گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

بزرگداشت صدمین سال تاسیس هنرستان موسیقی برگزار می شود

بزرگداشت یک قرن آموزش علمی موسیقی در ایران در تالار وحدت برگزار خواهد شد. جشن صدسالگی «هنرستان موسیقی» روز پنجشنبه ۲۷ دی‌ماه با اجرای فارغ‌التحصیلان دوره‌های مختلف این مجموعه آموزشی در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

جشن صدسالگی «هنرستان موسیقی» از روز شنبه ۲۲ دی ماه با اجرای دوئت فلوت و پیانوی فیروزه نوایی و لیلا رمضان آغاز و در ادامه روز دوشنبه با عنوان «شب هنرستان» و با اجرای گروه سازهای ایرانی و ارکستر زهی هنرستان موسیقی پسران و دو گروه سازهای ایرانی هنرستان موسیقی دختران برگزار و مراسم بزرگداشت صدسالگی هنرستان موسیقی نیز روز پنجشنبه ۲۷ دی ماه از ساعت ۱۵ در تالار وحدت با حضور فارغ التحصیلان، اساتید و مدیران دهه های مختلف هنرستان (هنرستان عالی موسیقی، هنرستان موسیقی ملی، هنرستان موسیقی پسران، هنرستان موسیقی دختران) برگزار خواهد شد.

در برنامه نهایی این جشن از قدیمی ترین فارغ التحصیلان، پرسابقه ترین اساتید و مدیران تاثیر گذار حاضر هنرستان تقدیر و از کتاب «تاریخ هنرستان موسیقی» تالیف علی تقی پور و تمبر یادبود هنرستان موسیقی رونمایی خواهد شد. علاوه بر تمبر یادبود یکصد سالگی هنرستان موسیقی، از تمبر یادبود غلامحسین غریب گرکانی و حسین دهلوی به پاس خدمات ارزشمندشان در دوران مدیریت در هنرستان موسیقی با حضور خانواده این دو مدیر سابق رونمایی خواهد شد.

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد نیز پیش‌تر درباره اهمیت برگزاری این بزرگداشت گفته بود: «قدر آموزش و آموزش هنر را چنانکه شایسته است، نشناختیم. تکریم هنرستان یادآور یک تاریخ باشکوه است و گذشته را چراغ راه آینده کردن تنها مسیر با عزتی است که می توان برای رسیدن به آینده ای روشن، پیش گرفت. هنر معلمان هنرستان‌ها بسیار اهمیت دارد.

باید به آموزش درست و اصولی هنر در کشور توجه کنیم و به نهادهای با اصالتی که در طول یک قرن یا بیشتر توانسته اند این ماموریت خطیر را پیش ببرند، احترام بگذاریم. وقتی دست اندرکاران برگزاری جشن صدسالگی هنرستان موسیقی تهران فهرستی از فارغ التحصیلان، اساتید و همکاران هنرستان ارائه دادند و من توفیق پیدا کردم آن را ببینم و یک به یک آنها را نگاه کنم، نام‌های بسیار درخشانی بودند که امروز جزو ستاره های سپهر هنر ایران هستند.»

حسینی خاطرنشان کرد: «فارغ‌التحصیلان هنرستان موسیقی کمتر عضو گونه‌ های متنزل موسیقی شده‌ اند و همه در سطحی حرفه ای مشغول فعالیت شده‌اند. این نشان می‌دهد که وقتی سنگ بنای درستی هست، وقتی فکر و تدبیری در کار است، محصول این باغ هم محصول شیرین و گوارایی است. باید داشتن چنین باغی را پاس بداریم. باید به هم تبریک و شادباش بگوییم برای داشتن یک باغ مثمر و صد سالگی قطعا اتفاقی غرور انگیز برای هنرستان موسیقی تهران خواهد بود.»

لازم به ذکر است هنرستان موسیقی تهران که بسیاری از بزرگان حوزه موسیقی در کشور از فارغ التحصیلان آن هستند و بسیاری از اساتید به نام موسیقی ایران در آن تدریس نموده اند، با پشت سرگذاشتن دوره های مختلف و مسیری پرفراز و نشیب وارد صدمین سال تاسیس خود شده است و همین موضوع به برگزاری جلساتی با عنوان جلسات هم‌اندیشی صد سالگی هنرستان موسیقی تهران ختم شد و جزئیات برگزاری این برنامه از دل این جلسات هم اندیشی تصویب و وارد مراحل اجرایی شد.

جشن صدسالگی «هنرستان موسیقی تهران» به همت تعدادی از فارغ التحصیلان دوره‌های مختلف هنرستان موسیقی تهران، با همکاری و همیاری معاونت هنری وزارت ارشاد، موسسه توسعه هنرهای معاصر، دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری و بنیاد رودکی برگزار می‌شود.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است