گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

عندلیبی «کورده واری» را به زلزله زدگان تقدیم می کند

تالار وحدت میزبان ادای احترام گروه مولانا به مردم کرمانشاه

گروه «مولانا» بخشی از عواید کنسرت «کورده واری» را به بازماندگان زلزله کرمانشاه اختصاص داد. این گروه موسیقی ایرانی که وارد چهلمین سال فعالیتش شده بر اساس اعلام قبلی بنا بود ساعت ۲۱:۳۰ هفتم آذرماه کنسرت کورده واری را در تالار وحدت به روی صحنه ببرد. پس از زلزله کرمانشاه محمدجلیل عندلیبی سرپرست گروه مولانا قصد داشت این اجرا را لغو کند اما به فاصله یک روز اعلام کرد قصد دارد به منظور همیاری مادی و معنوی با هم وطنان کرمانشاهی «کورده واری» را در موعد مقرر به روی صحنه ببرد. به این ترتیب گروه موسیقی مولانا اولین گروهی بود که به حادثه تلخ کرمانشاه واکنش نشان داد.

محمدجلیل عندلیبی یک روز قبل از برگزاری نشست خبری این کنسرت با اشاره به واقعه تلخی که در روزهای گذشته جامعه ایران را داغدار کرده گفت: «زلزله کرمانشاه غم بزرگی در دل دوستداران ایران و خاصه کردهای عزیز نشاند. با این وجود ما در گروه مولانا به خود می بالیم که آغازگر یک جریان متحدکننده نه تنها برای کرمانشاه عزیز که برای مردم ایران بودیم».

این آهنگساز و نوازنده شناخته شده موسیقی ایرانی با بیان اینکه روز بعد از زلزله بنا بود کنسرت «کورده واری» را لغو کند به دلایل تغییر این تصمیم اشاره کرد و افزود: «دیدم باید کاری کرد و حالا موقع خالی کردن میدان نیست. پس از آنکه گروه تصمیم گرفت با وجود این تلخکامی اجرای خود را در موعد مقرر به روی صحنه ببرد عزم جزم همه اعضا برای اختصاص دادن بخشی از عواید این اجرا به بازماندگان زلزله در بخش مالی و احترام به جانباختگان این حادثه در بخش حسی و معنوی و انتشار خبر این تصمیم جریان خیرخواهانه ای را در میان دیگر گروه های موسیقی ایجاد کرد و سایر دوستان و هنرمندان هم پا به این عرصه گذاشتند».

جلیل عندلیبی گفت: «رپرتوار برنامه در سه قست اجرا می شود که در قسمت اول استاد بهزاد فروهری به اجرای دونوازی تمبک و نی می پردازند، در قسمت دوم نیز فضا به گونه ای طراحی شده که ما ابتدا در دستگاه همایون با اجرای تصانیفی از عبدالرحمن وفایی به خوانندگی سیدرضا کردستانی کار به مخاطبان ارائه می دهیم و بعد ضمن اجرای قطعاتی در دستگاه شور و بیات ترک قطعاتی را اجرا خواهیم کرد. در واقع این برنامه اجرای قطعاتی در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی است که با مقام های کردی اجرا می شود.»

در این کنسرت فرهاد عندلیبی (نوازنده دف)، سالار عندلیبی (نوازنده تنبک)، سانوا عندلیبی (نوازنده عود)، صابر نظرگاهی (نوازنده تار)، همایون پشتدار ( نوازنده کمانچه) و آراس رجبی (نوازنده نی)، محمد جلیل عندلیبی (سرپرست گروه و نوازنده سنتور) را همراهی می کنند.

محمد جلیل عندلیبی در طول بیش از ۴۰ سال فعالیت در زمینه موسیقی ایرانی آثار خاطره انگیزی را در همکاری با خوانندگان شناخته شده همچون: محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، عزیز شاهرخ، علیرضا افتخاری، عباس کمندی و سالار عقیلی روانه بازار موسیقی کرده است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است