ با آقای مفیدی مصاحبه های شما را خوانده و کلی لذت بردیم.شاگرد بر حق استاد حنانه.فقط یادتان رفت از تاثیر کتاب هارمونی “وَندِرُف” بر استاد حنانه نکته ای بگویید.کتابی که خود استاد حنانه به شما اهدا کرد و شما زحمت کشیده کپی آن را به من دادید.راستی دستنویس کنسرتو کلارینت شما هم نزد من است و چون گنجی گرانبها.

  • دکتر ج دروغگو! تمام حرف های شما و ادعاهایتان در این کامنت کذب محض و دروغ محض می باشد. حتی نامتان نیز جعلی و دروغین است! این را هم فقط به دلیل آگاهی مخاطبان در اینجا نوشتم. وگرنه شما که حتی عاجز از اثبات وجود خود هستید و اعتباری نداری.

  • واقعا که خیلی مضحک است. یک نفر با ادعای دکتر بودن (حالا فقط خودش هم می داند که دکتری در چه رشته ای و احتمالا خودش به خود دکترا داده است) و با هویت غیر مشخص (ج) می خواهد به من دیکته کند که در مصاحبه ام چه بگویم! آن هم مصاحبه ای که مدتها قبل با جناب پورقناد صورت گرفته است و من بعنوان یکی از آخرین شاگردان استاد حنانه آنچه را که در واقعیت بوده در کل این مصاحبه گفته ام. نه چیزی بیشتر و نه چیزی کم تر!

  • آقای دکتر (ج) اصلا کتاب هارمونی (وندرف !!) نداریم.میشه بفرمایید این کتاب در چه سالی چاپ شده و در چه کشوری ؟!

  • خانم یا آقای دکتر ج اگر شهامتش و جراتش را داری، شما حتمآ یک مقاله تخصصی در مورد کتاب هارمونی ی ادعایی خود بنویس و بطور مستند و مستدل مواردی را که ادعایش را داری در آن اثبات کن. مقاله ات را هم به همراه مشخصات و سوابق تحصیلی موسیقی خودت ( البته اگر که سابقه ای در این رابطه داشته باشی) به همین سایت گفتگوی هارمونیک بده تا به اشتراک گذاشته شود. آنوقت من هم بصورت تخصصی جواب کلیه ادعاهایت را خواهم داد. در غیر این صورت این کامنت های گذاشته شده توسط جنابعالی فقط به منظور تشویش اذهان عمومی است و دلیل دیگری هم ندارد. امیر آهنگ

  • آقای ج یا بانو ج
    کتاب هارمونی که استاد حنانه درس میدادند جزواتی بود منتخب از کرساکف.البته کتاب سارلی را هم استاد دوست داشتند.ولی وندرف را نه شنیده ام نه در طی آن سال ندیدم .

  • اُستادِ زنده یاد مرتضی حنانه کتابِ هارمونی نوشته: ریمسکی کُرساکُف را بطور کامل و از روی ورژن فرانسوی آن ترجمه و در کلاس های خود تدریس می کردند. جزواتشان از کتاب کُرساکُف منتخب نبود! کامل بود. و این کتاب را بطور کامل ترجمه کرده بودند. بطوریکه سالها بعد یعنی در سال ۱۳۸۳ که همین کتاب از رویِ ورژنِ انگلیسی آن به ترجمه دوست عزیزم جناب آقای وارطان ساهاکیان توسط سوره مهر چاپ گردید، و خودشان آن را به من هدیه دادند متوجه شدم که ترجمه استاد حنانه کامل تر و دقیق تر و بسیار روان تر و بهتر است. البته استاد حنانه به شیوه آموزشی هارمونی مکتب فرانسه هم علاقه داشتند و در این رابطه به کتاب های نوشته شده توسط: هانری سارلی، تِودور دوبوا و شارل کوکلن هم کاملا مسلط بودند و از روی آنها هم تدریس می کردند، ولی عقیده داشتند که شروع آموزش هارمونی با مِتُد های مکتب موسیقی روسیه ارجحیت دارد و پایه هنرجو ر ادر فهم و درک هارمونی قوی می کند. شیوه تدریس شان هم بدین گونه بود که بعد از آنکه با هنرجو هارمونی را با شیوه متد مکتب روسیه شروع می کردند و پایه هارمونی در شاگرد قوی می شد، به موازاتِ آن آموزش هارمونی را با یکی از کتاب های سارلی، دوبوا و یا شارل کوکلن نیز کار می کردند. که البته اغلب کتاب هارمونی شارل کوکلن را ترجیح می دادند زیرا آنرا از دو کتاب هارمونی نوشته سارلی و دوبوا بهتر و کامل تر و بروز تر می دانستند. و همینطور هم هست.

  • کتاب کرساکف خیلی خوب است.ولی کتاب سارلی یک سر و گردن به کوکلن و دوبوا بالاتر است.استاد حنانه منتخبی از کرساکف را به همراه سارلی به شکل کامل تدریس میکردند.کتاب هارمونی کوکلن به دلیل درک ناقص نویسنده از هارمونی معدوم شد ولی سارلی را در ایران به شکل بسیار عالی با ترجمه مرحوم پورتراب چنگ به طبع رسانیده.استاد حنانه بهترین معلم هارمونی بودند.البته ایشان کتاب ترجمه شده توسط جناب یوسف زاده و نگاشته اشتور را هم میگفتند که ما مراجعه کنیم.

