گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

هلن گریمود (۲)

هلن سونات شوپن و راخمانیوف را ضبط کرد، همچنین Barcarolle و Berceuse شوپن و کنسرتوی شماره.۳ بارتوک (B. Bartók) به همراه بولز (Boulez) و ارکستر سمفونیک لندن ضبط شد (این ضبط های هلن گریمود، در سال ۲۰۰۵ دارنده جایزه منتقدین ریکورد آلمان، جایزه آکادمی ریکورد و جایزه توکیو شدند و جایزه کلاسیک میدم در سال ۲۰۰۶). هر دوی این آثار در سال ۲۰۰۵ به بازار عرضه شدند.

در سال ۲۰۰۵ به همراه ارکسترهای مختلف به آمریکا و اروپا سفر کرد، از جمله، کنسرت لندن و تور وسیع اروپا به همراه SWR ارکستر سمفونیک و سر روژر نورینگتون (Sir Roger Norrington). وی رسیتالهای پیانویی را در آتلانتا، لندن، پاریس، برلین، مونیخ و ژاپن اجرا کرد.

در آن سال او Reflection را ضبط کرد؛ این موسیقی که با الهام از کلارا شومان بود و شامل کنسرتوی پیانوی همسر کلارا، روبرت شومان و اشعار خود کلارا و اجرای سُلو و گروهی از آثار برامس در سال ۲۰۰۶ بود. هلن گریمود دارنده جایزه اکو برای بهترین نوازنده سال ۲۰۰۶ است!

در سال ۲۰۰۶ هلن گریمود در سراسر آمریکا، اروپا و ژاپن ظاهر شد، وی کنسرتهایی به همراه ارکستر سمفونیک لندن، ارکستر مجلسی اروپا، ارکستر فیلارمونیک پترزبورگ، فیلارمونیک آلمانی برمن، ارکستر سمفونیک سن فرنسیسکو، ارکستر گولبنکیان، سمفونیک وینر و سمفونیک بامبرگر (لندن) برگزار کرد، همچنین رسیتالی در تالار کارنگی نیویورک به همراه LSO در فستیوالهای لوکرن و جشن موسیقی برمن حضور داشت. در سال ۲۰۰۷ کنسرتهای او شامل حضور در آمریکا، کانادا و اروپا به همراه ارکستر سمفونیک دالاس، ارکستر سمفونیک شیکاگو، ارکستر سمفونیک تورنتو، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، ارکستر ملی روسیه، فیلارمونیک اس.تی پترزبورگ، فیلارمونیک برلین و استت کاپل برلین بود.

به همراه درسدن استت کاپل (Dresden Staatskapelle) و فابیو لوئیزی، کنسرتوی شماره ۵ بتهوون را اجرا کرد و سفری به سرتاسر اروپا داشت و همچنین با ارکستر فیلارمونیم استراسبورگ در فرانسه و آلمان، فیلارمونیک برمن در آلمان، فیلارمونیک اسرائیل در تلاویو و ارکستر فیلارمونیا در آمریکا اجرای برنامه کرد. او رسیتال پیانو را در لوس آنجلس، لوکسامبورگ، وین و آلمان برگزار کرد. در فستیوال تابستانی کارامور (Caramoor) به همراه ارکستر اس.تی لاک (Orchestra of St. Luke’s) ظاهر شد و در فستیوال آکسی و شهر (Aix-en-Provence) به همراه ارکستر مالر، در فستیوال وربیر به همراه توماس کواشتوف (Thomas Quasthoff) و همچنین در فستیوال سالزبورگ حضور داشت.

کنسرتوی شماره.۵ بتهون را به همراه درسدن استت کاپل و ولادیمیر جورووسکی اجرا کرد. در سال ۲۰۰۸ تعدادی کنسرتو در آمریکا به همراه ارکستر اس.تی لاک در تالار گارنگی اجرا کرد که شامل، کنسرتوی شماره .۵ بتهوون با ارکستر سمفونیک سن فرنسیسکو، کنسرتوی بارتوک شماره ۳، ارکستر ملس واشنگتون (بتهوون شماره.۴) در اروپا ارکستر فیلارمونیا (کنسرتو های شماره های ۴ و ۵ بتهوون)، ارکستر سمفونیک برلین (راوال جی ماژور)، ارکستر فیلارمونیک اسرائیل (در این سفر به اسرائیل کنسرتو های شماره های ۴ و ۵ بتهوون را اجرا کرد)، ارکستر فیلارمونیک لندن ( شومان، راخمانیوف شماره.۲، بارتوک شماره.۳) ارکستر ملی تولوس (کنسرتو پیانوی شماره.۲ برامس)، ارکستر سمفونیک وین (بتهوون شماره.۴) و در ژاپن با ارکستر سمفونیک رادیو فرانکفورت (بتهوون شماره.۵) بود.

audio file

بشنوید قسمتی از کنسرتو پیانو شماره چهار بتهوون را با اجرای هلن گریمود

هلن گرامود رسیتالهای تک نفره و گروهی در لندن، نیویورک، فرانسه و در شهرهای بیشماری در آلمان اجرا کرده است. وی در فستیوالی در استانبول، وربیر (Verbier) و لوکرن (Lucerne) – سوئیس- ظاهر شد. از اجراهای مهم وی شب آخر کنسرت لندن در تالار رویال آلبرت بود که این کنسرت به طور زنده و از شبکه بین المللی تلویزیون پخش شد. آثار ضبط شده هلن گریمود از آثار باخ (J. S. Bach) شامل کنسرتوی شماره.۱ هارپسیکرد (Harpsichord) و سه پرلود (Preludes) و فوگ (Fugues) و روایتی از اثر باخ توسط، فرسچیو بوسونی (Ferruccio Busoni)، فرانتس لیست (Franz Liszt) و سرجی راخمانیوف بود که این اثر در پائیز ۲۰۰۸ به بازار عرضه شد.

هلن گریمود به وضوح موسیقی را حس می کند و به طور عمیقی آن را به اجرا می گذارد… گریمود هیچ قدرتی کم ندارد، از لحاظ توانایی، دانش و تکنیک… در آثار وی با دنیای غنی از خیال مواجه می شوید (کلاسیک FM، لندن، اُکتبر ۲۰۰۷).

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است