گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

انصراف ارکستر زهی آرکو از حضور در جشنواره موسیقی فجر

در پی وقوع حادثه سقوط هواپیمای اکراینی و قربانی شدن ۱۷۶ از مسافرین این پرواز، ارکستر آرکو به رهبری ابراهیم لطفی از جشنواره موسیقی فجر انصراف داد. کنسرت قبلی این ارکستر جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ در تالار وحدت به صحنه رفته بود که با استقبال پر شور مخاطبان مواجه شده بود.

در آخرین کنسرت این ارکستر علی جعفری پویان، بردیا کیارس (نوازنده مهمان)، عرفان شریف‌زاده، برهان همتی، سامان نافعی، وداد واقفی، سارا نادری، فرناز دارویی و محمدرضا بهرامی نوازندگان ویولن یک؛ یگانه حسینی‌نیا، فرمهر بیگلو، مجتبی طباطبایی، زهرا کریمی، ارغوان گیو، سینا صالحی بنادگی، فارس مخلصی و نازنین طهرانی نوازندگان ویولن دو؛ دانیال جورابچی، داریوش حجازی، صدف نقیبی، صبا صفوی، رکسانا ریحانیان و آریان زمانی، نوازندگان ویولا؛ یاسمن کوزه‌گر، آیلین هرمان، کوروش کشاورز، غزاله شیرازی، سینا آذرآباد و مونا ربیعی، نوازندگان ویلنسل و پورنگ پورشیرازی و عادل اصغرزاده هم نوازندگان کنترباس بودند.

این سومین کنسرت ارکستر زهی آکو بود که قرار بود به روی صحنه برود که به دلیل وقوع حادثه هواپیمای اکراینی کنسل شد.

ارکستر زهی آرکو در تابستان ۱۳۹۷ توسط ابراهیم لطفی پایه‌گذاری شد و اولین کنسرت خود را با آثاری از آهنگسازان دوره باروک در دی‌ماه ۱۳۹۷ طی دو سانس در تالار رودکی برگزار کرد. هدف از تشکیل آرکو جمع‌آوری انرژی و استعدادهای نوازندگان سازهای زهی برای رسیدن به ارکستری منسجم و توانمند در راستای اجرای آثاری فاخر از آهنگسازان موسیقی کلاسیک و آکادمیک جهان است. «آرکو» در اصطلاح موسیقی و بین‌المللی به معنای آرشه و در زبان فارسی قله‌کوه، با عظمت و مقتدر است.

***

پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین یک پرواز مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف بود که هدف شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران قرار گرفته و ساقط شد. این هواپیما در تاریخ ۱۸ دی ۱۳۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰) ساعت ۶:۱۹ صبح اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی مورد اصابت سامانه موشکی تور قرار گرفت و کمی بعد در حوالی شاهدشهر استان تهران سقوط کرد. همه ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند.

در پی این حادثه، شب گذشته دانشجویان دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، شریف و… در ابراز همدردی با خانواده جانباختگان سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ و جانباختن تعدادی از دانشجویان و دانش‌آموختگانی که از مسافران این هواپیما بودند مقابل دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) به همراه مردم و خانواده درگذشتگان این حادثه تجمع کردند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است