  • آقای برلیانی …. جناب استاد امیر آهنگ در خصوص کلاس خودشون و دروسی که با استاد حنانه گذرانده اند مصاحبه کرده اند و در مورد کلاس خود با او و کتاب هایی که استاد مرتضی حنانه با ایشان کار کرده اند. نه در مورد سلیقه و نظر شما. و نه در مورد کلاس شما و درس های شما. هر وقت با شما مصاحبه شد شما هم می توانید در مورد خدماتی که به استاد کرده اید صحبت کنید و بگویید. جنابعالی گویا اینجا را با تابلوی تبلیغات خودتون و تبلیغات انتشارات چنگ اشتباه گرفته اید! اینجا بیلبورد تبلیغات انتشارات چنگ نیست و کسی هم در مورد خوب بودن کتاب کورساکوف یا کوکلن و سارلی سوال نکرد. اگرم شما کتاب سارلی را بهتر می دونید اصلا مشکلی نمی باشد شما برای یادگیری هارمونی کتاب سارلی را بخوانید و یاد بگیرید. کتاب کوکلن را نخوانید. اگرم نسبت به متد های انتخاب شده استاد حنانه از جمله هارمونی و کنتر پوان شارل کوکلن برای تدریس هارمونی و پولیفونی انتقادی دارید چرا در همان زمان حیاتشان به خودشان انتقاد نکردید؟ و نگفتید! جراتش را نداشتید؟ می دانیم که ناراحتی شما از اینه که کتاب هارمونی نوشته سارلی را با هزاران امید و آرزو و میلیونر شدن در سال ۹۰ به تعداد ۵۰۰ عدد چاپ کردید ولی ازش استقبالی نشد و هنوز این تعداد کم به فروش نرفته و روی دستتان مانده و باد کرده و در اینجا می خواهید این کتاب را تبلیغ کنید.تا همه بخرند. نگران نباشید.
    از آنجا که هم شما و هم ایشان هر دو اذعان دارید که استاد حنانه متد سارلی را هم دوست داشتند و تدریس می کردند از این به بعد به همه می گیم این کتاب را هم بیایند و از انتشارات چنگ و خود شما که جاتون را تنگ کرده بخرند تا ایشا الله به چاپ دوم برسه. خدا روزی رسان است جناب برلیانی عزیز و گرامی. اصلا نگران نباشید.

  • جناب آقای علی برلیانی لطفا نظر خودتان را راجع به کتاب ارکستراسیون نوشته شارل کوکلن بفرمایید. آیا شارل کوکلن در این کتاب هم درک درستی از ارکستراسیون نداشته است؟ آیا این کتاب هم مانند کتاب هارمونی اش دچار مشکل می باشد؟ یا اینکه کتاب ارکستراسیون شارل کوکلن به نظرتان خوب است؟ با تشکر از جناب برلیانی برای جواب به این سوال

  • آقای احمد کاظمی چرا تا نام مرا میبینید تاول میزنید و عصبانی میشوید.متن من را دقیق بخوانید.چه کسی با کتاب هارمونی میلیونر میشود.این همه عداوت و نامرادی چرا ؟! هرکسی نظری دارد.
    خانوم تهرانی کتاب کوکلن در ارکستراسیون بسیار جامع است و بی رقیب.اما کتابهای کنت کنان (که با ترجمه جناب هوشنگ کامکار موجود است ) و کتاب ساموئل ادلر به روز تر است..

  • جناب برلیانی

    باسلام

    کتابهای استاد حنانه که به امانت جهت چاپ در دست شماست را در فرصت باقیمانده تا پایان عمر چاپ کنید ، اینها را هم استاد دوست داشتند که ملت بخوانند … شما خوب واقفید که استاد چه دوست داشتند و چه دوست نداشتند ، چه کتابهایی را توصیه میکردند … قطعا کتابهای نوشته خودشان را که دسترنجشان بوده را دوست نداشتند که یک نفر بخواند ! اینها را چاپ کنید ، تئوری کنونی موسیقی ایران ، جزوات ترجمه ارکستراسیون شارل کوکلن ، هارمونی زوج و … که الان در گاوصندوق شماست …وراث شما چاپ کنند بهتر است یا خودتان ؟
    بعدا راجع به استاد حنانه میتوانید مفصلا در مقدمه آن کتابها شرح و تفسیر بنویسید و مطابق معمول بزنید : کاری از واحد تحقیق و پژوهش انتشارات چنگ … اول و وسط و آخرش هم بنویسید با بازنگری علی برلیانی

  • جناب برلیانی ممنون و متشکرم از پاسخ شما. من می خواهم تعدادی از کتاب های انتشارات چنگ را که مورد نیازم هستند تهیه کنم. (هارمونی سارلی و یادداشت های کودکی از امیروف و مبانی موسیقی آذری از حاجی بیگ اف و هارمونی شونبرگ و غیره) لطفا بفرمایید بجز فروشگاه انتشارات چنگ و فروشگاه باخ آیا در تهران فروشگاه های دیگری هم هستند که کتاب های انتشارات چنگ را بشود تهیه کرد؟ خصوصا در منطقه غرب تهران. در منطقه شرق و شمال و جنوب تهران هم اگر فروشگاهی هست بفرمایید تا به دوستانم معرفی کنم. با تشکر

  • سرکار خانوم تهرانی برخی فروشگاه های گروه شهر کتاب هم دارند اما برای اطمینان بیشتر به همان فروشگاه باخ یا انتشارات مراجعه کنید.سپاس بیکران از حمایت شما

  • گفتکوی هامونیک هرجایی که خدمات استاد برلیانی مطرح است را نادیده میگیرد مانند پاسخ شما به سرکار بانو الهه

