گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

شهرام صارمی از مدیریت اجرایی جشنواره موسیقی فجر استعفا کرد

در پی استعفای اعتراض آمیز علی ترابی، شهرام صارمی مدیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، یک روز پس انتصاب مدیر جدید دفتر موسیقی وزارت ارشاد با انتشار نامه‌ای سرگشاده از سمت خود استعفا کرد.

در متن نامه سرگشاده شهرام صارمی آمده است:

«به نام حضرت دوست

هنوز چند روزی از آخرین جلسه مذاکره جناب آقای ترابی با اینجانب در خصوص پذیرفتن مدیریت اجرایی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجرنگذشته است. پیشنهادی که علیرغم میل قلبی اینجانب پس از یک جلسه طولانی و ارائه دلایل، توضیحات و لطف همیشگی ایشان با اشتیاق از طرف اینجانب پذیرفته شد.

مهمترین دلیل پذیرفتن این پیشنهاد، تکرار تجربه همکاری با مدیری بود که حدود ۲۵ سال از سابقه آشنایی من با ایشان می‌گذشت. در تمام این سال‌ها از ایشان جز اخلاق مداری، صداقت در گفتار و رفتار، تشریک مساعی در امور، دلسوزی و احساس مسئولیت در قبال موسیقی و اهالی موسیقی، اتکاء به یافتن بهترین راهکارها برای اجرای برنامه‌ها و حل مشکلات، دوری جستن از هرگونه تنش، استفاده بهینه از امکانات موجود و رعایت صرفه و صلاح در هزینه‌ها، انضباط و شفافیت مالی، پاکدستی، عدم دخالت در حوزه کارشناسی فنی موسیقی و… ندیده‌ام.

استعفای ایشان که در رابطه مستقیم با حواشی و مشکلات تحمیلی به دفتر موسیقی، که آخرین مورد آن دریافت مبلغ ۱۰ درصد از مبلغ کل ظرفیت سالن‌های کنسرت برای هر اجرا و واریز به خزانه بود، انجام شد. این استعفا برای من اصلاً اتفاق عجیبی نبود، زیرا از ایشان به جز این انتظار نمی‌رفت. علی ترابی با این استعفا در این مقطع و در قبال یک تصمیم نادرست و غیرکارشناسی از طرف آقای کاراندیش که در مراحل بعدی و مواجهه با اعتراضات اهالی موسیقی، بر اجرای قانون یاد شده بدون هیچ‌گونه بررسی پافشاری نیز نمودند، حرکتی را رقم زد که در طی چهار دهه گذشته نه تنها هیچیک از مدیران موسیقی بلکه از هیچکدام از هنرمندان موسیقی که در شوراهای مختلف حضور داشته‌اند، دیده نشده بود.

اینجانب در طول دوره قبلی جشنواره موسیقی فجر به خاطر رابطه بسیار نزدیک با علی ترابی شاهد بسیاری از خصوصیات عالی اخلاقی و کاری ایشان بودم. اسباب تأسف است که به جای بازنگری و اصلاح قانونی نادرست و غیرمنطقی، شرایط کاری برای مدیری صادق، لایق و کاردان به گونه‌ای پیش برود که وادار به استعفا شود و عجیب اینکه به جای حل و فصل موضوع با این استعفا موافقت شود.

در طول مدیریت علی ترابی در دفتر موسیقی اتفاقات بسیار ارزشمندی رقم خورد که اهالی موسیقی به خوبی از آن آگاه هستند. اقداماتی که در طول چهار دهه پس از انقلاب انجام نشده بود.

بدیهی است که این اتفاق برای اهالی موسیقی عواقب بدی در پی خواهد داشت و امیدوارم لطمه‌ای به سایر اتفاقات موسیقی بویژه جشنواره موسیقی جوان که در سال‌های گذشته به شکلی بسیار جدی و حرفه‌ای اجرا شده، وارد نشود. همچنین اطمینان دارم علی ترابی در هر پست و جایگاهی قرار بگیرد با مسئولیت تمام، تعهد و اعتقاد خدمت خواهد نمود.

اینجانب ضمن ابراز تأسف از استعفای علی ترابی مدیر کاردان و ارجمند، استعفای خود را از سمت مدیریت اجرایی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر اعلام می‌دارم.

در پایان ضمن عرض تبریک به دوست عزیزم جناب آقای الهیاری، برای ایشان آرزوی موفقیت و بهروزی در جایگاه جدیدشان را دارم. شهرام صارمی /۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸»

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است