گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

اختتامیه دومین جشنواره صبا برگزار شد

دومین جشنواره موسیقی صبا در بخش غیررقابتی پنجشنبه ۱۴ آذرماه با اجرای کنسرت دلبر حکیم‌ آوا پیانیست برجسته‌ تاجیکی-روسی بعد از گذشت دو هفته به کار خود پایان داد. بخش دوم این جشنواره از روز دوشنبه ۱۱ آذرماه با برگزاری مسترکلاس‌ و اجرای کنسرت همراه بود و آخرین برنامه اجرای این فستیوال با رسیتال پیانو حکیم‌آوا در تالار رودکی همراه بود.


در این کنسرت قطعاتی از باخ، فرانتس لیست، فردریک شوپن، موختار اشرفی و هم‌چنین از ساخته‌های حکیم‌آوا اجرا شد.

فوزیه مجد، محمدسعید شریفیان، رافائل میناسکانیان، آرپینه ایسرائیلیان، فریماه قوام‌صدری، آذین موحد، آروین صداقت‌کیش، و کامران افشار مهاجر، مهمانان ویژه‌ این برنامه بودند. دلبر حکیم آوا در جشنواره اول صبا نیز به روی صحنه رفته بود.

دومین دوره جشنواره‌ موسیقی صبا در نیمه اول آذرماه در دو بخش رقابتی و غیررقابتی به دبیری پوریا رمضانیان به سرپرستی دانشگاه هنر تهران و همکاری بنیاد رودکی و انجمن موسیقی برگزار گردید. سالن‌های مجموعه‌ بنیاد رودکی، حوزه‌ هنری، موزه ‌موسیقی و سالن پژوهشکده‌ دانشگاه هنر و آمفی‌تئاتر دانشکده‌ موسیقی دانشگاه هنر میزبان جشنواره‌ موسیقی صبا بودند.

پوریا رمضانیان دبیر این جشنواره درباره برگزاری این دوره از جشنواره صبا گفت: متاسفانه امسال خیلی از اجراهایی که قرار بود در قالب جشنواره دانشجویی موسیقی صبا برگزار شود، به دلیل مشکلی که در اینترنت پیش آمد، کنسل شد چون یا برخی از هنرمندانی که قرار بود آن کنسرت را برگزار کنند، در تاریخ مقرر به ایران نرسیدند یا آنقدر فرصت کمی برای معرفی و تبلیغ برخی از اجراها در فضای اینترنت وجود داشت که مجبور شدیم برگزاری آن کنسرت‌ها را لغو کنیم. البته یک توفیق اجباری هم برای برخی از اجراها پیش آمد و ما قیمت بلیت آن کنسرت‌ها را رایگان اعلام کردیم. قرار بود آثار برگزیده جایزه احمد پژمان یکشنبه سوم آذرماه توسط آنسامبل تریوفونوس از اتریش، کوارتت هارمونیا از ارمنستان و خانم دلیر حکیم آوا از تاجیکستان روی صحنه برود که متاسفانه به دلیل نرسیدن نوازندگان ارمنستانی این اجرا، لغو شد. اجرای ششم آذرماه که بنا بود با حضور کوارتت هارمونیا از ارمنستان و خانم دلیر حکیم آوا از تاجیکستان برگزار شود، لغو شد. سمینار و کارگاه اجرای سازهای زهی هم که قرار بود پنجشنبه هفتم آذر برگزار شود، لغو شد. اجرای کوارتت تار به سرپرستی علی اصغر عربشاهی و تریوی وصل به سرپرستی سعید نایب محمدی هم جزو برنامه‌های روز هشتم آذرماه بود که آن ود اجرا هم لغو شد. از نگاه من باید مستقیما بودجه‌ای در اختیار دانشکده‌ها قرار بگیرد تا مثلا جشنواره صبا را دانشکده هنر برگزار کند و جشنواره نهال را دانشکده سینما و تئاتر.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است