گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

سومین کنسرت رسمی «گروه کر ایرانیان ونکوور» به روی صحنه می رود

سومین کنسرت رسمی «گروه کر ایرانیان ونکوور» با اجرای قطعات محلی از سراسر دنیا در تاریخ ۱۸ و ۱۹ اکتبر ۲۰۱۹ در دانشگاه کاپیلانو به روی صحنه می رود. رهبری این گروه با امیر اسلامی مدرس و آهنگساز ایرانی است.

در مانیفست این گروه آمده است: «هنر آواز جمعی (گروه کر) فراتر از یک اتفاق هنری و موسیقائی، نشان یک هم اندیشی و گردهم آبی انسانی است. سالهاست که شنیده و می شنویم که ایرانی ها کمتر قابلیت کار گروهی دارند، اما گروه کر ایرانیان ونکوور که در آگوست سال ۲۰۱۶ تشکیل شد، با توجه به اینکه بیش از نیمی از اعضایش همان اعضای روز اول هستند، نشانی از عدم صحت این ادعا است. اعضای گروه کر ایرانیان ونکوور حالا یک خانواده هستند و مثل هر خانواده ای، عشق سرلوحه ماندرگاریشان است. ما با هم می خندیم، می گرییم و رشد می کنیم. ما یکدیگر را نقد می کنیم ولی از هم نمی رنجیم و هرگز قهر نمی کنیم. ما دوستانی هستیم که تلاش می کنیم تمام مشکلاتمان را خودمان و به همت خودمان حل کنیم. به این عشق، دوستی با صفا و مهربانی بی نظیر می بالیم و همواره به خود متذکر می شویم تا مبادا به خود غره شویم و راه صحیح برای رسیدن به سرمنزل مقصود را گم کنیم. اینکه هر ساله تعداد زیادی به گروه کر ایرانیان ونکوور می پیوندند، نشان از طی طریق صحیح و درستی بوده که قطعا در سایه آموزشهای دقیق و حساب شده معلمین گروه و عشق و علاقه بی حد اعضایش میسر شده است و این اعتماد و اطمینان نیز به جامعه ایرانی ساکن ونکوور به درستی انتقال داده شده است. ما همواره سرمان را بالا می گیریم، چون عاشقیم، مهربانی را فراموش نکرده ایم، گذشت و همیاری سرلوحه اهداف ماست و از همه مهمتر جدی و پر تلاش ایم.

آرزوی همیشگی تیم آموزشی گروه کر، ثبات قدم برای اعضا در مقوله آموزش است. عاملی که بدون آن قطعا نتیجه جدی و علمی حاصل نخواهد شد.»

در سومین سال تاسیس این گروه، سومین کنسرت رسمی را در تاریخ ۱۸ و ۱۹ اکتبر ۲۰۱۹ در دانشگاه کاپیلانو به روی صحنه خواهد رفت و در این اجرا، آثاری از کامبیز روشن روان، ژینت گالانت، امیر اسلامی، سپهر حجتی، تایماز صبا و با معرفی آثار آهنگسازان جوان ایرانی چون: مژگان چاهیان، داوود جعفری، پیمان صالحیان، الهام حامدی، رسام سهیلیان، مهران پدرام، منصور نورمحمدی، محسن جوادزاده به اجرا خواهد رسید.

رهبر گروه کر تایماز صبا و تکخوانها مهتاب حقیقی، فتحیه هنری، آیدا شاه قاسمی، آتوسا نزاکتی، بنفشه فرهمند، پگاه شرکت خواهند بود. نوازندگان پیانو نیز کیاندخت نوری و آرتور لو و مایستر ارکستر سروش شاه محمد خواهد بود.

در این اجرا یک گروه ۱۱ نفره سازهای کلاسیک غربی و ایرانی به گروه کر خواهند پیوست.

رپرتوار این کنسرت مبتنی بر تنظیم مجدد قطعات محلی ایرانی در کنار اجرای قطعات محلی از کشورهای اسپانیا، فرانسه، آفریقا و… می باشد.

تیم آموزشی این گروه عبارتند از:

مهتاب حقیقی مدرس صداسازی

امیر اسلامی مدرس مبانی موسیقی

کیاندخت نوری پیانیست

تایماز صبا رهبر کر

سپهر حجتی مدیر گروه کر

همچنین در ۱ سال گذشته، کارگاههای آموزشی ۱ روزه توسط خانم ها تالین اوهانیان و دکتر مریم فرشادفر برای اعضا گروه ترتیب داده شده است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است