گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کنسرت تریوی فلوت و پیانو اجرا می شود


فیروزه نوائی، نولوون بارگین و لیلا رمضان، در روز ششم شهریور در تالار رودکی ساعت ۲۰:۰۰ به روی صحنه می روند. در این کنسرت آثاری از یوهان سباستین باخ (Johann Sebastian Bach)، فردریش کولاو (Friedrich Kuhlau)، ثیوبالد بوم (Theobald Boehm)، ژاک ایبرت (Jacques Ibert)، فرانتس داپلر (Franz Doppler)، نادر مشایخی و جوزف دیشلر (Josef Dichler) اجرا می شود.


فیروزه نوایی متولد شهر اهواز است. او پس از اتمام تحصیلات در هنرستان عالی موسیقی تهران با اخذ بورس تحصیلی وارد دانشگاه موسیقی وین شد. استادان فلوت او در تهران منوچهر منشی زاده، مرلین سوئینتلا (Merlin Swindler) و مهدی جامعی بودند. فیروزه نوایی به همراه همسر فلوتیست خود، سعید تقدسی گروه کر فلوت تهران را تشکیل داد و امروز سرپرست این گروه است. همچنین وی هم‌اکنون رئیس هیئت مدیره «مؤسسه نوای چنگ فرزانه» می‌باشد و نیز مدیر هنری مؤسسه “BOA” در اتریش مشغول فعالیت می‌باشد. در سال گذشته کر فلوت تهران (TCF) به سرپرستی فیروزه نوایی و رهبری سعید تقدسی مجموعه کنسرت‌هایی را در شهرهای زوریخ، فلدکیرش، گراتس و وین در روزهای ۲۳ تا ۲۸ مارس به روی صحنه بردند.

نولوون بارگین، فلوتیست فرانسوی نوازندگی فلوت را در سن هشت سالگی آعاز کرد. در سن نوزده سالگی وارد کنسرواتوار اشتودگارت در کلاس ژان کلدد ژرارد می شود و پس از اتمام این دوره، تحصیلاتش را در کلاس داوید فرمیسانو ادامه می دهد و تحصیلاتش را با درجه عالی به اتمام می رساند. نولوون بارگین فلوت سولوی دوم ارکستر موزیکولگیوم وینترتور است.

اولین سی دی این فلوتیست با اجرای آثاری از کارل فیلیپ امانوئل باخ با ارکستر وینترتور و با همکاری شرکت کلاوس در پاییز دو هزار و نوزده وارد بازار می شود. وی با نوازندگانی چون لیز دولسل، نیکلاس آلستاشت و خوزه کورا اجرا داشته است.

نولوون بارگین از سال دو هزار و هفده در کنسرواتوار فورالبرگ مشغول تدریس فلوت است. وی با ارکسترهای معتبر و به نام دنیا چون ارکستر فیلارمونیک برلن، ارکستر گورتزنیخ در کلن،ارکستر اسکالا در میلان و تحت رهبری پیر بولز و ریکاردو چیلی و گوستاوو دودامل اجرا داشته است. او به تازگی توسط کامرتیزی اسکالا به رهبری مارچلو روتا برای اجرا در فستیوال ال جم در تونس دعوت شده است.

لیلا رمضان فراگیری پیانو را نزد مصطفی کمال پورتراب، رافائل میناسکانیان و دلبر حکیم آوا در تهران آغاز کرد. سپس در پاریس با اخذ بورس در مدرسه موسیقی اکول نرمال پاریس- آلفرد کورتو پیانوی خود را با ژان میکو و موسیقی مجلسی را با دِوی اِرلی ادامه داد. سپس با استادانی چون ژاکلین بورژس مونری و کریستو بوکودجیان در کنسرواتوار ملی سنت مور فرانسه تحصیلات خود را با درجه عالی به اتمام رساند.

پس از آن به لوزان رفت، جایی که اکنون زندگی می کند و به دریافت دو مدرک کارشناسی ارشد در رشته نوازندگی پیانو و همینطور در رشته آکوپیانیومان از مدرسه عالی موسیقی لوزان با کریستیان فاور و مارک پانتیلیون دست یافت. لیلا رمضان، برنده جایزه فرهنگ و هنر بنیاد انگلبرت در سوئیس و بنیاد آلبرت روسل در فرانسه است. وی همچنان از حمایت بنیاد فرهنگی-هنری شهر لوزان نیز برخوردار است. وی با بسیاری از موزیسین های برجسته مانند ویلیام بلانک، هلموت دویچ، ژان کلود پِنتیه و فیلیپ آلبرا افتخار همکاری داشته و با نوازندگان به نامی چون ژان مارک لویزادا، الیان رِیِس، کریستوف بو، بریژیت باله و تریو شمیرانی اجراهایی داشته است. او همچنین با آهنگسازانی مانند تریستان مورای، لوییس نائون، نیکولا بولانز و میکائل ژارل همکاری نزدیک داشته است.
لیلا رمضان در بهار امسال آلبومی تحت عنوان مجموعه «شهرزاد» اثر علیرضا مشایخی را به بازار موسیقی عرضه کرده است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است