گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کارگاه «راهکارهای مقابله با اضطراب اجرا» برگزار می شود

دکتر حمزه علیمرادی، دکترای روانشناسی بالینی و استاد دانشگاه شهید بهشتی و سرپرست درمانکده اضطراب ایران، مدتها روی علل اضطراب و راه های مقابله با آن تحقیق کرده و به بیماران مضطرب بسیاری راه غلبه بر اضطراب را نشان داده است و اکنون بنا به دعوت آموزشگاه موسیقی برومند، روز شنبه اول تیر ۹۸ ساعت ۱۸، یک کارگاه رایگان برگزار می کند تا پاسخی کلی به پرسش های فوق دهد.

دکتر حمزه علیمرادی، می گوید: بروز اضطراب در هنگام اجرای موسیقی یا هر اجرای دیگری در حضور جمع امری کاملا طبیعی است و ماهرترین نوازندگان و خوانندگان نیز اگر راه غلبه بر اضطراب را نیافته باشند قطعا بخشی از توانایی‌ های فنی و احساسی خود را از دست خواهند داد. ایزاک پرلمن نوازنده بزرگ ویولن می گوید: «اضطراب هنگام اجرا همیشه هست، مهم این است که آن را کنترل کنیم. گاهی فکر می کنید آمادگی خیلی خوبی دارید و اجرای بسیار خوبی خواهید داشت ولی در پایان از اجرای خود اصلا راضی نیستید چون اضطراب بر شما غلبه کرده و برعکس گاهی از پیش تصور می کنید که اجرایی ضعیف و پر اشتباه خواهید داشت ولی اجرای قابل قبولی ارائه می دهید چون توانسته اید اضطراب خود را کنترل کنید.»

نوازنده‌ یا خواننده‌ای که بتواند بر اضطراب خود هنگام اجرا غلبه کند نه تنها می تواند توانایی های خود را بخوبی نشان دهد، بلکه قادر است از حضور جمع مخاطب احساس و انرژی لازم را برای یک اجرای بااحساس و عمیق دریافت نموده و اجرایی تأثیرگذار از خود برجا بگذارد.

اما اضطراب و منشا آن چیست؟ وقتی دچار اضطراب می‌شویم در بدن ما چه روی می‌دهد که تمرکز و توان طبیعی ما را می‌کاهد و دست هایمان به لرزه می افتد؟ چرا وقتی دچار اضطراب می شویم آرزو می کنیم هرچه زودتر برنامه تمام شود؟ چرا گاهی نگاه جمعیت حاضر آنقدر آزار دهنده است که بر تمام جسم و جان ما فشار می آورد؟ چگونه اضطراب خود را کنترل کنیم و آسیب های آن را به حداقل برسانیم؟

در این جلسه یک تست معتبر و استاندارد اضطراب به حاضرین معرفی شده و با توجه به امتیاز به دست آمده برای افرادی که نیاز به کمک برای رفع اضطراب دارند راهکارهایی پیشنهاد می شود.

برای شرکت رایگان در این کارگاه هماهنگی و نامنویسی تلفنی با دفتر آموزشگاه موسیقی برومند و همراه داشتن گوشی هوشمند یا تبلت و دسترسی به اینترنت لازم است.

آدرس آموزشگاه موسیقی برومند:

ستارخان، جنب بازار سنتی، خیابان صحرایی، میدان صحرایی، دستبند غربی، پلاک ۲۲. تلفن

۴۴۲۵۹۸۲۱

۴۴۲۵۹۷۱۴

۰۹۰۳۹۴۲۱۷۳۳

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است