گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

آئین رونمایی از کتاب «سلفژ، تئوری موسیقی، تربیت شنوایی، ریتم و دیکته» برگزار می شود

آئین رونمایی از کتاب «سلفژ، تئوری موسیقی، تربیت شنوایی، ریتم و دیکته» نوشته پروفسور مارتا آ.گتزو با ترجمه سینا جعفری کیا برگزار می‌شود. در این مراسم اساتیدی همچون: اسماعیل تهرانی، کامبیز روشن‌روان، وارطان ساهاکیان و کارن کیهانی به ارائه نظرات خود درباره کتاب خواهند پرداخت. کتاب سلفژ، تئوری موسیقی، تربیت شنوایی، ریتم و دیکته نوشتۀ پروفسور مارتا آ.گتزو یکی از مهمترین منابع آموزشی موسیقی‌ست که نسخۀ اصلی توسط دانشگاه آلاباما-آمریکا به چاپ رسیده است.

در این مراسم که شامل اجرای موسیقی، سخنرانی و پذیرایی خواهد بود، این کتاب با تخفیف ویژه تقدیم به علاقه‌مندان می‌گردد.

در این کتاب پایه‌ای‌ترین مباحث بصورت دقیق از سطح مقدماتی تا پیشرفته آموزش داده می‌شود. این کتاب تمام مصالح لازم برای رسیدن به سطحی حرفه‌ای با تکنیک بالا را در خودش جای داده است و مناسب تدریس در سطوح مختلف می‌باشد.

این کتاب اولین کتاب آموزش سلفژ و تئوری است که تمام سیستم‌های موسیقی، تنال، کروماتیک، مدال، آتنال، آلئاتوری و غیره را بطور کامل توضیح داده است.
کتاب دارای ۵۱ درس می‌باشد که هر درس دارای پنج بخش می‌باشد که عبارتند از: تئوری، تمرین‌های اینتوناسیون، تمرینات ریتمیک، سلفژ و دیکته. تمام دیکته‌های کتاب در دو لوح فشرده با سازهای مختلف ضبط شده‌اند که همراه کتاب ارائه می‌شود.

سینا جعفری کیا مترجم این کتاب درباره همه گیری این کتاب می گوید:

این کتاب دارای سفرهای موفقیت آمیزی به نقاط جهان بوده و در کلاس دانشگاه ها و کنسرواتورهای مختلف مورد استفاده و آزمایش قرار گرفته و با توجه به نیازهای روز جامعه موسیقی نیز در چاپ های مختلف مورد بازبینی قرار گرفته به طوری که نسخه فارسی آن نیز ترجمه آخرین ویرایش یعنی ویرایش سوم است که با تجدیدنظر کلی به چاپ رسیده است. به نظر من یکی از مهمترین ویژگی های آخرین ویرایش کتاب اضافه شدن دو لوح فشرده است که در آن تمام دیکته های کتاب همراه با توضیح و اجرا توسط سازهای مختلف گنجانده شده است. به عقیده من مهم ترین ویژگی که این کتاب را از دیگر کتب سلفژ و تئوری جدا می کند آموزش مباحث تئوریکال کاملا عملی و پراتیک است یعنی دانش هنرجو به کاغذ و قلم محدود نمی شود و به شکلی عملی هم قادر به ارایه خواهد بود. تا قبل از به چاپ رسیدن این کتاب یک خلاء در نظام آموزشی موسیقی کشورمان مشهود و قابل لمس بوده و بنده با سابقه آموزش همین دروس که در هنرستان ها و دانشگاه های موسیقی داشتم به این نتیجه رسیدم که این متد می تواند بسیاری از ضعف ها و کمبودهای آموزشی در زمینه سلفژ، تربیت شنوایی و دیکته را رفع کند.

مکان و تاریخ: پنج‌شنبه ۲۶ مهرماه ساعت ۱۷، خیابان ولیعصر، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان عروضی، ساختمان شماره ۲ مرکز خرید پالادیوم، طبقه ۶

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است