گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

درخشش مژگان چاهیان، در چهل و چهارمین فستیوال بین المللی هنر ایتالیا

مژگان چاهیان به عنوان آهنگساز و نماینده ایران در این فستیوال برگزیده و دعوت به آهنگسازی شد و اثر جدیدش در فستیوال بین المللی هنر ایتالیا اجرا خواهد شد. تعامل بین هنرمندان بین المللی و استعدادهای جوان در آهنگسازی از جمله اهداف این فستیوال است.


چهل و چهارمین فستیوال بین المللی هنر (۴۴th Cantiere Internazionale d’Arte) عنوان فستیوالی است که یکی از مهم ترین رویدادهای موسیقی و تئاتر در اروپا است.

این رویداد که سالانه میزبان هنرمندان معتبر بین المللی و استعدادهای جوان در آهنگسازی است، از سال ۱۹۷۶ هر ساله در حال برگزاری است و ایده اولیه شکل گیری آن توسط هنرمند مشهور و آهنگساز آلمانی هانس وارنر هنزه (Hans Werner Henze) مطرح شده است.

از اهداف اصلی فستیوال بین المللی هنر ایتالیا، مشارکت هنرمندان بین المللی از سراسر جهان است تا منجر به تولید، معرفی و حفظ آثار موسیقایی با سطح کیفی بالا شود.

این فستیوال امسال میزبان آثار آهنگسازان بزرگی همچون باخ، موتسارت، راول، برامس، شوپن، دبوسی استراوینسکی، شستاکُویچ، پراکُفیف و دیگر آهنگسازان و همچنین آهنگسازان معاصر است.

آثار سمفونیک، مجلسی و اپرا از جمله آثاری هستند که در بخش های مختلف همچون بخش موسیقی معاصر اجرا خواهند شد.

ماهیت این فستیوال با توجه به تنوع بخش های موسیقی و اهداف مربوط به هر یک از بخش ها به گونه ای است که این رویداد از مهم ترین و یکی از قدیمی ترین فستیوال ها در ایتالیا محسوب می شود و هر ساله میزبان آثار هنرمندانی از سراسر دنیا است.

امسال و در چهل و چهارمین دوره فستیوال ۲۰۱۹، مژگان چاهیان، آهنگساز جوان ایرانی که سال گذشته موفق به کسب رتبه اول آهنگسازی در بیست و چهارمین مسابقه بین المللی آهنگسازی ۲ Agosto ایتالیا (۲۰۱۸) شده بود، برگزیده و دعوت به آهنگسازی برای این فستیوال شد و به زودی اثر جدیدش در ایتالیا اجرا می گردد.

آهنگسازی اثر جدید مژگان چاهیان برای این فستیوال برای یک بنای تاریخی در ایتالیا است که با توجه به در نظر گرفتن قواعد مربوط به روابط بین معماری و موسیقی و همچنین بر اساس قواعد ریاضی و موسیقی آهنگسازی شده است و در بخش موسیقی معاصر این رویداد اجرا خواهد شد.

این فستیوال فرهنگی هنری به مدت دو هفته میزبان برگزاری چهل و پنج رویداد خواهد بود و برنامه های آن در چندین شهر ایتالیا اجرا می شود.

شایان ذکر است که مژگان چاهیان در بیست و چهارمین دوره مسابقه بین المللی آهنگسازی بولونیا ایتالیا، در سال گذشته، موفق به کسب رتبه اول شد. مسابقه بین المللی آهنگسازی در شهر «بولونیا» ایتالیا از سال ١٩٩۴ توسط تئاتر شهرداری بولونیا راه اندازی شده و هر سال برگزار می گردد و از مهم ترین مسابقات آهنگسازی در دنیا است. این اولین بار بود که یک بانوی آهنگساز ایرانی موفق به کسب رتبه اول در این مسابقه بین المللی می شد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است