گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

جزییات بخش ملی پژوهش جشنواره موسیقی فارس

یازدهمین جشنواره موسیقی گروه‌نوازی فارس از دهم تا شانزدهم اسفند ۱۳۹۸ در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد. در این جشنواره که دبیری آن بر عهده احمد پژمان، موسیقیدان پیشکسوت شیرازی است، گروه‌های ‌موسیقی دستگاهی، کلاسیک، محلی، پاپ و کوبه‌ای استان فارس به رقابت می‌پردازند.

بخش پژوهش جشنوارۀ موسیقی فارس در دومین دورۀ برگزاری خود در دو موضوع «گروه‌نوازی در موسیقی ایران» و «موسیقی فارس» برگزار می‌شود و کلیۀ هنرمندان و پژوهشگران سراسر کشور این امکان را خواهند داشت که در این بخش شرکت کنند.

به گزارش نای، این جشنواره از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ اسفند ۹۸ در شهر شیراز و به دبیری هنرمند ارجمند احمد پژمان در دو گسترۀ استانی (بخش اجرا شامل: موسیقی دستگاهی، موسیقی محلی، موسیقی کلاسیک، موسیقی پاپ و گروه‌های کوبه‌ای) و ملی (بخش پژوهش) برگزار خواهد شد. همچنین به روال دوره‌های گذشته نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی نیز متناسب با موضوع جشنواره در کنار آن تدارک دیده خواهد شد.

مقالات منتخب بخش پژوهش در کنار مقالات منتخب دورۀ گذشته توسط جشنواره منتشر خواهد شد و به برگزیدگان لوح تقدیر و جوایزی اختصاص خواهد یافت. همچنین در صورت تشخیص هیئت علمی این بخش، پژوهشگران منتخب این امکان را خواهند یافت تا در ایام برگزاری جشنواره به ارائۀ مقالۀ خود بپردازند.

اعضای هیئت علمی بخش پژوهش عبارتند از: محمدرضا درویشی، هومان اسعدی، و محمدرضا فیاض.

علاقمندان به شرکت در این بخش تا تاریخ یکم اسفندماه سال جاری برای ثبت نام و ارسال آثار خود از طریق سامانۀ بانک اطلاعات موسیقی کشور (بامک) www.nay.ir زمان دارند و همچنین برای اطلاع از جزییات فرخوان می‌توانند به سایت انجمن موسیقی ایران رجوع کنند.

رییس انجمن موسیقی فارس، هدایت رضایی، با تأکید بر حمایت و پشتیبانی انجمن ‌موسیقی فارس از هنرمندان بومی، جشنواره موسیقی فارس را پشتوانه و امید هنرمندان جوان در هنرنمایی و بروز استعدادهای آنان دانست.

رضایی با اشاره به تأکید وزیر فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار محترم فارس بر لزوم برگزاری و حمایت از جشنواره فارس، محقق شدن آن در شرایط سخت اقتصادی کنونی را تنها با حمایت و مشارکت تمامی هنرمندان موسیقی و نهادهای فرهنگی فارس و در رأس آنها اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس میسر دانست. او ابراز امیدواری کرد با وعدۀ حمایت همه‌جانبه مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و مدیر‌عامل انجمن موسیقی ایران، این جشنواره با کیفیت بالایی برگزار شود تا همانند دو دورۀ گذشته در کنار جلب رضایت استادان و هنرمندان برجستۀ کشوری و هنرمندان استان، بتواند تأثیرگذاری ماندگار و درخوری در فضای موسیقی استان به‌ویژه در حوزۀ گروه‌نوازی برجا گذارد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است