گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

فراخوان دوازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان

«دوازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان» با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و با همکاری دفتر موسیقی و بنیاد رودکی، در سه بخش اصلی (موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی نواحی ایران و موسیقی کلاسیک) برگزار خواهد شد.

در بخش «موسیقی دستگاهی ایران» خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، تنبک، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه، نی؛ در بخش «موسیقی کلاسیک» نوازندگان سازهای ابوا، پیانو، ترومبون، ترومپت، فلوت، کلارینت، گیتار کلاسیک، ویلن، ویلنسل، ویولا، هورن؛ و در بخش «موسیقی نواحی ایران» خوانندگان و نوازندگان سازهای زهی، بادی و کوبه‌ای به رقابت خواهند پرداخت.

این جشنواره در قالب سه گروه سنی «الف» (۱۵ تا ۱۸ سال: متولدین سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۲)، «ب» (۱۹ تا ۲۳ سال: متولدین سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸) و «ج» (۲۴ تا ۲۹ سال: متولدین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳) برگزار خواهد شد؛ متقاضیانی که سن آنها از ۱۵ سال کمتر است نیز، در صورت آمادگی و تمایل، می‌توانند آثار خود را برای بررسی در گروه «الف» ارسال کنند.

همچنین، در حوزۀ موسیقی دستگاهی، علاوه بر بخش «حفظ کل ردیف موسیقی ایرانی»، بخش جدیدی با عنوان «بخش ویژۀ موسیقی دستگاهی» با موضوع «آهنگسازی‌ ـ نوازندگی» در نظر گرفته شده است. در این بخش نوازندگان سازهای موسیقی کلاسیک ایرانی (تار، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه، نی)، با سقف سنی ۲۹ سال، مجاز به شرکت هستند.

این جشنواره در دو مرحله برگزار خواهد شد. در مرحلۀ اول باید رپرتوارِ مشخص‌شده برای هر بخش به صورت تصویری ضبط و در موعد مقرر (حداکثر تا ۳۱/۳/۱۳۹۷)، همراه با مدارکِ مندرج در فراخوان، به دبیرخانۀ جشنواره ارسال شود. پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی، توسط هیئت‌های داوری، از منتخبین برای شرکت در مرحلۀ نهایی و اجرای صحنه‌ای در جشنواره (از حدود ۲۱ مرداد تا ۱۸ شهریور ۱۳۹۷؛ تاریخ دقیق برگزاری مرحلۀ نهایی
متعاقباً اعلام خواهد شد) دعوت به عمل خواهد آمد.

در بخش موسیقی دستگاهی، در مرحلۀ نهایی، شرکت کنندگان علاوه بر رپرتوارِ مشخص شده به اجرای بداهه (بنا به نظر هیئت داوران) نیز خواهند پرداخت. در بخش موسیقی کلاسیک، حفظ بودنِ قطعات برای نوازندگان سازهای پیانو و گیتار الزامی است و برای نوازندگان سایر سازها نیز اجرای کنسرتوها از حفظ دارای امتیاز محسوب خواهد شد.
همچنین، در این بخش، در مرحلۀ اول، برای قطعاتی که نیاز به همراهیِ پیانو دارد، تعیینِ نوازندۀ همراهی کننده بر عهدۀ متقاضیان است.

شرایط شرکت کنندگان

شرایط سنی

گروه سنی الف ۱۵ تا ۱۸ سال (متولدین سالهای ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۲)

گروه سنی ب ۱۹ تا ۲۳ سال (متولدین سالهای ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸)

گروه سنی ج ۲۴ تا ۲۹ سال (متولدین سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳)

تبصره: متقاضیانی که سن آنها از ۱۵ سال کمتر است نیز، در صورت آمادگی و تمایل، می توانند آثار خود را برای بررسی در گروه سنی الف
با اجرای موارد مندرج در فراخوان ذیل همین گروه سنی الف رسال کنند.

برای مطالعه کامل فراخوان، فایل پی دی اف آن را از اینجا دانلود کنید.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است