گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

جاشوآ وینسلو (Joshua Winslow) ملقب به جاش گروبن (Josh Groban) متولد ۲۷ فوریه ۱۹۸۱، خواننده و ترانه سرای آمریکایی است. حرفه او بیشتر روی اجرای کنسرت و ضبط آثارش متمرکز است، اگرچه وی همواره علاقه به پی گیری موسیقی در تئاتر را داشته. در جولای ۲۰۰۹ وی توانست ۱۹,۱۷۴,۰۰۰ آلبوم خود را در ایالات آمریکا به فروش رساند! او جایزه گرمی (Grammy) را برای آهنگ “باور کن” (Believe) دریافت کرد و در سال ۲۰۰۵ نامزد جایزه آکادمی بود.

گروبن در لس انجلس-کالیفورنیا به دنیا آمد، مادرش معلم مدرسه از خانواده ای از شمال نروژ و پدرش تاجر یهودی روس بود.

گروبن زمانی که در کلاس هفتم بود اولین اجرای خود را به عنوان خواننده بر روی سن برد، اما تا چند سال آنرا متوقف کرد؛ “من از بودن در دنیای هنر لذت بردم اما قدرت هنر من کافی نبود. احساس کردم کیفیت خلاقانه فراوانی ندارم، برای بالا بردن مهارت به آکادمی بریج رفتم.”

زمانی که گروبن در بریج تحصیل می کرد، در کلاسهای روزانه از ۹ صبح تا ۱ بعد از ظهر شرکت می کرد و سپس به کلاسهای تئاتر می رفت. گروبن در سال ۱۹۹۷ و ۹۸ در مرکز هنر اینترلوکن در میشیگان به تحصیل موسیقی و تئاتر پرداخت و همچنین در کلاسهای آواز خارج از خود آکادمی نیز شرکت می کرد.

“من در کلاسهای دیگری به غیر از در خود آکادمی نیز شرکت می کردم و به موسیقی برای تئاتر بسیار علاقمند شدم، صدای خوبی نیز داشتم و این سبب شد به گروه تئاتر همراه با آواز آکادمی پیوستم.” در این دوره گروبن بیشتر مبدل به یک خواننده اپرا شد. در اواخر ۱۹۹۸ در سن ۱۷ سالگی توسط مربی آواز خود به مدیر جایزه گرمی “دیوید فوستر” معرفی شد.

audio file
بشنوید قسمتی از “caruso” را با صدای جاش گروبن

گروبن در تمرینات خوانندگی فوستر برای اجرا در مراسم مهمی که او برگزار می کرد حضور یافت، از جمله؛ مراسم اهدای جایزه گرمی سال ۱۹۹۹ و همچنین در مراسم منسوب شدن دیویس به عنوان فرماندار ایالت کالیفورنیا در همان سال.

گروبن همچنین در هنرستان لس انجلس در رشته تئاتر تحصیل کرد و در سال ۱۹۹۹ فارغ التحصیل شد و پس از آن در دانشگاه کارنگی ملون در پترزبورگ – ایالت پنسیلوانیا به تحصیل نمایش پرداخت. گروبن به مدت چهار ماه در ترم اول دانشگاه کارنگی آنجا را ترک کرد و در آن زمان به او پیشنهاد قرارداد ضبطی در وارنر بروس داده شد. او در سری ضبطهای فوستر شرکت کرد و فوستر درباره او گفته است: “من عاشق توانایی ذاتی جاش در موسیقی پاپ و راک هستم با این وجود حس کلاسیک او را بیشتر می پسندم. او جز معدود پدیده های موسیقی است.”

بنابراین تحت تاثیر فوستر، اولین آلبوم گروبن بیشتر شامل موسیقی و آهنگهای کلاسیک بود همچون؛ “Gira Con Me” و “Alla Luce Del Sole”. کمی بعد از آن آلبومش، گروبن توسط فوستر برای حضور در سفر بین المللی سال ۲۰۰۰ – ۲۰۰۱ سارا برایتمن (Sarah Brightman) برگزیده شد و آهنگ “اینجا برای من” را اجرا کرد که این کنسرت بر روی DVD نیز عرضه شد. گروبن برای موسیقی متن فیلم “ای.آی: بصیرت تصنعی” (A.I.: Artificial Intelligence) محصول سال ۲۰۰۱، آهنگ “برای همیشه” را به همراه لارا فابین (Lara Fabian) خواند و ضبط کرد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است