  • چه عصبانیتی جناب برلیانی؟ و کدام تاول؟ شما حرفی زدید و ادعایی کردید و جواب گرفتید! دوست دارید که متکلم وحده باشید و هر ادعایی که می کنید همه قبول کنند و کور کورانه بگن چشم؟ فکر کرده اید در اینجا همه شاگرد اند و شما استاد؟؟؟!! یا اینجا را با جلد و پشت جلد کتاب های انتشارات چنگ اشتباه گرفته اید گویا!!! شما می گویید که کتاب هارمونی سارلی از همه کتاب های هارمونی یک سر و گردن بالاتر است. اما هیچ دلیل تخصصی و موسیقایی هم در مقایسه با کتاب های دیگر ذکر نکردید برای این ادعای خود. اونم شمایی که هنوز حتی تعریف هارمونی را بلد نبوده و در مقدمه همین کتاب هارمونی نوشته سارلی تعریفی که از هارمونی کرده اید من در آوردی و غیر تخصصی و اشتباه است. اصلا اگر هم اینطور باشد و کتاب سارلی بهترین باشد، این موضوع چه ارتباطی به این صفحه دارد؟ و چه ارتباطی با سیلابس درسی کلاس استاد امیر آهنگ با استاد حنانه دارد؟؟ استاد حنانه خواسته اند کتاب هارمونی شارل کوکلن را با جناب امیر آهنگ کار کنند. به شما ربطی داره؟ و مدعی کلاس این دو بزرگوار هم در سی سال قبل هستید؟ از طرفی ادعاهای دروغین دارید مبنی بر اینکه کتاب شارل کوکلن معدوم شده است!!! خب بگویید چه کسی کتاب هارمونی شارل کوکلن را معدوم نموده است. تا ما هم بدانیم. نکند شما؟!! و اینکه می گویید شارل کوکلن درک ناقصی از هارمونی داشته است! مگر می توان بدون درک درستی از هارمونی کتاب ارکستراسیون و کتاب کنترپوان نوشت؟ شما که اقرار دارید که کوکلن کاملترین و بهترین کتاب را و جامع ترین کتاب را در ارکستراسیون نوشته و کتاب ارکستراسیونش را هم در کامنت خود بی رقیب می دانید. پس بدانید هارمونی اش هم قوی بوده و حداقل از شما بیشتر بلد بوده است. در این حرف ها و ادعاهای شما همه اش دروغ و یا توهم و خود شیفتگی است. هارمونی شارل کوکلن معدوم نشده و از معتبرترین کتاب های هارمونی در فرانسه است که هنوز مورد تدریس بسیاری از دانشگاه ها و کنسرواتوارها در اروپا است و در کنسرواتوار پاریس هنوز هم تدریس می گردد. از طرفی گویا این کتاب هارمونی سارلی بوده است که از نظر شما اونم معدوم شده زیرا که در روی جلد این کتاب که توسط شما و انتشارات چنگ چاپ شده نوشته اید: باز آفرینی از علی برلیانی!!!! آخر شما مگر که هستید که بخواهید کتاب هارمونی نوشته سارلی را باز آفرینی کنید؟؟؟ مگر کتاب هارمونی سارلی ارگ بم است که در زلزله از بین رفته باشد و شما آن را باز آفرینی کرده باشید؟ این کتاب که ارث پدر شما نبوده و نیست. این کتاب را جناب هانری سارلی نوشته است و اصلش بزبان اصلی همیشه موجود بوده و هنوزم موجود است. و استاد مرحوم مصطفی پورتراب هم ترجمه اش کرده اند و انتشارات چنگ هم چاپ کرده است. تمام! دیگر باز آفرینی چه معنایی دارد که شما به خودتون این لقب خنده دار را در این کتاب اونم روی جلدش داده اید؟؟؟! شما حتی کتاب هایی را در انتشارات چنگ چاپ کرده اید که از اول تا به آخر فقط نت است. آنوقت روی جلدش و یا در تبلیغاتش در پشت کتاب های دیگر انتشارات چنگ نوشته اید به ترجمه علی برلیانی!!!!! آخر نت که نیاز به ترجمه ندارد. و یا نوشته اید به کوشش علی برلیانی. آخر چه کوششی؟؟ اینکه انتشارات چنگ کتاب را در ایران چاپ کرده را که خب معلوم است. دیگر کوشش و یا تلاش و ترجمه نت!…….. چه معنی ای دارد که می نویسید؟؟؟. این اعمال شما بسیار بچه گانه و تابلو و کاملا غیر حرفه ای و مایه جوک و خنده بسیاری از ماها و موزیسین های ایران شده است. خداوند متعال همه ما را به راه راست هدایت کند.

  • خدمت دوستان سلام مجدد دارم

    خوب بالاخره واحد پژوهش چنگ یک « بازآفرینی هایی » کرده است بابا … مثلا کلمه هارمونی را نوشته هارمنی ، یا تئوری را نوشته تئری یا مثلا املای خیلی کلمات را بازنگری کرده است …

    بازنگری دیگر اینکه خوب نسخه های اصلی کتابها اسمی از واحد پژوهش یا آقای برلیانی ندارند ، پس اضافه کردن اسم آقای برلیانی و واحد پژوهش هم نوعی بازآفرینی است دیگر

    نوشتن یک مقدمه واحد برای اکثر کتابهای انتشارات چنگ با امضای جناب برلیانی ، این هم خودش یک بازآفرینی هست دیگر

    حبس کتابهای یک استاد عالیقدر برای مدت چندین سال ، این هم به قصد بازآفرینی اش هست دیگر

    آخر الان اگر چاپ شود که هنوز شاگردان استاد حنانه هستند ، خوب صددرصد به تغییرات ایشان « ببخشید باز آفرینهای ایشان » واقف میشوند و اعتراض و انتقاد می کنند پس گذاشته اند زمانی زیاد بگذرد تا … شاید با بازآفرینیهای واحد تحقیق و پژوهش چنگ و با ادعای انتساب مطالب به خودشان و با « بازآفرینی و بازنگری » به خورد جامعه بدهند

    و یک سوال … هارمونی فلانی یک سر و گردن از هارمونی فلانی بالاتر است یعنی چه ؟ حداقل این نوع بیان در این سایت و میان اهل فن جایی ندارد … سر و گردن یعنی چه در هارمونی ؟ کدام مباحث ؟ متد ؟ شرح ؟ متن ؟ ترجمه ؟ فراگیری مباحث ؟ اغلاط چاپی ؟ اغلاط دستوری ؟ این سر و گردن یعنی چه ؟

  • این هم یک ترفند برای از میدان بدر کردن افرادی است که حرف حق را میگن و کسانی که حرفی برای گفتن دارند همیشه در موردشان اعمال می شود. جناب جاوید واردی هم مانند بقیه هستند. وقتی در مقابل حرف حساب و درست هیچ جوابی ندارید شخص را متهم به بی ادبی و عصبانیت و ……. می کنید. آقای جاوید واردی من هیچ بی ادبی نکردم به ادعاهای پوچ و غیر مدلل و نادرست جناب برلیانی جواب دادم. شما هم از نظر تخصصی در هارمونی و موسیقی هیچ چیزی برای گفتن ندارید چون اگر داشتید بجای متهم نمودن من به بی ادبی ، جواب مستند و تخصصی در رد حرف ها و نوشته هایم می گفتید. خود شما در کامنتی که گذاشتین انتشارات چنگ را بی مبالات خواندید. اون هم فقط بخاطر اینکه نخواسته کتاب شما را چاپ کند که این حق هر انتشارات است که کتابی را که نمی پسندد چاپ نکند. همه می دانند که مدیر انتشارات چنگ جناب علی برلیانی هستند. خب این حرف شما به علی برلیانی توهین و بی ادبی نیست؟ ولی حرف های من که هیچ توهینی نکردم و فقط جواب ادعاهای غیر تخصصی و غیر مدلل او را دادم بی ادبی است؟!

