گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

جمال الدین منبری پس از سالها سکوت به روی صحنه می رود

ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی جمال الدین منبری و پوریا اخواص، ۱۶ اسفند ماه ۹۷ ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در تالار وحدت به روی صحنه می رود. این برنامه آخرین کنسرت سال ۹۷ ارکستر ملی خواهد بود.

این اولین بار است که پس از شروع فعالیت های مجدد ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان، جمال الدین منبری در نقش خواننده و آهنگساز در این مجموعه حضور پیدا می کند؛ منبری در دوره اول فعالیت ارکستر ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی جزو خوانندگان این ارکستر بود.

در این اجرا آثار ارکسترالی مانند: «جلوه دریا» با آهنگسازی جمال الدین منبری، «یاد تو» (هر که دلارام دید): با آهنگسازی محمد سریر، «کعبه دلها» با آهنگسازی حبیب الله بدیعی و تنظیم جمال الدین منبری، «فریاد از تو» با آهنگسازی همایون خرم و تنظیم جمال الدین منبری، «کیستم من» با آهنگسازی امین الله رشیدی و تنظیم جمال الدین منبری، «او نیامد» با آهنگسازی اکبر محسنی و تنظیم جمال الدین منبری، «در انتظار» با آهنگسازی امین الله رشیدی و تنظیم همایون رحیمیان، «نوای دل» با آهنگسازی جواد لشگری و تنظیم جمال الدین منبری، «ماه من» با آهنگسازی جمال الدین منبری، «پیشه عاشقان» با آهنگسازی جواد لشگری و تنظیم جمال الدین منبری توسط ارکستر اجرا می‌شود.

بیشتر آثاری که قرار است در این کنسرت اجرا شود، ساخته و تنظیم جمال الدین منبری خواننده آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی ایران است؛ با اینکه تا کنون منبری در کنسرت های فراوانی خوانندگی ارکستر ملی، ارکستر سمفونیک صدا و سیما و ارکستر سمفونیک تهران را به عهده داشته است، این اولین بار است که تقریبا کل برنامه ارکستر به ساخته های او اختصاص دارد.

لازم به ذکر است که در سالهای گذشته نیز آثار متعددی از ساخته های جمال الدین منبری توسط ارکستر صدا و سیما با حضور خوانندگانی مانند حسام الدین سراج، محمد معتمدی، علیرضا وکیلی منش و… اجرا شده است که امروز در آرشیو صدا و سیما موجود است.



جمال الدین منبری در مورد این برنامه می گوید:

قرار بود این برنامه را در کنار آقای حسین علیشاپور به روی صحنه ببرم ولی به دلیل برنامه هایی که آقای علیشاپور در آن تاریخ داشتند، از خواننده جوان و خوش صدای دیگر که در عین هنرمند بودن دارای اخلاق و منشی خوب بودند، دعوت به همکاری کردیم. از این ده قطعه من ۵ قطعه و آقای اخواص نیز ۵ قطعه را می خوانند.

علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است