گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

دومین رویداد صوتی الکترونیک و الکتروآکوستیک در رشت برگزار می شود

«رویداد صوتی الکترونیک و الکتروآکوستیک؛ رشت» با همکاری شعبه گیلان انجمن موسیقی و شهرداری رشت کارگاه «صدا؛ نویز، محیط و بازآفرینی» در تاریخ هشتم و نهم شهریور در این شهر شمالی کشورمان راس ساعت ۱۸در محوطه‌ سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت برگزار می‌شود که حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.



این رویداد در ادامه‌ فعالیتی است که برگزارکنندگانش سال گذشته چنین رویدادی را در دو شهر شیراز و رشت (خانه فرهنگ گیلان) برگزار کرده و امسال در ابعاد بزرگ‌تری آن را برنامه‌ریزی کرده‌اند تا دوباره میزبان علاقمندان در شهر رشت باشند.

در روز اول، رویداد با اجرای چهار قطعه‌ی الکتروآکوستیک از مسیحا حسن‌نیا، نیما عطرکار روشن، کیان حسین و نادر مشایخی آغاز می‌شود و در روز دوم با اجرای قطعات الکترونیک از علی هاشم‌لو، آرش پندی، ارسلان عابدیان و آروین صداقت‌کیش به پایان می‌رسد. ضمناً در پایان هر روز، جلسه‌ پرسش و پاسخ و بحث و گفتگو با آهنگسازان برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این برنامه آنگونه که به بیان برگزارکنندگان این رویداد صوتی آمده چنین است: «موسیقی الکترونیک یا الکتروآکوستیک با در کانون توجه قرار دادن و خودآگاهانه‌ ساختن امکانات آفرینش و دگرگون کردن صدا، چشم ما را بر وضعیتی که در آن هستیم می‌گشاید؛ تا پیش از آن ما ممکن است حتا از کنار وجود اقیانوس هم بی‌توجه بگذریم چه رسد به این که به عمق زیبایی‌های آن خیره شویم و امر همه‌جا حاضر فناورانه را به امر خاص هنری بدل کنیم. رویدادی چون «رویداد صوتی الکترونیک و الکتروآکوستیک رشت» فرصتی است تا با این وضعیت سده‌ی بیست‌ویکمی رویارو شویم و از جمله تجربه‌های بسیار متفاوت آهنگسازانی را بشنویم که یک وضعیت موجود را تبدیل به ابزار آفرینش خود کرده و کوشیده‌اند به اقیانوس چیزی بیافزایند. آنها نمی‌خواهند فقط محدود به نحوه‌ی به‌گوش رساندن صدا باشند (که راه مهندسان صداست) بلکه می‌خواهند با هر اثرشان جهانی تازه بیافرینند یا پنجره‌ای متفاوت به گوشه‌ای از همان جهان پیشین بگشایند.»

حضور در این رویداد برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه‌ اینستاگرام این رویداد E_E_SONIC_EVENT مراجعه کنید.

همچنین کارگاهی با عنوان «صدا؛ نویز، محیط و بازآفرینی» به صورت جنبی و در کنار رویداد، توسط نادر مشایخی، علی‌هاشم‌لو و آروین صداقت‌کیش با طرح موضوعات شامل تاریخ نویز، هنر محیطی و منظره‌های صوتی، و آشنایی با موسیقی الکترونیک، با مشارکت آموزشگاه موسیقی صراحی رشت و بنیاد وزیری برگزار خواهد شد.

حضور برای متقاضیان کارگاه رایگان است و به دلیل محدودیت فضا، شرکت در آن از طریق رزرو امکان‌پذیر خواهد بود. علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر و رزرو می‌توانند با شماره‌ تلفن ۰۹۱۰۱۰۴۵۱۵۵ تماس گرفته و یا به صورت حضوری به آموزشگاه صراحی واقع در رشت، خیابان معلم شرقی، نبش ساختمان گلها، ساختمان کیوان، طبقه‌ی اول مراجعه کنند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است