  • احتمالاً کتاب هارمونی نوشته هانری سارلی نابود شده بوده است! و جناب آقای علی برلیانی که احتمالاً تنها کسی بوده است که به خاطر تعلق خاطرش به این کتاب همه اش را به زبان فرانسوی در حافظه اش از حفظ داشته است آن را به همون زبان فرانسه دوباره نویسی کرده و به استاد زنده یاد مصطفی کمال پورتراب داده است تا ایشان بتوانند آن را به زبان فارسی ترجمه کنند! برای همین هم هست که علی برلیانی خواسته این مطلب را به جامعه هنری ایران بفهماند و به همین دلیل نام خودش را هم در روی جلد کتاب نوشته است. موضوع اینه جناب آقای احمد کاظمی عزیز. در مورد نت هم ایشان مترجم است و احتمالا نت ها را کتاب های چاپ شده انتشارات چنگ با تجربه بالایی که دارند جوری می نویسند که مخاطب ایرانی سر در بیاورد و در حقیقت ایشان مترجم خبره نت هم هستند. لطفاً قدر بدانید!

  • آقای واردی من و دیگر مخاطبان هیچ بی ادبی ای از جانب جناب احمد کاظمی به جناب علی برلیانی در حرفهایش ندیدیم. علی برلیانی هم فقط یک ناشر است. نه استاد موسیقی. ولی اگه ایشان استاد شما بوده، بفرمایید تا ما هم بدانیم ایشان در چه زمینه ای استاد هستند؟

  • آقای واردی شما هم یه شخصی مانند علی برلیانی هستی. جناب شما هم دچار توهم هستید. چون آقای کاظمی جواب های قاطع و محکم و دندان شکن به ادعاهای دروغین علی برلیانی دادند که نه شما و نه بر لیانی جوابی برای ایشان ندارید اونوقت او را به بی ادبی متهم می کنید. اگر بی ادبی کره بود کامنت او اصلا توسط مدیر سایت آزاد نمی شد. و اما علی برلیانی عزیز شما بروید بجای کتاب هارمونی سارلی که ادعای باز آفرینی اش را دارید، قبل از نوشتن روی جلد کتاب ها فکر خود را باز آفرینی نمایید. فکر کنید که چه می نویسید!

  • حق کاملا به جانب آقای احمد کاظمی است. آقای علی برلیانی می خواهند خود را در تمام دست آوردها و کتاب های موسیقی که کلیه نویسندگان و موسیقی دان های ایرانی و خارجی نوشته اند بزور شریک کنند. به همین علت است که به هر بهانه ای نام خود را در روی جلد کتاب هایی که دیگران زحمتش را کشیده اند می نویسد. و با کلماتی از قبیل : به کوشش علی برلیانی، به همت علی برلیانی، ترجمه علی برلیانی (ترجمه نُت!!!!!!!) زیر نظر علی برلیانی، ویرایش علی برلیانی و …………. یا باز نگری از علی برلیانی و یا اینکه باز آفرینی از علی برلیانی (که این آخری را در روی جلد کتاب هارمونی سارلی به ترجمه استاد پورتراب و چاپ انتشارات چنگ مشاهده می کنیم) آخر دروغگویی تا به چه اندازه؟؟؟؟؟؟؟!!!!! واقعا متاسفم که وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارتی به این موارد ندارد و توجهی به این دورغ گویی ها و خود بزرگ بینی های ایشان در روی جلد کلیه کتاب های چاپ شده انتشارات چنگ ندارد. عدم چاپ کتاب های مرتضی حنانه هم توسط برلیانی روشن است. او می خواهد در آینده جوری این کتاب ها را چاپ کند که خود را در دست آورد های استاد مرتضی حنانه شریک کند و یا حتی آنها را به نام خودش چاپ و نشر کند. می خواهد دست آوردها و کلیه زحمات استاد حنانه را بنام خودش ثبت کند و ارایه دهد و از این راه خود را مطرح کرده و به خود اعتباری کاذب دهد.

  • آقای برلیانی اینطور که مشخصه هنوز نمی دانند که لازمه درک کردن ارکستراسیون داشتن دانش بسیار بالا و تسلط داشتن بی چون و چرا در علم هارمونی است. نامبرده کتاب ارکستراسیون نوشته شارل کوکلن را بی رقیب و جامع می داند! ولی در همین جا ارسال کرده است که کوکلن درکش از هارمونی ناقص است! مانند ابن می ماند که بگوییم یک نفر سواد خواندن و نوشتن را ندارد ولی نویسنده بسیار خوب و عالی و بی رقیب است. یا بگوییم فلانی هنوز جمع و تفریق را بلد نیست ولی در حل کردن معادلات ریاضی کارش درست است و بی رقیب و جامع است. و غیره. با این حرفها جناب برلیانی ادعا هم دارند که تنها شاگرد مرتضی حنانه در کمپوزیسیون بوده اند. و همچنین مدعی باز آفرینی کتاب هارمونی نوشته هانری سارلی هم هستند. واقعاً که کلیه ادعاهای ایشان غیر قابل قبول و حتی بسیار غیر قابل تحمل است.

  • اقای صفایی چرا جبهه میگیرید؟کارشناس ارشد کدام دانشگاهید (دکتر ج که معلوم نیست کیه سیوال پرسید فحاشی که نکرد!)

  • قویا تکذیب میکنم..رونوشتی از آنالیز های تمام سیستمها اگر سایت توانایی آپلود دارد تقدیم علاقه مندان و نه دشمنان میکنم.آرم کتب طبق لوگو محترم است و تضادهای جلدی آن به مانند رویه ای از تمام سیستمهای هارونی.کنکاش در مراودات شخصی در پس زمینه دانشی مقدور نیست.فقط کمی تجسم کنید که در دفتر یک نویسنده چه رفته.کمی فقط

  • جناب آقای دارا شما وکیل ج هستین؟ بگذار اگه جوابی داره خودش بدهد شما اول برو مودب بودن را یاد بگیرید که گفتید اینجا شده پاتوق!! شما هنوز معذرت خواهی نکردید بابت این بی ادبی تان!

  • آقای برلیانی شما چه چیزی را قویاً تکذیب می کنید؟ جواب حرف های حساب أحمد کاظمی و ارژنگ و نغمه فراهانی و محسن صفایی و دیگران را بدهید. بجای این مغلطه ها یتان!

