گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

دومین تور اروپایی کر فلوت تهران برگزار شد

کر فلوت تهران از تاریخ ۹ الی ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ در شهر های وین و زیفلد به اجرای سه کنسرت پرداخت و قطعات متنوعی را با رهبری سعید تقدسی اجرا کرد. کرفلوت تهران به دعوت فستیوال موسیقی “Seefeld” در شهر المپیک اتریش، کر فلوت تهران با سه اجرا در شهرهای مختلف اتریش به روی صحنه رفت.



کر فلوت تهران در این کنسرت ها به غیر از قطعاتی که برای این آنسامبل نوشته و یا تنظیم شده بود، همراهی دو قطعه با تکنوازی ویولن، فلوت و پیانو را نیز در رپرتوار خود به روی صحنه برد. رودنس تورکو (نوازنده ویولن) با اجرای قطعه ای از سارازات و فیروزه نوایی (نوازنده فلوت) با اجرای قطعه ای از شامیناد و نیز میلانا چرنیاوسکا (Milana Chernyavska) با اجرای روندو آلاتورکا و فور الیز سولیست های این برنامه بودند.

انگیزه اجرای این کنسرت به دعوت سرپرست فستیوال موسیقی شهر “Seefeld” رودنس تورکو (Rudens Turku) بود.

کرفلوت تهران نیز قسمت اعظم برنامه شب اول را با اجرای قطعاتی چون:

زیگوینر وایسن اثر سارازات با تکنوازی ویولن رودنس تورکو (Rudens Turku)

فلوت سحرامیز اثر موتسارت

سامسون و دلیله اثر سنت سان

رقص های مجار اثر برامس

رقص آتش اثر دوفالا

پاوان اثر فوره

واریاسیون بر روی تم لری با آهنگسازی کوشیار شاهرودی

به روی صحنه برد.

نوازندگی دف را در قطعه «واریاسیون بر روی تم لری» در هر سه کنسرت با رسول بهراد، نوازنده فلوت باس این گروه بود.

کنسرت دوم در شهر “Oberrohrbach” انجام گرفت که اینبار سولیست فلوت فیروزه نوایی (سرپرست کرفلوت تهران) بود که کنسرتینو فلوت اثر شامیناد (Chaminade) را در کنار قطعات شب های گذشته به اجرا گذاشت.

کنسرت سوم در شهر موسیقی وین بود که با پشتیبانی و حمایت مخاطبین و انجمن فرهنگی شهر اینسبورگ و وین و ایرانیان دوستدار موسیقیِ مقیم اتریش با استقبال علاقمندان برگزار شد.

در پایان این کنسرت ها فیروزه نوائی از حمایت های خانم هانلور آیزلر (Hannelore Eisler) و رودنس تورکو (Rudens Turku) به طور ویژه تشکر کرد و عنوان شد: «بدون حمایت این عزیزان این برنامه فرهنگی مهم غیر ممکن می بود.»

این سفر که یک هفته (از تاریخ ۹ تا ۱۵ مرداد ۱۳۹۸) انجام گرفت و پس از آن کرفلوت تهران از شهر وین عازم تهران شد.

این کنسرت در مطبوعات اتریش هم بازتاب پیدا کرد و مورد توجه قرار گرفت. لازم به ذکر است که در سال ۱۳۹۷، اولین تور اروپای کر فلوت تهران به مدت ۱۲ روز و در ۴ شهر مختلف با موفقیت به انجام رسید.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است