گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

دومین جشنواره موسیقی صبا برگزار می شود

جشنواره موسیقی صبا به میزبانی دانشکده‌ی موسیقی و معاونت فرهنگی دانشگاه هنر، و با هم‌کاری انجمن موسیقی ایران، دفتر موسیقی، بنیاد رودکی، و مؤسسه توسعه‌ی هنرهای معاصر در هفته‌ی نخست آذرماه امسال برگزار خواهد شد. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت sabamusicfestival.com و مطالعه‌ی کامل متن فراخوان نسبت به ثبت‌نام در این جشنواره اقدام کنند.

اصلاحیه فراخوان جشنواره صبا (۲ مرداد ۱۳۹۸)

براساس متن فراخوان دومین دوره‌ی جشنواره‌ی موسیقی صبا آخرین مهلت ارسال آثار بـرای دبیرخانه، ۳۰ مهر ماه خواهد بود.

برگزیدگان نهایی علاوه بر دریافت جوایز نقدی در رویداد بهاره‌ی صبا در دوره‌ی بعد، اجرای رسمی خواهند داشت.

دکتر حمید عسکری رابری، رئیس دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه هنر و رئیس دومین دوره‌ی جشنواره صبا گفت: جشنواره موسیقی صبا، نمودارِ هم‌دلی و توانایی‌های تخصصیِ دانشجویانِ موسیقی کشور است و حضور در این جشنواره می‌تواند نشانه‌ی حیات موسیقایی جوانان و حرکت در مسیر پیشرفت باشد. وی افزود: با همراهیِ جشنواره‌ی صبا در مسیری امیدبخش و انرژی‌آفرین حرکت کنیم.

هم‌چنین پوریا رمضانیان، دبیر دومین دوره‌ی این جشنواره ضمن تشکر از دکتر بیژن اربابی، معاون فرهنگی و هنری دانشگاه هنر، و دکتر شهرام زرگر، مدیر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه هنر، نیز درباره‌ی تأخیر در برگزاری جشنواره گفت: هر رویداد مفصل یا جشنواره‌ای با این ابعاد ممکن است در برگزاری دوره‌ی دوم خود، با مشکلاتی مواجه باشد چراکه ازیک‌سو باید قوت‌های دوره‌ی نخست را حفظ کند، و ازسوی‌دیگر باید مشکلات و نواقص پیش را برطرف کند. رمضانیان ادامه داد: برطرف کردن این نواقص نیازمند فراهم شدن زیرساخت ها‌ و تدوینِ آیین‌نامه‌ی مشخص بود که خوشبختانه در مدت دوساله در این زمینه به ثباتی نسبی رسیدیم. وی افزود: در این دوره برای بخش رقابتیِ آنسامبل‌ها، امکان بهره‌مندی از مربی‌های کارآزموده فراهم شده است که به‌زودی توضیحات مفصل در این ارتباط در وب سایت جشنواره منتشر خواهد شد.

دبیر دومین دوره‌ی جشنواره صبا اظهار کرد: «این جشنواره‌ی امسال میزبان مسابقه‌ی آهنگ‌سازی استاد احمد پژمان است. این جشنواره‌ی آهنگ‌سازی نیز با تأخیری پنج‌ساله برگزار می‌شود که صبا در این دوره بانی آن خواهد بود. هرچند باید دید این میزبانی به‌طور دائم است یا خیر، که این مسأله نیازمند بررسی دقیق‌تری است. فراخوان این مسابقه نیز به‌زودی در سایت جشنواره‌ی صبا انتشار خواهد یافت.»

رمضانیان افزود: در این دوره از جشنواره ما در مواردی محدود از چند داور بین‌المللی هم برای قضاوت دعوت کرده‌ایم. وی توضیحات تکمیلی درمورد بخش‌های مختلف جشنواره را به نشستی خبری موکول کرد.

وی در پایان، از همکاری محمدهادی مجیدی، دبیر نخستین دوره و مؤسس جشنواره، محمدرضا تفضلی، استاد دانشگاه هنر، حمید عسکری، رئیس دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه هنر و همچنین ربکا آشوقیان، استاد دانشگاه، و دست‌اندرکاران معاونت فرهنگی و هنری دانشگاه هنر تشکر کرد.
در ادامه محمدهادی مجیدی، مؤسس جشنواره و مدیر اجرایی دوره‌ی دوم نیز خطاب به داوطلبان گفت: از دانشجویان و داوطلبان شرکت در بخش‌های رقابتی جشنواره تقاضا دارم که متن فراخوان را کامل مطالعه کنند، و پس از گذشت دو هفته، تمام مطالب و پاسخ سوال‌های خود را در وب‌سایت جستجو کنند. کادر برگزاری صبا هم پاسخ‌گوی این بزر‌گ‌واران خواهد بود.

وی در ارتباط با بخش رقابتی خاطرنشان کرد: در دوره‌ی نخست بخش‌های رقابتی آنسامبل ایرانی و آنسامبل کلاسیک غربی، در سالن فارابی دانشگاه هنر برگزار شد، اما امسال به‌کمک انجمن موسیقی ایران و مساعدت جناب آقای ثابتی‌نیا این دو بخش رقابتی در تالار رودکی برگزار می‌شود.
به گفته‌ی مجیدی: در این دوره نتیجه‌ی قضاوت در تمام بخش‌ها در جدولی مخصوص در وب‌سایت جشنواره منعکس خواهد شد، و شرکت‌کنندگان از ریزِ نظرات داوران درباره‌ی کیفیت کار خود مطلع خواهند شد. این جدول‌ها توسط مشاور علمی هر بخش تدوین می‌شود، و داوران بر این اساس، به داوری خواهند پرداخت.

وی افزود: در دوره‌ی نخست کوشش صبا این بود تا از تمام عناصر و نیروهای دانشگاهی علی‌الخصوص، دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه هنر، و گروه موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، بهره‌مند شود. در این دوره به‌علاوه از نیروهای غیر آکادمیک و شاخص نیز نهایت استفاده را خواهیم داشت.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است