  • آقای صفایی از حقیقت عذرخواهی کنم.به محتویات پیامها دقت کنید.ضمنا اصلا متوجه منظور جناب برلیانی نشدم.یا مطلبی رل در تایپ جا انداخته اند و یا من درکم پایین است از متن ایشان.تقریبا برای من نامفهوم است.

  • دوستان عزیز لاجرم بنده از گفتن این حقیقت ابا ندارم که لگوی ترجمه به جهت نیاز نشر در حالت ثانویه بوده و احتراما در حال مذاکره با نت نویسان جهت تسهیل کتب مانایاد حنانه کبیر هستیم و جناب آهنگ چهت همیاری پاپیش،بگذارند و تسهیلات لازم به جهت ادراکات تجویزی و معاینات فنی و هارمونی را انجام دهند.ذکر یک نکته ضرورت است:
    حصول اطمینان از نشر در باز در فضای مجازی نیست.

  • علی برلیانی. جناب امیر آهنگ سالهاست که به تدریس هارمونی و کلیه علوم کمپوزیسیون اشتغال داشته و دارند و در این رابطه هم خودشان را ثابت کرده اند. اگر نیازی به همکاری ایشان دارید، به خودشان بگویید. اونم بطور مکتوب و نامه رسمی. اگه شما را لایق بداند همکاری خواهد کرد.

  • علی برلیانی تو اصلا توی تمام عمرت حرف حقیقت زدی؟! که این دومین بارت باشه؟ برو کتاب های دیگران را باز آفرینی کن! شما مدتهاست که پته ات روی آب آمده و شخصیت و هویتت برای همه آشکار شده.

  • آقایان کسی دعوت بکار نکرد.اشتباه میخوانید.آنقدر عصبی هستید که با شفافیت نمیخوانید مطالب را.حتما علوم کمپوزیسبون!!!را که آموختید روش تحقیق و ابداع و سیرت رت بیاموزید.

  • علی برلیانی کامنت شما در بالا موجود است! شما صراحتا گفتید و نوشتین که: (جناب آهنگ جهت همیاری پاپیش بگذارند) اونوقت در کامنت بعدی می زنی زیر حرف خودت! و می نویسی کسی دعوت نکرد. پس اینکه نوشته ای جهت همکاری پا پیش بگذارند معنی اش چیه؟ دعوت به همیاری همان و همکاری چه فرقی داره. به هر حال شما از ایشان در اینجا درخواست کرده ای. شما فقط داری با لغات بازی می کنی. در ضمن جواب دوستان را هم ندادی! روش تحقیق را شما باید بروی یاد بگیری. شمایی که با دروغ پردازی و گنده گویی روی کتاب هایی که نویسندگانی چون سارلی، کریک بوم، امیروف، سوزوکی، اوزیر حاجی بیگ اُف و …………… توسط انتشارات چنگ چاپ کردی و نام خودت را هم بعنوان ترجمه، کوشش، همت، باز آفرین و غیر روی کتاب ها می نویسی! شما یک در.غ گوی بزرگ هستی که می خواهی خودت را شریک زحمات دیگران بکنی. اونم به صرت داشتن یک انتشارات! دستت برای همگان رو شده و برای همینم هست که بجز فروشگاه خودت و فروشگاه باخ (با اون مدیر {…}) هیچ فروشگاه دیگری در تهران و شهرستان ها حاضر به همکاری با شما و انتشارات چنگ نیست!

  • چه کسی در میان اهالی موسیقی است که از دست شما عصبانی نباشد جناب علی برلیانی؟؟؟؟! خیانت های آشکاری که شما به فرزند استادتان علی حنانه و حتی خود استادتان مرتضی حنانه بعد از مرگش و جامعه موسیقی ایران کردید بر هیچکس پوشیده نمی باشد.

  • من تمام اهدافم کارهای حنانه راه منتشر و بازآفرینی بود ولی با وضعی کهذپیش آمده و ناراحتی فرزند مرادم جناب امیرعلی خان که سر بنده نیز حق دارد در اینجا از بازگو کردن این حقیقت ابایی نداشته و حاضرم که تمامی اموال خانواده ایشان از پیانو و مدال‌های استاد حنانه و مدارک تحصیلی استادم و مبلهای و زنگها گرفته تا آثار حنانه کبیر که روزی برای انتشار از امیرعلی خان گرفته بودم راجلوی شاهدین تمام و کمال بازگردانم که باشد این همه تف و لعن نشوم و حاضرم هرجایی که امیرعلی خان و جناب آهنگ بگوید در حضور شاهدین موضوع را تمام کرده و به اشتباه خود و آزاری که به خانواده حنانه آوردم اقرار و از آنان معذرت می‌خواسته باشد که روزگاری حسن نیستم بر همه معلوم بشود.امید است که امیر علی خان رضایت داده باشند

  • روزها و شب ها…حتی اندکی مانده به سحر بارها و بارها نوشتم که با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمیشود.در بین ما آذری ها (بیله دیگ؛بیله چغندر ؛ایستیر ) .یا به قول دوستان خلایق هرچه لایق…نسل برگزیده انسانهایی خاص بودند که نشد برگزیدگان پای بگیرند.یاد (ا.م) به مانایی.ایشان موسیقی فیلم هم ساخته.کنترباس نواخته.پیانو و کیبرد هم
    .ولی در لگوی مرتبی که دیده ام هیچکدام طیران ندارد.عصبانیت با گوش دادن موسیقی های بزرگان رفغ میشود

  • جناب دارا تعیین کننده حق و حقیقت تو نیستی. در ضمن اگه اینجا پاتوقت، خودتم اهل پاتوق بازی هستی. در غیر اینصورت حق اعتراض نداری. در مورد برلیانی هم خودش باید بگه چی گفته. ایشان که حرفی برای گفتن نداره اصلا. فقط پرت و پلا میگه.

  • جالبه چون این عزیز آقای برلیانی در موسیقی به جایی نرسیده بود و ظاهراً در این امر دلسرد شده بودند تنها راه نجات از درد جاودانگی را حیات در آثار استاد حنانه دانستند و بگفته شهوددر صدد گرفتن امضایی مبنی بر تمام داشتن آثار حنانه بر آمد که در روزگاری دور بتواند این آثار را بنام خود و یا به اهتمام و بازآفرینی خودشان بیرون بدهند.ظاهرا این بوده لیاقت جامعه موسیقی ایران.بله این رشته سر دراز دارد که بالاخره حقیقت هرگز پشت ابرها نخواهد مانده و چنانچه نماند و دست این دوستمان که به او اعتماد داشتیم رو شد.حالا آینده آثار به مانند طلایی میماند که نه میتواند آنرا بفروشد و نه بازآفرینی کند.به جای نهفتن چه سنگ و چه زر.

