گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

امروز در فرهنگسرای نیاوران بزرگداشت پنج موسیقیدان برگزار می شود

با مشارکت دویست‌ موسیقیدان ایرانی و بنیاد افرینشهای هنری نیاوران سومین آیین نکوداشت هنرمندان موسیقی ایرانی با عنوان «سال نوا» با تجلیل از پنج هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی، امروز، شنبه چهارم آذر ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

علی جعفری پویان، نوازنده ویولن و دبیر اجرایی این مراسم در خصوص سومین سال نوای موسیقی گفت: در این دوره از پنج هنرمند برجسته موسیقی کشورمان همچون بهروز همتی (نوازنده و مدرس تار)، محسن افتاده (نوازنده و مدرس فاگوت)، مینا افتاده (نوازنده و مدرس سنتور)، همایون رحیمیان (نوازنده و مدرس ویولن و آهنگساز) و (محسن الهامیان آهنگساز، مدرس و مترجم) تجلیل خواهیم کرد.
وی ادامه داد: «سال نوا» را از سال۹۴ با هدف ایجاد یک جریان مداوم و به‌سامان برای تجلیل از نوازندگان، مدرسین و استادان پیشکسوت موسیقی در نیاوران‌ برگزار کردیم. امید که امسال‌ هم‌ بتوانیم از آنها تجلیل و قدردانی شایسته ای داشته باشیم.

این نوازنده ویلن با اشاره به مشارکت ۲۰۰ موسیقی دان ایرانی در برگزاری «سال نوا» بیان داشت: در پی دعوت به مشارکت برای برگزاری این برنامه توسط اینجانب، موسیقی دانهای کشورمان با حمایتهای مالی و معنوی، بخش عمده ای از بودجه این مراسم را تامین می کنند و این اتفاق بسیار ارزشمند است، چراکه روح مشترک این گروه از جامعه موسیقی و نیز همبستگی موسیقی دانان، برایم اهمیت بسیاری دارد.

دبیر اجرایی و مدیر هنری «سال نوا» درباره استادان منتخب در این مراسم گفت: انتخاب به دلیل سابقه و ارزش هنری این استادان و براساس فعالیت هایشان در جامعه موسیقی است. در دو دوره قبل از هنرمندان کلاسیک تجلیل کردیم و این دوره افتخار داشتیم که از هنرمندان موسیقی ایرانی هم تجلیل کنیم.

وی در خاتمه عنوان کرد: من به عنوان یک نوازنده احساس می کنم هدفم برای موسیقی نباید تنها نوازندگی باشد؛ بنابراین در این سه سال تلاش کردیم به همراه تیم اجرایی و حمایتهای بی دریغ جناب آقای سید عباس سجادی، مدیر عامل‌بنیاد آفریشنهای‌هنری نیاوران و نیز مشارکت موسیقی دانان برنامه «سال نوا» را در مقام تجلیل از بزرگان این هنر برگزار کنیم.

لازم به ذکر است که مراسم دعوتی است و‌ ورود برای عموم آزاد نیست.

***

محسن افتاده نوازنده و مدرس فاگوت، متولد ۱۳۲۵ در تهران، هنرآموخته هنرستان عالی موسیقی است. وی از محضر اساتیدی چون: مرتضی حنانه، مصطفی کسروی و مصطفی کمال پورتراب بهره برده است.

محسن الهامیان آهنگساز و مدرس موسیقی، متولد ۱۳۲۷ در تهران، هنرآموخته در دانشگاه هنرهای زیبا است. وی از محضر اساتیدی چون: اردشیر روحانی، محمدتقی مسعودیه و مصطفی کمال پورتراب بهره برده است.

مینا افتاده نوازنده و مدرس سنتور، متولد ١٣٣٣ در تهران، هنرآموخته هنرستان ملی موسیقی است. وی از محضر اساتیدی چون: فرامرز پایور، ارفع اطرائی، محمد حیدری، حسین دهلوی ، محمود کریمی، فرهاد فخرالدینی و مصطفی کمال پورتراب بهره برده است.

علی (همایون) رحیمیان ویولنیست و آهنگساز، متولد ۱۳۳۳ در تهران، هنرآموخته هنرستان عالی موسیقی است. ولی از محضر اساتیدی چون: حشمت سنجری ،هوشنگ استوار، ابراهیم روحی فر، هراچ مانوکیان و سالواتوره آکاردو بهره برده است.

بهروز همتی نوازنده و مدرس تار و سه تار، متولد ۱۳۳۶ در بروجرد، هنرآموخته در دانشگاه هنر است. وی از محضر اساتیدی چون: محسن نفر، حمید متبسم، ارشد طهماسبی، حسین علیزاده، محمدرضا لطفی و داریوش طلایی بهره برده است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است