گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

گروبن در بسیاری از برنامه ها و کنسرتهایی که به منظور امور خیریه برگزار می شد شرکت داشته، مثل برنامه آندره آقاسی برای کودکان که گروبن در آنجا در کنار التون جان، استیوی واندر، دُن هنلی و رابی ویلیامز به خوانندگی پرداخت، نیز “شبهای محمد علی”، “جشن خانوادگی” در سال ۲۰۰۱ که رئیس جمهور وقت بیل کلینتون و همسرش به همراه دیگر شخصیتهای بزرگ آمریکا از جمله میزبانان آن مراسم بودند که به نفع بیماران سرطانی برگزار می شد.

گروبن نقش مالکوم ویات (Malcolm Wyatt) را در مه ۲۰۰۱ در برنامه تلویزیونی “متحدین مک بیل” (Ally McBeal) اجرا کرد و در بسیاری برنامه های تلویزیونی دیگر نیز حضور یافت.

در ۲۴ فوریه ۲۰۰۲ گروبن “دعا” را به همراه شارلوت چرچ در مراسم اختتامیه المپیک زمستانی اجرا کرد و در دسامبر همان سال “به جایی که تو هستی” و “دعا” را در کنسرت جایزه صلح نوبل در اُسلو-نروژ به همراه سیسیل کریجبو (Sissel Kyrkjebø) اجرا کرد، سپس به همراه دیگر خوانندگان از جمله؛ استینگ، رونان کیتینگ، لیونل ریچی و دیگر خوانندگان مشهور در اجرای کریستمس در واتیکان-ایتالیا شرکت کرد.

در سال ۲۰۰۳ گروبن در کنسرتی که به مناسبت روز جهانی کودک توسط فوستر برگزار می شد، خوانده است. دومین آلبوم گروبن به نام “نزدیکتر” که تولید و نوشته فوستر بود در ۱ نوامبر ۲۰۰۳ عرضه شد.

audio file
بشنوید قسمتی از “closer” را با صدای جاش گروبن

گروبن عقیده داشت که دومین آلبوم او تصویر کامل تری از وی ارائه داده است و تماشاگران می بایست با گوش دادن به این آلبوم او را بهتر بشناسند؛

“آنچه بیشتر مردم درباره من می دانند به وسیله موسیقی من ارائه داده می شود، این بار سعی می کنم درها را هر چه می توانم بازتر بگذارم. این سری آهنگهایم، قدمی بزرگ و نزدیکتر به آنچه هستند که من و موسیقی من به حقیقت می باشد و برای همین عنوانش را نزدیکتر گذاشته ام.” دو ماه بعد از تولید “نزدیکتر”، این آلبوم بر روی بیلبردهای رقابتی از مقام ۱۱ به ۱ صعود کرد!

گروبن آهنگ “به یاد بسپار” را به همراه تانجا تاروسکا (Tanja Tzarovska) برای موسیقی فیلم “تروی” و “باور کن” را در فیلم انیمیشن “اظهار قطبی” (The Polar Express) اجرا کرد. در تابستان ۲۰۰۴ وی به مرکز هنر اینترلوکن میشیگان رفت و در حضور ساکنین آنجا اجرایی برگزار کرد. او دارنده جایزه موسیقی آمریکا است (از زمانی که به عنوان هنرمند منتخب مرد در موسیقی پاپ برگزیده شد)

audio file
بشنوید ترانه “Remember” را با صدای جاش گروبن و تانجا تاروسکا

گروبن و ضبطهایش در سال ۲۰۰۴ نامزد دریافت بیش از دوازده جایزه شدند مثل جایزه موسیقی آمریکا، جایزه ورد میوزیک، جایزه آکادمی و گرمی. گروبن همچنین در بسیاری از برنامه های مطرح و جهانی تلویزیون آمریکا حضور یافته از جمله برنامه اُپرا وینفری، لری کینگ، جی لنو، برنامه محبوب تلویزیونی سوپر بول (Super Bowl) و بسیاری دیگر.

در طول اولین هفته سپتامبر ۲۰۰۶ آهنگ “تو معشوقه ای (جا مزن)” از آلبوم “بیداری” او، جز پر شنونده ترین آهنگها بود که خود این آلبوم در ۷ نوامبر ۲۰۰۶ عرضه شد.

جاش گروبن ” تو معشوقه ای (جا مزن)” را به همراه دو آهنگ دیگر از آلبوم بیداری در ۲۶ اکتبر ۲۰۰۶ اجرا کرد. در این آلبوم گروبن با موسیقیدان و ترانه سرای انگلیسی ایموگن هیپ (Imogen Heap) بر روی آهنگ “الان یا هیچ وقت” به طور مشترک کار کردند.

audio file
بشنوید قسمتی از “You Are Loved” را با صدای جاش گروبن

همچنین در این آلبوم دو آهنگ به نام “لالایی” و ” گریه” توسط گروه “خانم سیاه مامبازو” (Ladysmith Black Mambazo) از آفریقای جنوبی اجرا شد که کاملا دارای کیفیتی از موسیقی آفریقایی بود. گروبن برای این آلبومش به همراه آنجلیکو کیجو به سرتاسر آمریکا سفر کرد. بعدها همچنین به همراه دیگر هنرمند صاحب نام آفریقایی، ووسی مالاسلا (Vusi Mahlasela) آهنگهای آلبوم “بیداری” را در تور فوریه تا آگوست ۲۰۰۷ در ۷۱ شهر دنیا اجرا کردند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است