گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

گفتگوی هارمونیک چهارده ساله شد

گفتگوی هارمونیک جشن چهاردهمین سال فعالیت خود را برگزار کرد. سال گذشته تلخ ترین سال فعالیت این مجله بود؛ چراکه یکی از مهمترین نویسندگان و نظریه پردازان حوزه فلسفه و هنر ایران، محسن قانع بصیری که این مجله افتخار همکاری با او را داشت، روی در نقاب خاک کشید. سال گذشته همچون دوازدهمین سالگرد تولد ژورنال گفتگوی هارمونیک، نشست سالیانه در منزل این اندیشمند فقید برگزار شده بود و در این برنامه نیز یاد ایشان گرامی داشته شد.



سایت در سال گذشته سه بار به صورت ناپیوسته، به دلیل تغییرات در مالکیت دامین و سرور، از دسترس خارج شد. در این جابجایی بعد از ۱۳ سال اسپانسری دامین سایت توسط بنیان گذار این ژورنال، کامران وطن آبادی، این دامین به سردبیر سایت منتقل شد که جا دارد در همین جا از همکاری صمیمانه و بی دریغ ایشان تشکر کنیم؛ امیدواریم در این سال، همچون گذشته، شاهد همکاری با این موسیقیدان و نویسنده گران مایه باشیم.

در دوره جدید فعالیت سایت قرار است همکاری جدی با مجموعه «پیکسل گروپ» با همراهی مرتضی تامندی و کامران خواجویی داشته باشیم؛ این همکاری در کنار اسپانسرینگ، یک طرح بنیادین برای تغییرات در محتوا و ظاهر سایت است که جزئیات آن به مرور زمان به اطلاع علاقمندان سایت می رسد.

تعداد مقاله های گفتگوی هارمونیک امروز از ۵۱۸۱ شماره گذشته است که از این بین ۲۵۲ شماره در شاخه جز و بلوز، ۱۵۵ شماره در شاخه راک، ۱۴۱ شماره در شاخه فیزیک و مهندسی موسیقی، ۷۰ شماره در شاخه موسیقی فیلم، ۲۳۳ شماره در شاخه موسیقی ملل، ۳۵۳ شماره در شاخه موسیقی معاصر، ۱۲۹۸ شماره در شاخه موسیقی کلاسیک غربی، ۲۴۹۹ شماره در شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی، ۱۸۸ شماره در شاخه مبانی نظری موسیقی کلاسیک، ۳۲۶ شماره در شاخه مصاحبه و گفتگو، ۶۵۶ شماره در شاخه مطالب عمومی، ۷۹۸ شماره در شاخه نقد و بررسی، ۵۹۸ شماره در شاخه اخبار موسیقی، ۸۲ شماره در شاخه تئوری و مبانی موسیقی جز، ۳۱۹ شماره در شاخه دانستی های موسیقی و ۵۷۳ شماره در شاخه ساز و نوازندگی به انتشار رسیده است.

این جشن دیشب با حضور تعدادی از نویسندگان سایت از جمله آروین صداقت کیش، رضا ضیایی، سعید یعقوبیان، سجاد پورقناد و کامیار صلواتی و مترجمان سایت منیره خلوتی و محبوبه خلوتی برگزار شد.

گالری آرگون با مدیریت کارگردان و مستند ساز نام آشنا، آرش رئیسیان، پذیرای نشست صمیمی نویسندگان و مترجمان گفتگوی هارمونیک بود که جا دارد از تمام اعضای محترم این گالری برای همراهی صمیمانه و مهمان نوازی شان قدردانی کنیم.

در این سال قصد داریم با همکاری گالری دارگون، برنامه های مشترکی را برگزار کنیم که متعاقبا خبرهای آن روز سایت منتشر می شود.

ژورنال گفتگوی هارمونیک قصد دارد در سال جدید فعالیت خود، با دعوت از نویسندگان جدید برای همکاری مداوم با سایت، در زمینه مقالات آموزش موسیقی و همچنین، حوزه سازسازی، مطالب جدیدی را ارائه نماید.

گفتگوی هارمونیک از همراهی و همدلی بی چشم داشت نویسندگان و مترجمان سایت صمیمانه سپاسگزار است و امید دارد که این عزیزان همواره با کوشش بی دریغ خود به محتوای موجود در زمینه موسیقی بیفزایند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است