گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

آلبوم «به یاد لطفی» منتشر شد

آلبوم به یاد لطفی با اجرای گروه نهفت به سرپرستی جهانشاه صارمی و خوانندگی پوریا اخواص از سوی موسسه فرهنگی و هنری آوای گنبد نیلی منتشر گردید. جهانشاه صارمی که علاوه بر ۲۲ سال سرپرستی گروه نهفت، تالیف کتاب های آموزش تار و سه تار، همکاری در چندین کتاب معتبر موسیقی، انتشار چندین آلبوم صوتی و تصویری، تجربه بیش از سی سال آموزش موسیقی به ویژه در گروه سنی کودک و نوجوان را در کارنامه هنری خود دارد، در بخشی از بروشور این آلبوم می نویسد: «این آلبوم با هدف تجلیل از یکی از فرهنگ سازترین موسیقی دانان ایران و نیز ثبت توان اجرایی نسل دوم گروه نهفت منتشر می گردد.»

آلبوم به یاد لطفی از تولیدات نسل دوم گروه نهفت می باشد که اجراهای گروه نوازی آن در سال ۱۳۸۴ ضبط گردیده. از تاثیرات ارزنده این جریان فرهنگی می توان به نام جوانان موفق و مطرح امروز موسیقی مان که در آن دوران از اعضای نوجوان گروه نهفت بوده اند در بروشور این آلبوم اشاره کرد.

گروه نهفت با بیش از دو دهه فعالیت به سرپرستی جهانشاه صارمی، با برگزاری بیش از ۷۰ کنسرت، انتشار آلبوم های صوتی: ایران هنگام کار است، شب جوانی، دستور مقدماتی تار و سه تار، تولدی دوباره و نیز آلبوم های تصویری: طلوع، بزرگداشت غلامحسین درویش، تولدی دوباره (آلبوم نهفت ۱) و تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری محمدرضا لطفی (آلبوم نهفت ۲)، توانسته است با آموزش و تربیت سه نسل از نوجوانان، در عرصه موسیقی کلاسیک ایران تاثیرات ارزنده برجای گذارد.

اعضای گروه نهفت در این آلبوم: جهانشاه صارمی ( سرپرست گروه، تار، بم تار)، گلشن دانش (تار)، پریسا همایون فر (تار)، یاور طاهریان (سنتور)، حسین اینانلو (عود)، حسام اینانلو (کمانچه، قیچک آلتو)، المیرا مردانه (کمانچه)، مهدی نبوی ( نی)، امیر شکرآبی (تمبک)، رضا فرهمند (نوازنده میهمان، دف)، پوریا اخواص (میهمان، خواننده) هستند.

گروه نهفت در سال ۱۳۷۵ با اهداف آموزشی و فرهنگی تحت سرپرستی جهانشاه صارمی تأسیس شد. این گروه در مسیر تکاملی خود، طی دو دهه فعالیت، بدون هیچگونه بهره مندی مالی و معنوی از مراکز دولتی و غیر دولتی، با برگزاری بیش از ۷۰ کنسرت و تولید ۸ آلبوم صوتی و تصویری، توانسته است در به وجود آوردن زمینه های فعالیت، رشد و معرفی نسل جوان موسیقی گام های ارزشمندی بردارد. امروزه بسیاری از هنرمندان جوان موسیقی دستگاهی ایران که از سرآمدان نسل خود هستند، در دهه های گذشته از اعضای گروه نهفت بوده اند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است