  • داشتم دنبال اطلاعاتی در مورد استاد حنانه می گشتم که این مصاحبه را پیدا کردم.بعد پر سو جو کردم ببینم کسی این آقا را می شناسد ولی تقریبا کسی آشنایی نداشت تا اینکه خودم سرچ کردم.آقای پور قناد و امیر آهنگ هاشمی به ما چه مربوط است که شما چطور به استاد حنانه علاقمند شدید؟شما قرار است از کلاس حنانه بگویید یا از خودتان و گشت ارشاد؟
    داشتم دنبال قسمت های دیگر مصاحبه میگشتم دیدم که هر جا نام آقای پور قناد هست نام آقای امیرآهنگ هاشمی هم هست؟ارکستر سازهای ملی با مدیریت پور قناد اسم امیر آهنگ هست ارکستر فلوت ازغنون با همکاری پور قناد باز امیر آهنگ ارکستر فلوت تهران با همکاری پور قناد باز امیر آهنگ هست در اینترنت دیدم یک کنسرت هم با هم داده اند حتما اونجا هم شما آقای پور قنادارکستر را جمع کردید!! الان هم دارید مصاحبه می کنید……این مقدمات را جمع کردید که به ما بفهمانید این شخص حرفه ای است و حتما میخواهید بوسیله او به دشمنانتان حمله کنید؟خوشبختانه اینقدر بی سواد نیستیم که نتوانیم در اینترنت سرچ کنیم.آقای امیر آهنگ فقط در هارمونی تالک وجود دارد و هر جا پور قناد باشد بقیه سابقه اش می شود داوری چند جشنواره که خدا می داند باز پور قناد پارتی بازی کرده یا نه و رهبری چند گروه مثلا کر یا بهتر بگوییم سرود
    این مافیا بازی نیست؟

  • خانم ندا مصاحبه های جناب امیر آهنگ آنگونه که من شنیدم شامل بیش از شصت قسمت است که قراره بتدریج در این سایت گذاشته شوند. تا بحال هم ۹ قسمت آن گذاشته شده که اینطور که مشخص است شما همین ۹ قسمت را هم نخوانده اید و دارید قضاوت نادرست می نمایید. اگر این ۹ قسمت را هم مطالعه کرده بودید متوجه می شدید که راجع به کلاس استاد مرتضی حنانه است. و اما در مورد اینکه شما و دوستان و اطرافیانتان ایشان یعنی جناب امیر آهنگ را نمی شناسند مربوط به ضعف آگاهی شما و دوستانتان است. جناب امیر آهنگ از موزیسین های با سابقه و از بهترین شاگردان نسل آخر استاد حنانه هستند و در میان اهل فن بخوبی شناخته شده اند. شاید در میان عوام و مردم عامی مطرح و شناخته شده نباشند ولی این چیزی از ارزش های وی کم نمی کند. یاد آوری می کنم که مطرح بودن و شناخته بودن همیشه به معنی برتر بودن یک شخص نیست و بسیاری از هنرمندان حقیقی مانند جناب امیر آهنگ که از شهرت گریزان و بدون هیچ ادعایی کار هنری خود را می کنند چندان معروف نیستند و باید از این سایت محترم بابت معرفی این هنرمندان متشکر باشیم. . و هستند کسانی که بسیار معروف و مطرح اند ولی هنر مند حقیقی نیستند و این موضوع مافیا است نه چیزی های اشتباهی که شما نو شته اید. من به نوبه خود از مدیران و کارکنان این سایت بسیار ممنون و متشکرم که برای مصاحبه در خصوص استاد حنانه نزد یکی از بهترین شاگردان مرتضی حنانه رفته و مصاحبه کرده اند در ضمن بغیر از موارد اندکی که شما در مورد فعالیت جناب آهنگ نوشتید موارد بی شمار زیادی از فعالیت های موسیقی وی وجود دارند که در بخش اول این مصاحبه ذکر شده اند و جناب سجاد پورقناد هم هیچ نقش و سمتی در آن نداشته اند. (از جمله مقام اول کنکور آهنگسازی. تشکیل بزرگترین گروه کر ایران. تشکیل کانون موسقی و تشکیل گروه های بی شمار هنری و تربیت موزیسین های بسیار و غیره. در ضمن اینکه در بخشی از فعالیت ها ی ایشان جنای سجاد پور قناد نقش داشته و همکاری کرده اند هیچ اشکالی در آن نیست چون ایشان نیز در موسیقی بسیار فعال بوده اند و با هنرمندان دیگری همچون بهزاد عبدی. علی رهبری. پیمان سلطانی. رامین بحیرایی. علی نجفی و اسماعیل تهرانی و ………. همکاری داشته اند و همکاری شان فقط با جناب امیر آهنگ نبوده است و با آنها نیز مصاحبه کرده اند و این نمی تواند دلیلی بر مافیا باشد. مافیل این است که شما انتظار دارید در مورد استاد حنانه اشخاصی صحبت کنند که معروف هستند ولی هیچ ارتباطی هم با جناب حنانه نداشته اند. مافیای موسیقی این است که تعداد قابل توجهی از بهترین هنرمندان ما مهجور بوده و نگذاشته اند مطرح شوند و حالا که این سایت فاخر دارد زحمت می کشد و آنها را به جامعه معرفی می کند عده ای ناراحت شده و حرفهای نا مربوط می نویسند.

