گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

آلبوم موسیقی «رازِ آوازِ هَزار» منتشر شد

آلبوم موسیقی «رازِ آوازِ هَزار» اولین آلبوم گروه موسیقی «هَزار آوا» در ونکوور است. این گروه در سال ۲۰۱۶ توسط امیر اسلامی (آهنگساز و نوازنده نی) در ونکوور پایه گذاری شد. محور اصلی این گروه، طراحی آوازهای سه صدائی برای ۳ خواننده خانم (آتوسا نزاکتی، بنفشه فرهمند و پگاه شرکت) است. این آلبوم در ونکوور ضبط و تولید شده و کلیه عوامل آلبوم در ونکوور کانادا زندگی می کنند.



در اولین آلبوم این گروه ۱۳ قطعه وجود دارد. ۹ قطعه به آهنگسازی امیر اسلامی، ۲ قطعه به آهنگسازی مریم سروش نسب، ۱ قطعه به آهنگسازی محمد امینی و ۱ قطعه (تصنیف ایران) ساخته درویش خان است که با تنظیمی جدید توسط امیر اسلامی در آلبوم قرار گرفته است.

اشعار آلبوم از شاعران بزرگی چون مولانا، سعدی، عطار، ملک الشعرای بهار، عراقی، فریدون مشیری، فروغ فرخزاد و حسین منزوی است.

هنرمندان این آلبوم عبارتند از:

امیر اسلامی: آهنگساز و نوازنده نی

آتوسا نزاکتی، بنفشه فرهمند و پگاه شرکت: آواز

مریم سروش نسب: تار، سه تار و رباب

محمد امینی: کمانچه

مرجان آل خمیس: قیچک آلتو

نگین آثاری مقدم: قانون

فرناز اوحدی: هندپن و هارپ

رضا صادقی: سنتور

بردیا صادقی: سازهای کوبه ای (تنبک، دف، دایره، بندیر و کوزه)

علی سجادی: عود

حامد افشاری: قیچک باس

ضبط این اثر در استودیو East West Track و با مدیریت رضا صادقی در ونکوور انجام شده است.

این آلبوم توسط نشر رومی در ونکوور در سپتامبر ۲۰۱۹ منتشر شده است و آلبوم به صورت آنلاین قابل خریداری در وبسایت CDBABY هست.

***

امیر اسلامی متولد ۱۳۴۹ در اصفهان، موسیقی را تحت‌تاثیر برادران خود که در آن زمان دستی در موسیقی داشتند، آغاز کرد. در ادامه اما تنها او این راه را ادامه داد و از محضر اساتید به‌نام این عرصه بهره برد. وی نواختن نی را از ۱۵ سالگی نزد جلال قاضی، مظفر موید و محمدعلی کیانی‌نژاد فرا گرفت. اسلامی پس از آن در سال ۱۳۶۹ وارد دانشگاه هنر شد و در رشته آهنگسازی موفق به دریافت فوق لیسانس خود شد.

او از سال ۱۳۸۳ در سمت استاد دانشکده موسیقی مشغول به کار شد و پس از آن در سال ۲۰۱۴ به ونکوور کانادا مهاجرت کرد. اسلامی که دریافت جایزه اول مسابقه بین‌المللی آهنگسازی در بولونیا (ایتالیا) و جایزه‌ای دیگر از استرالیا را در کارنامه خود دارد و هم‌اکنون سرپرست یک گروه کر در ونکوور کانادا هم هست که به تازگی مشغول اجرای اولین کنسرت خود با این گروه کر است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است