گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

اجرا و تحلیل سه اثر پیانویی در دانشگاه هنرهای زیبا

روز یکشنبه ساعت ۱۲ روز سی ام اردیبهشت ماه سال جاری دانشکده موسیقی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران میزبان آروین صداقت کیش و سینا صدقی از نویسندگان و منتقدین موسیقی اکادمیک در ایران است. در این برنامه کارن سلاجقه، مطهر حسینی و افشین مطلق فرد به ترتیب آثار پیانوییِ شروین عباسی، فرنود حقانی پور و نیما عطرکار روشن را خواهند نواخت. شایان ذکر است این برنامه با محوریت موسیقی معاصر از نگاه تکنیک آهنگسازی و ساختارهای زیبایی شناسانه معاصر به تحلیل آثار فوق خواهند پرداخت.

اجرا و تحلیل موسیقی معاصر آهنگسازان جوان ایران، امریست که باید در فضاهای آکادمیک مورد تحلیل و برسی واقع شوند؛ در همین راستا دانشکده موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران پذیرای این جلسه پژوهشی خواهد بود.




نیما عطرکار روشن
متولد سال ۱۳۶۴ آموختن موسیقی را با نوازندگی پیانو و در کودکی آغاز کرد. با ورود به دانشگاه هنر تهران مبانی نظری موسیقی را نزد اساتیدی چون حامد مهاجر فرا گرفت و علوم آهنگسازی را به صورت خودآموخته و تجربی و با مطالعه آثار آهنگسازان دنبال نمود. سپس با شرکت در مسترکلاسهای علیرضا مشایخی به دانسته های خود افزود. در سال ۱۳۸۷ با تاسیس آنسامبل م به اجرا و معرفی آثار موسیقی کلاسیک معاصر پرداخت. او در سال ۱۳۸۹ عازم فرانسه شد و تحت نظر میشل مرله در اکول نورمال موسیقی پاریس به تحصیل مشغول گشت.

موسیقی وی در فستیوالها و کنسرتهای متعددی اجرا شده است و تعدادی از آثار او به همراهی اردوان وثوقی در آلبوم «سکوت-سیاه» توسط نشر هرمس منتشر شد.

شروین عباسی متولد ۱۳۶۴ مدرک کارشناسی ارشد آهنگسازی خود را از دانشگاه سوره تهران دریافت کرده است. او در سالهای فعالیت هنری خود با اساتید همچون: دکتر محمدسعید شریفیان، کیاوش صاحب نسق، محمدرضا تفضلی و مارتن اسرایلیان در حوزه آهنگسازی اموزش دیده است. وی عضو هئیت مدیره انجمن موسیقی خانه تیاتر و بازرس انجمن
موسیقی است. آثار وی در فستیوالهای مختلفی در ایران و کشورهای ارمنستان، آلمان و اکراین به اجرا در آماده است. عباسی جوایزی در رشته آهنگسازی از جشنواره های موسیقی فجر و مسابقه های آهنگسازی خانه موسیقی و فستیوال اورینت اوسیدنت ( orient/ocident) و آلفرد اشنیتکه کشور اکراین را در کارنامه خود دارد. او به عنوان آهنگساز در تیاتر و سینما نیز فعالیت های دارد. دو آلبوم «روز از پی روز» و «در جستجو» از آثار انتشار یافته او در ایران است.


فرنود حقانی پور
متولد سال ۱۳۶۹، آهنگساز ایرانی مقیم سن فرنسیسکو است. از جمله فعالیت های او می توان به چیدمان کنسرت و تور برای
“Living Earth Show”، شرکت در “Bang on a Can Summer Festival” و “BoaC Marathon” و اجرا در موزه هنرهای معاصر ماساچوست یاد کرد. وی افتخار همکاری با موزیسین هایی چون:
“Brad Lubman” ،”Jiyeon Kim” ،”Andy Meyerson” ،”Sarah Goldfeather و… را داشته است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است