گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کتاب «گردشگری موسیقی: توسعه پایدار شهری و روستایی در ایران» منتشر شد

کتاب «گردشگری موسیقی: توسعه پایدار شهری و روستایی در ایران» نوشته دکتر محمدرضا آزاده فر در مهرماه ۱۳۹۸ وارد بازار کتاب ایران شد. محتوای این کتاب با بهره‌گیری از یک سلسله مطالعات بین‌رشته‌ای در حوزه‌های «اقتصاد موسیقی»، «صنعت گردشگری» و «معماری و مدیریت شهری» همراه با نمونه‌های میدانی در چهار اقلیم اصلی ایران ارائه می‌شود که قابل استفاده برای طیف وسیعی از مخاطبان از حوزه‌های موسیقی، گردشگری، شهرسازی، معماری و مدیریت فرهنگی است.



این کتاب مشتمل بر دو بخش اصلی است. مفاهیم بنیادین در زمینه‌ی رونق گردشگری موسیقی در بخش اول مورد بحث قرار می‌گیرد و راهکارهای عملی توسعه‌ی گردشگری موسیقی در ایران در بخش دوم طرح می‌گردد. این کتاب همچنین حاوی پیشنهادی برای عملیاتی کردن اطلس گردشگری موسیقی ایران است.

آزاده‌فر در پاسخ به سوالی در زمینه اهمیت موضوع گردشگری موسیقی در توسعه کشور گفت: گردشگرانی که ایران را برای گردشگری برمی‌گزینند، اغلب در پاسخ به این سؤال که «مهم‌ترین جاذبه‌ی ایران چیست؟» بدون تعلل به هنر ایرانی اشاره می‌کنند. از میان بی‌شمار پتانسیل‌هایی که هر ملت برای توسعه‌ی خود دارد، منطقی‌ترین گزینه آن است که محور پیشرفت را بر چیزی قرار دهد که در آن زمینه سرآمد است. کتاب «گردشگری موسیقی: توسعه‌ی پایدار شهری و روستایی در ایران» بر همین اصل استوار شده است؛ چراکه موسیقی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های گردشگری رویداد و مشوّقی اثرگذار در انگیزه‌ی سفر است.

کتاب «گردشگری موسیقی: توسعه پایدار شهری و روستایی در ایران» در ۲۴۰ صفحه، در قطع وزیری با قیمت ۵۴۵۰۰۰ ریال توسط نشر مرکز منتشر شده است.

از محمدرضا آزاده فر تا کنون کتاب های:

۱۳۹۶ «ساختار ملودی در موسیقی ایرانی»، تهران: نشر مرکز

۱۳۹۵ «مبانی آفرینش ملودی در آهنگسازی»، تهران: نشر مرکز

۱۳۹۵ «هنر پایه دهم»، تهران: نشر دفتر تألیف کتب درسی

۱۳۹۵ «موسیقی در فلسفه و عرفان»: یک مقدمه کوتاه

۱۳۹۴ «هنر و اخلاق»، تهران: سوره مهر

۱۳۹۳ «اطلاعات عمومی موسیقی»، تهران: نشر نی

۱۳۹۲ «بنیان‌های نظری و عملی موسیقی فیلم با رویکرد سینمای کشورهای اسلامی»، سوره مهر

۱۳۹۰ «اقتصاد موسیقی»، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد اسلامی

۱۳۹۰ “Rhythmic Structure in Iranian Music 2nd Edition” دانشگاه هنر تهران

۱۳۹۰ «حماسه و موسیقی» (همراه با یک نسخه CD)، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد اسلامی
۱۳۸۵ “Rhythmic Structure in Iranian Music 1st Edition” دانشگاه هنر تهران

منتشر شده است.

محمدرضا آزاده‌فر عضو هیأت علمی گروه موسیقی شناسی دانشگاه هنر با رتبه استاد است که پیش از این کتابی نیز با عنوان« اقتصاد موسیقی» منتشر کرده است.

دکتر محمدرضا آزاده فر به عنوان سومین استاد در حوزه تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی موسیقی در ایران شناخته می شود و در روز دوازدهم اسفند ماه سال گذشته مراسم تجلیل از فعالیت های او در آمفی تئاتر دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران برگزار شد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است