گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کنسرت ارکستر باربد در سومین جشنواره موسیقی معاصر تهران به روی صحنه می رود

ارکستر زهی باربد به رهبری کیوان میرهادی و سرپرستی محمد هادی مجیدی در سومین دوره جشنواره بین المللی موسیقی معاصر تهران در تاریخ سوم اردیبهشت ماه ۹۷ ساعت ۱۸ در تالار رودکی به روی صحنه خواهد رفت.

در این برنامه

– “سوئیت ساعت ها” از آهنگساز آمریکایی “فیلیپ گِلَس”

– “کنسرتو برای تنبور و ارکستر زهی” از کیوان میرهادی

– و قطعه “Viatore” از “پِتِریس وَسک” آهنگساز معاصر لیتوانیایی اجرا خواهد شد.

در این برنامه سجاد محرابی به عنوان تکنواز تنبور و نوید رحمانی به عنوان خواننده آرش اسدنژاد به عنوان کنسرت مایستر و رامتین مختاری به عنوان نوازنده پیانو ارکستر را همراهی خواهند کرد.


محمد هادی مجیدی، سرپرست این ارکستر و دانشجوی موسیقی درباره چگونگی تشکیل این ارکستر گفت: نقطه شروع ارکستر فعلی، ارکستر آموزشگاه باربد، متشکل از اساتید و هنرجویان این آموزشگاه که در کرج واقع است بود و همینطور گرد آوردن جمعی از نوازندگان توانای ساکن کرج که خوشبختانه با توجه به اینکه دانشکده موسیقی دانشگاه هنر نیز در کرج واقع است موفق شدیم جمع خوب و همدلی از نوازندگان را گرد هم آوریم. در قدم بعد هم نوازندگان خوب دیگری از دانشجویان دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی به ما پیوستند و در این برنامه که دومین اجرای ارکستر ماست از استاد کیوان میر هادی به عنوان رهبر و از آقای آرش اسد نژاد به عنوان کنسرت مایستر دعوت کردیم که که تجربیات خود را در اختیار ارکستر قرار دهند.

وی درباره چگونگی انتخاب قطعات این اجرا افزود: ارکستر ما بسیار نوپاست. در برنامه قبل قطعاتی از آهنگسازان ایرانی را اجرا کردیم که بیشتر جنبه ملی داشتند و برای اجرای پیش رو با توجه به اینکه می دانستیم در فستیوال موسیقی معاصر اجرا خواهیم داشت با مشورت رهبر و کنسرت مایستر ارکستر قطعاتی را انتخاب کردیم که علاوه بر زیبایی، از نظر اجرایی هم برایمان عملی باشند و بلند پروازی نکرده باشیم. و خوشحالیم که قطعه “کنسرتو برای تنبور، خواننده و ارکستر زهی” ساخته آقای میر هادی که “کهنه هواران” نام دارد و به راستی اثر ارزشمندی است بعد از سالها مجددا اجرا می شود.

وی در جواب این نکته که کمتر دیده شده ارکستر هایی به صورت مستقل شکل بگیرند و فعالیت آنها هم ادامه دار باشد گفت: موضوع شکل گیری و ادامه کار یک ارکستر تنها به حمایت مالی یک موسسه خلاصه نمی شود. ارکستر باید برای تک تک اعضا فضایی فراهم کند که آنها احساس هویتی مشترک بکنند و دوست داشته باشند در کنار هم ساز بزنند و البته این موضوع باید در کنار حمایت مالی از نوازنده ها باشد. ارکستر ما از اساتید آموزشگاه باربد تشکیل شده که خودشان دانشجو یا فارغ التحصیل رشته موسیقی هستند. دیگر نوازنده های ارکستر هم همانطور که گفتم از دانشجویان هستند بنده هم که خود دانشجوی موسیقی هستم سعی میکنم دغدغه های آنها را درک کنم و برنامه هایی را ترتیب بدهیم که یا برای نوازنده ها توجیح مالی خوبی داشته باشد یا جذابیت موسیقیایی. البته آموزشگاه هم از ما حمایت می کند، هم به صورت مادی و هم معنوی.
ما بیشتر در کرج فعالیت داریم و اکتیو بودن ارکستر موجب انگیزه برای هنرجویان خوب آموزشگاه بوده و سعی داریم در آینده هم برنامه های خوبی را برای مخاطبین هنر دوستمان ارائه کنیم.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه بلیط به سایت تیوال به آدرس tiwall.com/tehrancmf03/barbad مراجعه بفرمایید.

سرپرست و مدیر داخلی: محمدهادی مجیدی

مدیر اجرایی
: مژگان طباطبایی

رهبرارکستر
: کیوان میرهادی

سولیست تنبور
: سجاد محرابی

خواننده
: نوید رحمانی

کنسرت مایستر
: آرش اسدنژاد

مشاور هنری
: سجاد پورقناد

صاحب امتیاز
: آموزشگاه موسیقی باربد

ویلن یک
: فرامرز عباسی، علی بهارلو، محمد سیروسی

ویلن دو
: حسین ابراهیم زاده، خشایار یزدان پرست، پرنیا اسکندری، فاطمه آقایی فر

ویلن آلتو
: سرور رضا زاده، مریم غلامی، آریان زمانی، پریسا عباسزاده

ویلنسل
: سپیده سجادی، بیتا قاسمی، مهیا نامداری مقدم

کنترباس
: امین نیلی، محمد علیزاده

سجاد محرابی متولد شهر کوهدشت در سال ۱۳۶۱، نوازنده تنبور، تار، سه تار و نی است. وی دانش آموخته رشته طراحی صنعتی است و در کنار نوازندگی به ساخت و ارتقاع سطح کیفی سازهای موسیقی ایرانی می پردازد. استادان او در زمینه تار: داریوش طلایی و حمید خبازی و در رشته نی: حسن ناهید و در رشته تنبور و سه تار: سیاوش نورپور بوده اند.

نوید رحمانى متولد شهر اشنویه در سال ۱۳۷۰ خواننده و دانشجوى گیتار کلاسیک دانشگاه هنر تهران است. وی از کودکی با علاقه بسیار به موسیقى آوازى، سعى در حفظ قطعات آوازى کردى کرده و بعدا با ورود به دانشگاه آواز ایرانى را زیر نظر اساتیدی همچون: حمیدرضا نوربخش و على خدایى می آموزد. او در زمینه آواز کردى تحقیقات بسیارى انجام داده و بسیارى از سبکهاى آواز خوانى کردى و فرم هاى خاص آوازى مناطق مختلف کردستان را آموخته است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است