گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

گروه موسیقی چریکه

گروه موسیقی چریکه به سرپرستی سید سلمان حسینی در ۲۴ آذر ماه به نفع زلزله زدگان کرمانشاه برنامه اجرا خواهند کرد؛ تمامی عواید این کنسرت به نفع زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص خواهد داشت و این کنسرت در دو بخش موسیقی مقامی و سنتی اجرا خواهد شد. نوازنده این گروه عبارتند از سید سلمان حسینی: سرپرست و آهنگساز و نوازنده تنبور، سه تار: سید وصال حسینی، تهمینه طاهر نژاد، بهاره زمانی، شاهین ابراهیمی، نوید مؤدب، عماد محسنی زاده: تنبور، سوفیا نکونام: کمانچه، آناهیتا نصیریان: عود، سپهر بحرایی: سنتور، بهروز قهاری و اشکان کمال: کوبه ای و حامد تمدن: خواننده و در این کنسرت نیز نمایشگاه و ورک شاپ خط محسن اسیری برگزار و تمامی عواید فروش این تابلوها نیز به همین منظور خواهد بود.



این کنسرت با همکاری فرهنگ سرای ارسباران در تاریخ ۲۴ آذر ۱۳۹۶ در ساعت ۲۰ برگزار خواهد شد. در بخش اول این کنسرت مقام هجرانی از مقامهای باستانی تنبور اجرا خواهد شد، تصنیف مستی از سید خلیل عالی نژاد و شعر از حافظ و تنظیم سید سلمان حسینی، تصنیف حال خونین دلان از سید خلیل عالی نژاد شعر از حافظ، قطعه وصال از ساخته های سید سلمان حسینی بر اساس مقام های مجنونی، سحری، قطار و گل و خاک، تصنیف صنما از سید سلمان حسینی شاعر مولانا و تصنیف مست از ساخته های سید آرش شهریاری و تنظیم سید سلمان حسینی اجرا خواهد شد.

در بخش دوم تصنیف نمی خواهم بمیرم ساخته محمد رضا برزین و شعر فریدون مشیری، تصنیف داغ شقایق از سید سلمان حسینی شعر از حافظ و ضربی شور از محمد برزین، تصنیف ای عاشقان از محمدرضا لطفی، تصنیف کمک، از محمد برزین اجرا خواهد شد.

***

گروه چریکه در سال ۱۳۸۳ با رویکرد موسیقی مقامی تشکیل و در بسیاری از جشنواره های موسیقی نواحی جشنواره های تنبور نوازان غرب ایران و کشورهای روسیه آلمان عراق به اجرای برنامه پرداخته است و از این گروه آلبوم «جاودانگی» به خوانندگی حامد تمدن و آهنگ سازی سید سلمان حسینی روانه بازار موسیقی شد است.

سید سلمان حسینی متولد ۱۳۵۹ روستای بکتر سفلی از توابع شهرستان صحنه تنبور را از کودکی نزد پدر بزگ خود سید قدمیا حسینی که از نوازندگان صاحب سبک تنبور و از خاندانهای تنبور ایران است فراگرفته سه تار را در ابتدا نزد شهرام مرادی و سپس در تهران نزد مسعود شعاری و محمدرضا لطفی فرا گرفته و بخشی از فعالیت های سید سلمان حسینی بر روی پژوهش بر روی مقامات تنبور است که حاصل این پژوهش یک البوم تنبور بر روی مقامهای گوران به خوانندگی سید سیاوش یادگاری است و همکاری در ساخت فیلم مستند از زندگی سید قدمیار حسینی و گرد آوری بخشی از کارهای قدیمی ضبط ۴۰ سال پیش سید قدم یار حسینی و آماده سازی و پالایش برای انتشار توسط شرکت آوای باربد می باشد که بزودی روانه بازار موسیقی خواهد شد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است