گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

رولاندو ویلازون (۲)


علاوه بر کنسرتهای مشهور این سولیست بزرگ آواز، رولاندو ویلازون به عنوان رهبر ارکستر بر روی سن در بسیاری از کشورها برنامه داشته است، اجراهای مهمی در تالار باربیکن لندن، تاتر الیسس در پاریس و بسیاری سالنهای دیگر. در کنسرتهایش در نیو یورک، میامی، ونکوور، توکیو، تولس، مونته کارلو، مسکو، خیابان پترزبورگ، پراگ، زوریخ، روم، آتن، استانبول، مونته کارلو و کوپنهاگن. در سال ۲۰۰۷ رولاندو نقش آلمانی خود را در دیچترلیبه (Dichterliebe) به خوبی به نمایش گذاشت، او این برنامه را به همراه دانیل بارنبویم (Daniel Barenboim) ایفا کرد، موفقیت وی در خانه اپرای برلین، سالهای بعد نیز تکرار شد.

کنسرتهای فضای باز او با پلاسیدو دومینگو (Plácido Domingo) و آنا نتربکو (Anna Netrebko) در والدبوهن برلین در غروب فینال جام جهانی ۲۰۰۷ و در قصر اسخوبرون در فینال جام ملتهای اروپای ۲۰۰۸ (که هر دوی این برنامه به طور زنده از تلویزیون پخش شد و میلیونها نفر در سراسر دنیا آن برنامه را تماشا کردند) شهرت بی نظیری را برای او فراهم آورد.

رولاندو ویلازون سال ۲۰۰۸-۲۰۰۹ را با اجراهایی به عنوان لنسکی (در تولید جدید ایوگن اُنگین در خانه اپرای آلمانی برلین به رهبری دانیل بارنبویم) آغاز کرد. تماشاگران در اپرای متروپالیشن نیویورک می توانند صدای او را در این فصل بشنود، (همانند ادگاردو در لوسیا دل لامیموروی دونیزتی و نمورینو)

audio file بشنوید اجرایی را با صدای رولاندو ویلازون

او فصول اپرا را با اجراهایی از وردر در بادن-بادن که توسط دویچه گرامافون بر روی CD در سال ۲۰۱۰ عرضه خواهد شد، به پایان می برد. آثار فراوان رولاندو ویلازون شامل اجراهایی از آریاهای ایتالیایی و قطعاتی از گونود (Gounod) و ماسنت (Massenet) همچنین “اپرا رسیتال” هایی است که همه با EMI/Virgin Classics به انتشار رسیده. او آثاری را نیز از مونته وردی را به رهبری پلاسدو دومینگو تنور و رهبر مشهور ضبط و منتشر کرده است.

تمام ضبهای او جوایز زیادی برده اند؛ در سال ۲۰۰۷ رولاندو ویلازون هنرمند برگزیده از سوی دویچه گرامافون شناخته شد. آثار وی بر روی CD با برچسب زرد رنگ شامل دوئت هایی به همراه خواننده بزرگ سوپرانو آنا نترکو (Anna Netrebko) و اجرای زنده در جشنواره سالزبورگ است که روی CD و DVD عرضه شده است؛ این آلبوم (که لا تراویتا و دوئت هایی را در بر داشت) در سال ۲۰۰۶در جشنواره “جایزه اکو کلاسیک آلمان” (Klassik Echo Awards) بهترین آلبومهای به فروش رفته سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ شناخته شد.

audio file بشنوید اجرایی را با صدای رولاندو ویلازون

در سال ۲۰۰۷ برای کنسرت والدبوهن که اجرای زنده آن بر روی DVD ضبط و عرضه شد، جوایز موسیقی کلاسیک فراوانی دریافت نمود. سال ۲۰۰۸ اولین آلبوم تک خوانی خود را با دویچ گرامافون عرضه کرد که جوایزی نیز به خود اختصاص داد. او آلبومی به زبان و آهنگهای سبک ایتالیایی به نام “سیلو ا مار” ارائه داده است.

در سال ۲۰۰۹ آلبومی با همکاری استاد پائول مک کریش (Paul McCreesh) به پایان خواهد برد. تمام آلبومهای وی، جزو پرفروش ترین و بهترین بوده اند؛ این آلبومها دارنده بیشترین تندیسهای طلا و نقره از آلمان و اتریش هستند. ضبط “دوئت” های او بهترین موسیقی کلاسیک در آمریکا و در اروپا شناخته شد و حتی به عنوان بهترینهای موسیقی پاپ در بسیاری از کشورها شناخته شده اند.

از رولاندو ویلازون در بسیاری از روزنامه ها و مجلات و برنامه های تلویزیونی بین المللی تقدیر و مقالات فراوانی درباره وی چاپ شده است. برنامه ستارگان موسیقی، مستندهایی از زندگی اش از تلویزیون اتریش، آلمان و فرانسه پخش شده. در پائیز ۲۰۰۸ در فیلم “لابوهم ” (La bohème) ساخته روبرت دورنهلم (Robert Dornhelm) کاندید اسکار، یک ستاره بود!

رولاندو ویلازون در مکزیک به دنیا آمده، تحصیلات موسیقی خود را در کنسرواتوری بین المللی مکزیک قبل از آنکه به برنامه های هنرمندان جوان در اپراهای پترزبورگ و سن فرنسیسکو راه یابد آغاز کرده. او عنوان شوالیه هنر، یکی از ارزشمندترین جوایز در هنر، ادبیات و موسیقی فرانسه را به خود اختصاص داده است.

rolandovillazon.com

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است