  • سرکار خانم ندا من برای شما بسیار متاسفم با این طرز تفکرتان. شما ملاک هنرمند بودن اشخاص را فقط اینترنت می دانید؟ چه بسا هنرمندانی که نامشان در اینترنت نبوده و اتفاقا هنرمندان بسیار بزرگی هم می باشند. همین حرف شما نشانگر این است که در موسیقی سر رشته ای نداشته و تنها منبع شما اینترنت است. در ضمن شما حرف از دشمنی زدید. و اتهام به این سایت وزین زدید و ادعا کردید که این سایت می خواهد با مصاحبه با جناب امیر آهنگ به دشمنانش حمله کند!!! برای خودتان می برید و می دوزید! خب اگر ایطور است که شما ادعا دارید پس باید قبول کرد تمام کسانی که این سایت با آنها مصاحبه کرده است به دلیل این بوده که می خواهد بوسیله اونها به دشمنانش حمله کند. و این در حالی است که این سایت تا بحال با ده ها نفر مصاحبه کرده و از ده ها نفر مقاله و مطلب گذاشته و طیف وسیعی از موسیقی دانان در این مصاحبه ها هستند که افکارشان با یکدیگر کاملا متفاوت و حتی مخالف است. این حرف ها به گردانندگان محترم این سایت نمی چسبد من اکنون بیش از هشت سال است که مطالب این سایت را دنبال می کنم و ندیدم و نشنیدم اصلا کسی با این سایت دشمن باشد. شما همین طوری برای خودتون می نویسید و بی جهت به دیگران اتهامات ناروا می زنید. این نوشته شما خیلی زننده و زشت بود خانم محترم !!!!!!!!

  • نخیر آقای محترم مردم را گول نزنید.هنرمندی که امروز در سال ۹۶ فعالیت داشته باشد و واقعا حرفه ای باشد حتما اسم اش در سایتی غیر از هارمونی تاک هم پیدا میشود.الان سرچ کنید هوشنگ کامکار یا ارسلان کامکار یا حتی هوشنگ استوار یا مهران روحانی که سالهاست فعالیت زیادی نداشته اند.حالا سرچ کنید امیر آهنگ هاشمی ببینید از کجا سر در میارید.از هارمونی تاک یک وبلاگ!چند خبرگزاری که همین خبرهایی که مربوط به پور قناد است را نوشته کنارش هم امیر آهنگ هاشمی.
    کسان دیگری که در این سایت بودند را نگفتم چون همه آنها وجود دارند در اینترنت و وابسته به پور قناد نیستند.شما چند هنرمند حرفه ای میشناسید در این دوره و زمانه که درحدود ۵۰سالگی هنوز گمنام باشد؟ایشان حتی معلم موسیقی معروفی هم نشده چه برسد به موسیقیدان معروف!

  • خانم ندا شما اگر ادعا دارید جناب آقای امیر آهنگ شناخته شده نیست و گمنام است چطور بخود اجازه می دهید که در مورد شخص ناشناخته قضاوت کنید و بر علیه او حرف بزنید؟ از طرفی سن او را برخ می کشید و از طرفی می گویید شناخته شده نمی باشد. شما که حتی آمار سن او و فعالیت هایش از جمله رهبری ارکستر و گروه کُر و کار با گروه کُر فلوت تهران و گروه کُر فلوت ارغنون و چندین فعالیت دیگر وی را در همین جا در کامنت هایتان ذکر کردید و این نشان از شناخت شما نسبت به ایشان دارد. پس به این نتیجه رسیدم که شما با جناب آقای امیر آهنگ مشکل شخصی دارید و کاملا او را هم می شناسید. شاید هم با گردانندگان این سایت مشکل دارید. به هر حال کاملا مشخص است که دارید جهت دار می نویسید و می خواهید امیر آهنگ را با نوشته های بی سر و ته خود تخریب کنید ولی ناراحتین که دیگران با شما هم سو و هم نظر نیستند.
    نکنه میخواهید شاگردی ایشان نزد استاد زنده یاد مرتضی حنانه را هم کتمان کنید و زیر سوال ببرید. خجالت نکشید اینکار را هم انجام دهید.
    اصلا شما خودت کی هستی و خودت دارای چه جایگاهی در هنر موسیقی هستی که بخودت اجازه می دهی در مورد ایشان و اساتیدی همچون کامکارها و مهران روحانی و استوار و بقیه نظر دهی. در ضمن اگر شما در میان شاگردان استاد حنانه کس دیگری را برای مصاحبه بهتر از جناب آقای امیر آهنگ می دانی این گوی و میدان شما برو باهش مصاحبه کن. کسی ممانعت نخواهد کرد. ولی به دیگران خورده نگیر. من خودم به شخصه جناب استاد امیر آهنگ را بخوبی می شناسم و با فعالیت های وی تا حدی آشنا هستم. ایشان فردی بسیار با سواد و از تحصیل کردگان موسیقی در هنرستان موسیقی تهران در قدیم هستند و آهنگساز و رهبر ارکستر و گروه کُر و تنظیم کننده بسیار توانایی هستند. شما هم بجای اینکه حرف های بی ربط و بنویسی برو اطلاعات خودت را بالا ببر و برای مصاحبه کنندگان این سایت گفتگوی هارمونیک هم تعیین تکلیف نکن

  • ندا خانم حتی تو دوره اینترنت هم ممکنه یه موسیقیدانی کارش خوب باشه اما نشه پیداش کرد. مشکل اصلی اینجا نیست. مشکل این دار و دسته حنانه ایها گنده گویی زیادیه. اینم از خود حنانه بهشون به ارث رسیده. باز لااقل اون آهنگساز بود. یه تعداد زیادی آهنگ ساخته بود. سواد تئوری داشت. این دنباله هاش همونم ندارن. اگر کنسرتاشون رو برید و تنظیماشون رو گوش کنید متوجه عرضم میشید. بیشتر شبیه شوخیه. حالا این که معلم خوبی باشن یا نه رو نمیدونم. هنوز که شاگرد موفقی ازشون دیده نشده. تازه از اینا گذشته شما فک کنید دارید در مورد یه عده حرف میزنید که همیشه کارهاشون توی هاله ابهام بوده. کار تئوری مهم حنانه مگه هارمونی زوج نیست؟ همین کار مهم نیم قرن بلکه بیشتره که معطل دو خط نوشته درست و حسابیه تا دیگران هم بفهمن طرف چی میخواسته بگه. خود حنانه که نگفت و مرد. به جای این جنجالا و شلوغ کاریا کافی بود یکی از این دنباله ها که به نتها دسترسی داره تو این چندین سال بشینه در حد یک مقاله کوچیک بنویسه که این مثلا هارمونی زوج چیه؟ بازم گلی به گوشه جمال روشن روان که از رو همون یه دونه آهنگ چاپ شده حنانه تو یادنامش سعی کرد همین کارو بکنه. اینا همون کارم نکردن. میدونین چرا؟ چون موضوع اصلا موسیقی نیست. موضوع یه جور مراسم یا آئینه. فک کنین آیین پرستش حنانه. یا اگه سخته ستایش حنانه. حرف زدن از این کارهای مبهم حنانه که حالا بعد اِن سال تازه دارن پارتیتور بعضی کارهاشو میفروشن یه جور مراسم مذهبی شده. مث همه مراسمات مذهبی پر از رمز و راز و نقطه های تاریک و سوالایی که یا نمیشه پرسید یا اگر بپرسی هم جواب درست درمونی نمیگیری. به جای این که تو دو کلمه ساده یا نه اصلا تو یه کتاب سخت بگن بابا این حرفایی که میزنیم یعنی چی، هی از دترمینیزم و خیانت اون یکی عضو معبد و پنهانکاری این یکی عضو گروه و … حرف میزنن. ولشون کنید. فایده ای نداره. طرفداری و مقدس کردن حنانه نون و آب ایناست. چیز دیگه ای ندارن.

