گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

دومین رسیتال پیانو کلاسیک کیومرث پیرگلو در فرهنگسرای ارسباران

رسیتال پیانو کلاسیک کیومرث پیرگلو در تاریخ جمعه ۲۹ آذر ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود. در این برنامه قطعاتی از یوهان سباستیان باخ: آریوسو شماره ١٠۵۶، قسمت دوم کنسرتو پیانو در فا مینور، پرلود و فوگ شماره ١ در دو ماژور (کتاب اول)، پرلود و فوگ شماره ٢ در دو مینور (کتاب اول)/ لودویک وان بتهوون: سونات شماره ٢١، والد شتاین، آلگرو کان بریو، آداجیو مولتو، روندو: آلگرتو مودراتو/امین الله حسین: پرلود شماره ١، بیاد حکیم عمر خیام، منظره تابستانی شماره ١ اپوس ١٩، سرناد تارتار شماره ٣ اپوس ١٩/کیومرث پیرگلو: خاطره شماره ١، خاطره شماره۲، رایحه عشق و داستان عشق اجرا خواهد شد.

علاقه مندان برای تهیه بلیت به سایت آرس تیکت به آدرس: arsticket.com مراجعه نمایند. فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا واقع است.


کیومرث پیرگلو به سال ۱۳۴۰ در تهران متولد شد. از کودکى به موسیقى علاقه بسیار داشت و علیرغم مناسب نبودن محیط، ابتدا نزد خود و سپس در کلاسهاى آموزش کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان نزد اسماعیل تهرانى و افراد دیگر به آموختن مبانى موسیقى پرداخت. در ادامه از محضر فرامرز پایور بهره‏ برد. کیومرث پیرگلو از موفقترین شاگردان فرامرز پایور شد و ضمن آموختن تکنیک سنتور، سایر موضوعات مربوط به کار موسیقى را نیز ادامه داد، به طورى که امور مربوط به چاپ و انتشار بعضى آثار استاد خود را عهده‏ دار شد و نت‏هاى بعضى آهنگهاى چاپ شده پایور، به خط اوست.

در سالیان بعد، توجه او به موسیقى کلاسیک اروپایى معطوف شد و ضمن آموختن پیانو به طور جدى، سلفژ هارمونى، ارکستراسیون، کنترپوان، انستروماناسیون و سایر رشته‏ هاى مربوط را تا آخرین حد امکان فراگرفت. در سال ۱۳۶۴ براى ادامه تحصیلات رهسپار خارج از کشور شد و چندى بعد در کشور بلژیک دنباله کار خویش را با آموختن جدی پیانو کلاسیک گرفت.

سپس براى تکمیل تحصیلات خود راهى کنسرواتوار گوته‏بورگ (سوئد) شد و نزد استلا چایکوفسکى (Stella Tchaikovsky) (نوائد پیوترا یلیچ چایکوفسکى آهنگساز بزرگ روس) به فراگیرى پیانو در مراحل عالى پرداخت. وى با وجود اهتمام و تخصصى که در رشته تحصیلى خود دارد هیچگاه موسیقى ایرانى را فراموش نکرده و همواره به موزات آن در آموختن و آموزاندن این موسیقى کوشا بوده است.

در سالهاى اخیر، نوجوانان و جوانان بسیارى را در کشورهاى اروپائى تعلیم داده و به همراه گروه ‏ها و نوازندگان ایرانى مقیم خارج از کشور، کنسرت هاى متعددى در کشورهاى اروپایى برگزار نموده است.

وی در سال ۲۰۰۹ دکترای خود را در رشته اتنوموزیکولوژی از دانشگاه موناش (Monash University) استرالیا دریافت کرده است.

وى دستى به نگارش و قلم نیز دارد و آشنایان به مقالات موسیقى، نوشته ‏هاى او که با نام مستعار «سیامک نورى» در مطبوعات ایران انتشار می یابد را خوانده ‏اند. از کیومرث پیرگلو، در ایران همچنین کتاب هایی مربوط به شعر و آموزش پیانو منتشر شده است.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است