گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

پنجمین کنکور نوازندگی فلوت برگزار می‌شود

انجمن فلوت ایران در تالار آوینی پردیس هنرهای زیبا پنجمین کنکور نوازندگی فلوت توسط انجمن فلوت ایران را به دبیری دکتر آذین موحد از ۲۴ تا ۳۱ فروردین در تالار آوینی پردیس هنرهای زیبا برگزار می‌ کند. دکتر آذین موحد، عضو هیئت علمی گروه موسیقی دانشگاه تهران و بنیان‌گزار انجمن فلوت ایران در مورد این مسابقه توضیح داد: انجمن فلوت ایران که کانون متمرکز بر فعالیت‌های تخصصی نوازندگی فلوت در پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران است، پنجمین کنکور حرفه‌ای خود را از تاریخ ۲۴ تا ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در تالار آوینی پردیس هنرهای زیبا برگزار خواهد کرد.


وی افزود: این مسابقه هر ۴ سال توسط انجمن فلوت ایران برگزار می‌شود و هدف آن آشناکردن نوازندگان ایرانی با استانداردهای حرفه‌ای نوازندگی فلوت کلاسیک و همچنین معیارهای حضور در کنکورهای بین‌المللی و آشنایی با نحوه‌ی داوری در کنکورهای بین‌المللی است.

دبیر هنری این کنکور، دکتر آذین موحد در ادامه گفت: ریاست هیئت داوران را آقای کوشیار شاهرودی، فلوتیست برجسته‌ی ایرانی و استاد فلوت در کنسرواتوار رؤان فرانسه بر عهده دارد. هنرمندان دیگری که در این مسابقه در هیئت داوران به قضاوت خواهند پرداخت آقایان محمد شله‌چی، استاد پیانو در گروه موسیقی دانشگاه تهران و آقای آمین فیض‌آبادی آهنگساز ایرانی عضو آکادمی آهنگسازان برلین، که قطعه‌ی معاصر سفارش انجمن فلوت ایران را برای این کنکور تصنیف کرده است می‌باشند.

وی در مورد این کنکور و شرکت‌کنندگان آن گفت: این کنکور در سه مرحله برگزار خواهد شد و ۱۸ شرکت‌کننده که سن آنان تا زمان برگزاری کنکور بیش از ۳۰ سال نخواهد بود در آن ثبت نام کرده‌اند. شرکت‌کنندگان در این کنکور شامل ۴ نفر از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، یک نفر از دانشگاه فرهنگ و هنر واحد ۱، دو شرکت‌کننده از هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، یک نفر از دانشگاه خواجه‌نصیر طوسی، یک شرکت‌کننده از دانشگاه هنر، یک نفر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد، یک نفر فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی دختران، یک نفر از آموزشگاه نغمه‌ی گشایش، ۴ شرکت‌کننده از دبیرستان‌های ایران، و دو نوازنده خارجی، یک نفر از دانشگاه کنبرای استرالیا و دیگری از اکول نرمال موسیقی پاریس ثبت نام کرده‌اند. این اولین باری است که کنکور نوازندگی در ایران میزبان رقابت‌کننده‌ی خارجی خواهد بود.

موحد در مورد تاریخ برگزاری مراحل مختلف این کنکور توضیح داد: مرحله اول ۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ‌مرحله دوم ۲۷ فروردین ۱۳۹۸، و مرحله سوم در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد و زمان برگزاری مسابقات از ساعت ۱۱ تا ۱۷ در تالار آوینی پردیس هنرهای زیبا خواهد بود. کنکورهای انجمن فلوت ایران، همان‌گونه که از مراحل شرکت و رپرتوار آن مشخص است، برای نوازندگان جوانی برنامه‌ریزی می‌گردد که به اصول نوازندگی حرفه‌ای چیره شده باشند و برای شناخت قابلیت‌های خود در ارتباط با کنترل اجرا، تفسیر موسیقی، مدیریت کاربرد تکنیک‌های مختلف در حین نوازندگی، برخورد حرفه‌ای با صحنه، و اجرای قطعات از کلیه‌ی دوره‌های موسیقی در فواصل زمانی کوتاه، تصمیم به شرکت در این مسابقه می‌گیرند.

وی در مورد قطعات عنوان کرد: قطعات مرحله اول این کنکور شامل واریاسیون‌های قطعه‌ی فولی دسپاین اثر مرن مره، رندو موتزارت ک.۱۸۴، و کاپریس شماره‌ی ۳۰ از اپوس ۱۰۷ کارگ الرت است. در مرحله دوم شرکت‌کنندگان به اجرای کامل یکی از کنسرتوهای راینکی، نیلسون و یا دوین خواهند پرداخت و در مرحله سوم اجرای قطعه‌ی معاصر “In V Acts” تصنیف آمین فیض‌آبادی برای این کنکور، به علاوه اجرای یک کنسرت ۳۰ دقیقه‌ای به انتخاب داوطلب که در آن اجرای یک قطعه فلوت و پیانو از دوره امپرسیونیزم اجباری است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است