گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

بیانیه هیات داوران هفتمین جشنواره نوشتارها و وب‌سایت‌ها موسیقی

شکی نیست سلیقه عمومی و شناخت صحیح نسبت به موسیقی در جامعه نیازمند راهبری و هدایت فکری است و این مهم در سایه نگارش و انتشار مقالات، نقدها، یادداشت و گزارش‌های پر مغز در رسانه‌ها تقویت می‌شود. و همین اهمیت بوده است که هر گاه سخن جدی گفتن از موسیقی در رسانه‌ها جدی گرفته شد سطح سلیقه عمومی و دانش شنیداری جامعه نسبت به آنچه به نام موسیقی تولید می‌شود بالاتر رفت و امروز که جدیت این مهم رنگ‌باخته شاهد زوال سلیقه موسیقایی در جامعه هستیم.

هفتمین دوره جشنواره نوشتارها و وب‌سایت‌های موسیقی نمود عینی این عدول از جدی سخن گفتن و سخن جدی گفتن از موسیقی بود. صدافسون که تنها ۴۰ نوشتار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و هزارافسوس که بیش از نیمی از این نوشته‌ها فاقد کیفیت‌های لازم برای کسب حداقل امتیازها بوده‌اند. این یک هشدار است، سلیقه و دیدگاه موسیقی در جامعه از فضای رسانه‌های عمومی مانند صداو‌سیمای داخلی و تلویزیون‌های ماهواره‌ای متاثر می‌شود و مطالب جدی از طریق رسانه‌های دیگر نه تولید می‌شود و نه به درستی در اختیار جامعه قرار می‌گیرد. این به واقع یک هشدار است، و ادامه این روند رو به افول، افق ناروشنی برای سطح شنیداری جامعه ترسیم می‌کند.

از این رو هیات‌ داوران ‌در جلسات خود به جد تصمیم گرفت هیچ اغماضی در بررسی آثار به خرج ندهد و متر و معیار ارزیابی خود از نوشته‌ها را در بالاترین سطح قرار دهد و نتیجه آنکه در برخی دسته‌بندی‌ها و بخش‌ها هیچ برگزیده‌ای معرفی نشده است.
اعضای هیات داوران هفتمین دوره جشنواره نوشتارها و وب‌سایت‌های موسیقی ضمن تبریک به برگزیدگان این دوره از تلاش ایشان برای هدایت فکری درست سلیقه و شناخت موسیقایی جامعه بی‌اندازه تقدیر می‌کند و از رسانه‌های محترم این حوزه استدعا دارد که سخن جدی گفتن درباره موسیقی را جدی بگیرند.

هیات داوران هفتمین دوره جشنواره وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های موسیقی

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است