  • سرکار ندا خانوم این شما هستید که دارید ذهن مردم را منحرف میکنید (البته به خیال خودتان) و کاملا مشخص است که با جناب استاد امیرآهنگ مشکل شخصی دارید و می خواهید خوداتن را خال کنید. جناب آهنگ معلم موسیقی مطرحی هستند و کارهای بسیار با ارزشی هم خلق کرده اند که تعدادی از آثار بارها توسط گروه همسرایان ملی اجرا شده است. شما خودتان که هستید که نسبت به گمنامی ایشان اعتراض دارید. شما که نه فرد مشخصی هستید و نه جایگاهی در هنر دارید. بروید یه فکر به حال گمنامی خودتون بکنید بجای اظهار نظرهای کاملا بی ارزش و غیر مستند در مورد اشخاص. به هر حال جناب امیر آهنگ اونقدر اعتبار داشته که این سایت تشخیص داده بیاید با وی مصاحبه کند. و رزومه اش را هم در اولی بخش مصاحبه نوشته. ولی شما چه؟ شما کسی نیستید و از همین ناراحت هستید و رنج می برید..

  • آقای کاظمی چنان می گویید آثار “با ارزش و متعدد” ایشان با “گروه همسرایان ملی” اجرا شده که انگار کر و ارکستر سمفونیک وین کارهایشان را اجرا کرده!یک کر بی نام و نشان و غیر معتبر آماتور معلوم نیست با چه کیفتی چه آثاری را اجرا کرده که نه هیچ کس در مورد آن صحبت کرده نه اصلا معلوم است کارها چی بوده که فقط چهار نفر آدم آنها هم از دوستان و شاگردان ایشان فقط می گویند به به که چه کرده استاد امیر آهنگ هاشمی!خودگویی و خود خندی!کر ارکستر سمفونیک تهران هم خواننده درست حسابی چندتایی بیشتر ندارد چه برسد به کر همسرایان ملی!اگر اصرار دارید که این اجرا و آهنگها خوب بودند و عالی و…..بنویسید اسم این قطعات چه بوده؟چه محتوایی داشته؟در چه تالارهایی و کی اجرا شده؟ایشان که شاگرد حنانه و ناصری و فخرالدینی بوده تا به حال این اساتید چرا چنین شاگرد نابغه ای را به کار نگرفته اند؟ارکستر ملی سالیان سال در دست آقای فخرالدینی بود و سالها ارکستر سمفونیک تهران در دست آقای ناصری بود کدامیک از این اساتید حاضر شدند از ایشان به عنوان دستیار استفاده کنند؟چند قطعه از ایشان را زده اند؟چطور آقای ناصری و فخرالدینی از کسانی که کم سن و سالتر از استاد شما بوده اند قطعه برداشته ولی از ایشان هیچ؟
    من شما را نمی شناسم ولی آقای پور قناد باید جوابگو باشد.حداقل او مثل شما جرات ندارد بدون سند حرف بزند.
    باید از آقای پور قناد که کاملا ساکت نشسته بپرسیم که چه کاری از این آقا دیده است که مصاحبه را ترتیب داده؟

  • خانم ندا
    من ادعایی نکرده ام که بخواهم جوابگو باشم و فقط سئوال شما را پاسخ خواهم داد؛ بنده اعتقاد داشته ام که ایشان اطلاعات با ارزشی از کلاس استاد حنانه دارند و به همین دلیل با ایشان مصاحبه کرده ام. اینکه چرا ایشان را آقای ناصری و فخرالدینی و دیگران به کار نگرفته اند اصلا موضوع این مصاحبه و هدف بحث ما نبوده و نیست.
    اگر هم از انجام این مصاحبه ناراحت شده اید می توانم یک خبر خوشحال کننده برای شما داشته باشم که این مصاحبه ادامه پیدا نخواهد کرد.
    ضمنا خواهش می کنم از بخش کامنت های این سایت برای دعوا و متلک انداختن استفاده نکنید. اگر این مسئله ادامه پیدا کند امکان ارسال کامنت قطع خواهد شد.

  • آقایی که با نام های آقا و خانم در این صفحه و صفحه های دیگر سایت زیر مطالبی که مربوط به این موضوع است کامنت می گذارید.
    توسط نرم افزاری که روی سایت نصب شده هویت واقعی تان شناسایی شده است.
    در صورت ادامه دادن این کامنت گذاری ها در سایت نه تنها دسترسی شما به کامنت ها قطع می شود، بلکه هویت واقعی شما را هم افشا خواهیم کرد.

  • آقای پور قناد!دیدم که بالاخره بعد از این همه داد و بیدادهای مردم به خودتان زحمت دادید و از نرم افزار استفاده کردید تا دست این آقای نامحترم را رو کنید!هرچند هنوز با ذکر نام رو نکردید ولی دیگر خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی هم متوجه شده بود چه کسی این بازی مسخره و منم منم ها را در سایت راه انداخته و فقط شما نمی دانستید!مگر در قوانین سایت ننوشته بودید تبلیغ کلاس ممنوع است؟چرا زودتر پیام های این آقا با نام سوسن و اصغر و…..که فکر می کند همه از نظر سطح هوش مثل خودش هستند را منتشر می کردید؟
    حالا فرقی نمی کند ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است.طشت ایشان از بام افتاد ولی از این به بعد پیام های دوستان را جدی بگیرید و مثل پیامی که به من دادید سعی نکنید کسی را مسخره کنید.

بیشتر بحث شده است