گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

استقبال پرشور دزفولی‌ها از سه‌ شب کنسرتِ سه‌ساعته گروه وزیری

کنسرت گروه وزیری به سرپرستی و آهنگسازی کیوان ساکت و خوانندگی وحید تاج، شانزدهم تا هجدهم دی‌ماه سال جاری در حالی در سالن سینمایی شهر دزفول برگزار شد که این اجرا به دلیل استقبال مخاطبان در هر شب، سه ساعت به طول انجامید. مریم رفیعی گزارشی را درباره این برنامه برای مجله «گفتگوی هارمونیک» کرده است:


کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار و وحید تاج خواننده موسیقی دستگاهی، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ دی‌ماه سال جاری ساعت ۲۱ در سالن سینمایی شهر دزفول به اجرای موسیقی کلاسیک ایرانی پرداختند.

استقبال مخاطبان از کنسرت دزفول گروه وزیری باعث به فروش رسیدن تمامی بلیت‌های سه شب اجرا، پیش از برگزاری شد.

با توجه به حواشی پیش‌آمده قبلاً از برگزاری کنسرت در شهر دزفول و مخالفت‌هایی با برگزاری این‌گونه برنامه‌های فرهنگی، وحید تاج و کیوان ساکت این کنسرت را با حمایت مردم هنرپرور دزفول برگزار کردند.

محمد دلنوازی (بربط)، مهدی غلامی (دف)، علی خادم (تنبک) و دکتر سروش عازمی خواه (پیانو) اعضای گروه وزیری را به سرپرستی کیوان ساکت نوازنده تار و سه‌تار و خوانندگی وحید تاج تشکیل می‌دادند.

کنسرت دزفول گروه وزیری با اجرای هامون به همراه آواز نهفت، تصنیف خاک وطن، چهارمضراب، ساز آواز راست پنجگاه و بیات ترک، تصنیف کشمش، ساز و آواز چهارگاه، فانتزی ایرانی، ساز و آواز دشتی، تصنیف وای بر دل من، رقص مجار، بنت شلبیه قطعه لبنانی، ساز و آواز دشتستانی، تصنیف شادی آزادی، تصنیف کابوکی، تصنیف یک خانه پر زمستان، تصنیف باران و تصانیف محلی دزفول در دستگاه چهارگاه همراه بود و در پایان قطعات محبوب ای ایران و مرغ سحر با همخوانی حاضران به اجرا درآمد.

از نکات قابل‌ِ توجه این کنسرت، اجرای پشت سرهم قطعات به دلیل استقبال مخاطبان بود که موجب شد این اجرا در مدت‌زمان سه ساعت برگزار شود و همین امر نشان از تسلط این گروه و خواننده در اجرا قطعاتی تکنیکی داشت.
کیوان ساکت درباره حضورش در شهر دزفول گفت: من در دوران خدمت سربازی چند روزی را در این شهر بودم و حتی در آب دزفول هم شنا کردم و اکنون خوشحالم که با این برنامه بسیار گرم که با استقبال پرشور مردم همراه بود توانستم بار دیگر دیداری تازه از این شهر قدیمی و باستانی داشته باشم.

ساکت ادامه داد: ما تمام تلاشمان را کردیم که این قطعات بسیار تکنیکی و در عین‌حال پرنشاط و پرتحرکی را به‌خوبی اجرا کنیم چراکه نوازندگی و خوانندگی این قطعات نیاز به آمادگی زیادی داشت که ما با تمرینات بسیاری توانستیم این قطعات را به بهترین نحو ممکن به اجرا در بیاوریم.

وحید تاج بعد از برگزاری سه شب اجرا در زادگاهش بیان کرد: باوجود برگزاری کنسرت در فصل امتحانات و در اوایل هفته، مردم زادگاهم از اجرای ما استقبال کردند به‌گونه‌ای که درخواست برای تمدید اجرا در روز دیگر مطرح شد اما از آنجایی‌که اجرایی در شهر آمل داریم، نتوانستیم شب دیگری را در خدمت مردمان عزیز دزفول باشیم.

این خواننده موسیقی ایرانی اضافه کرد: از مردم زادگاهم تشکر می‌کنم که همیشه حامی موسیقی بودند و از اساتیدی همچون کیوان ساکت که برای این موسیقی زحمت کشیدند حمایت می کنند.

لازم به ذکر است این کنسرت به تهیه‌کنندگی حسین شکوفا به مدت سه شب در شهر دزفول برگزار شد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

  • استقبال دزفولیها از کیوان ساکت و وحید تاج !!!!یعنی روزگار موسیقی اینقدر اشفته است که این خبر دست چندم خبر اول سایت وزین گفتگوی هار مونیک باشد ؟؟؟

بیشتر بحث شده است