گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کریمی: کتاب هایم را ناشر بتهوون منتشر کرده است

شما سال هاست که در اتریش و ایران رشته «موزیک کینزولوژی» را تدریس می کنید. می خواستم از شما بپرسم که چه استقبالی از این رشته شده و چقدر فکر می کنید، در دوره حاضر موزیسین های ایران با این رشته آشنا شدند؟

اگر موزیک کینزولوژی را بخواهم ترجمه کنم، می شود: روان کردن بلوک های درونی و روان کردن اضطراب هایی که ما موزیسین ها اغلب روی صحنه داریم؛خوشبختانه نه تنها در وین، بله من در آلمان و بلکه در تایلند، در دانشگاه «ماهیدول» این رشته را من درس داده ام و درس می دهم؛ یک مطلبی است که برای همه جالب است. برای همه این درس لازم است و استرس را همه ما روی صحنه داریم.

باید عرض کنم که خیلی خوب استقبال می شد و استقبال می شود و این چند سال آخر در کشورهای دیگر این توجه شدیدا زیاد بوده و کتابی که من راجع به این استرس و راحت بودن روی صحنه برای معلم ها و برای دانشجوها نوشتم خیلی خوب استقبال شده است. یک ناشر آلمانی بسیار مشهور و با سابقه که آثار بتهوون را منتشر می کرده؛ (می توانید فکر کنید که قدمت این نشر چقدر زیاد است و چقدر مهم است) کتاب من را خریده و همین طور با من در تماس هستند. این کتاب خیلی خوب فروش می رود و خیلی از هنرمندان و دانشجویان می توانند نکات مثبتی را برای ریلکس شدن بر روی صحنه از این کتاب یاد بگیرند. این کتاب به همراه تصاویر مخصوص خود به شیوه ای تهیه شده است که مخاطب احساس مثبتی در هنگام خواندن آن داشته باشد و مفاهیم کتاب را به خوبی درک کند. اما در تهران من چندین سال است که مشغول تدریس هستم و استقبال از موزیک کینزولوژی در تهران خیلی خوب بوده است. مدتی است که در کرج هم خیلی خوب استقبال می شود و من اغلب در سفرهایم به ایران مدتی از زمان برای برای هنرجویان کرجی می گذارم و در این شهر تدریس دارم.

آیا برنامه ای برای انتشار CD آثارتان در ایران دارید؟

بله من در حال حاضر ۵ تا CD دارم؛ دو سی دی آثار مدرنی است که اجرا کرده ام با گروهم، یک سی دی موسیقی کلاسیک است از اجرای زنده من در فستیوال شوبرت و دو آلبوم دیگر که با آقای حامد پورساعی، گیتاریست خوب و دوست عزیزم سال گذشته ضبط کرده ام. امیدوارم این آثار به زودی منتشر شود و به دست علاقمندان برسد.

سجاد پورقناد

سجاد پورقناد

سجاد پورقناد متولد ۱۳۶۰ تهران
نوازنده تار و سه تار، خواننده آواز اپراتیک و سردبیر مجله گفتگوی هارمونیک
لیسانس تار از کنسرواتوار تهران و فوق لیسانس اتنوموزیکولوژی از دانشکده فارابی دانشگاه هنر تهران

۱ نظر

بیشتر بحث شده است