گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

تعطیلی برنامه های موسیقی به دلیل شیوع کرونا

لغو مجدد کلیه فعالیت های هنری در سراسر کشور، طی اطلاعیه جدیدی از وزارت ارشاد تا یک هفته دیگر اعلام شد. در پی شیوع ویروس کرونا و جهت پیشگیری از گسترش آن، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توافق و تصمیم مشترک با وزارت بهداشت، طی اطلاعیه ای کلیه کنسرت ها، اجراهای تئاتر، اکران سینمایی و دیگر تجمعات هنری را تا تاریخ جمعه نهم اسفندِ جاری ملغی اعلام و محمد الهیاری، مدیر کل دفتر موسیقی این خبر را رسما ابلاغ کرد.

امروز اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی اطلاعیه جدید خود اعلام کرد تعطیلی تمامی برنامه های فرهنگی، هنری و سینمایی به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

متن اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شرح ذیل است:

«پیرو اطلاعیه مورخ سوم اسفند ماه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌و بنا به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری اجتماعات غیر الزامی و لزوم‌ رعایت توصیه‌های اکید پزشکی و بهداشتی، بدینوسیله ضمن قدردانی از همراهی شایسته فعالان و صنوف مرتبط در این خصوص اعلام می‌دارد تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور به مدت یک هفته دیگر تا تاریخ ۹۸/۱۲/۱۶ تمدید می‌شود.

لازم به ذکر است نحوه ادامه برنامه‌ها پس از این تاریخ، مطابق شیوه‌نامه‌ای خواهد بود که با همکاری و پیشنهاد صنوف تخصصی تهیه و اطلاع‌رسانی می‌شود.»

شایان ذکر است که از زمان اعلام رسمی این خبر یعنی سوم اسفند ماه کلیه کنسرت ها لغو شده و به وقتی دیگر موکول شده بود که با اطلاعیه جدید باید منتظر اعلام وضعیت های بعدی برای تجمعات هنری بود.

پیشتر اعلام شده بود که جشنواره نوشتار ها و سایت های موسیقی نیز به دلیل مشکلات پیش آمده در ماه های پایانی سال در سال آینده برگزار خواهد شد. همچنین فستیوال کوچه که دو فصل آن برگزار شده و قرار بود دور سوم آن نیز در سومین هفته از اسفند سال جاری آغاز شود، در پی لغو رویدادهای هنری سراسر کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده و ستاد برگزاری این فستیوال در صفحه رسمی اینستاگرامش طی اطلاعیه ای خبر این تعویق را منتشر کرد.

در این اطلاعیه عنوان شده است که: «آن بی تعلقی و فراغت از کژُمَژ روی‌های روزگار که مراد ما از برپاییِ یک هنگامه و فستیوال موسیقی بود و هست، در وانفسایِ این حجم از استرس و هراسِ این روزهای ایران رُخ نخواهد داد؛ هر چند که هنر بهترین بدیلِ آلام بشر باشد.

به هر حال و به هر دلیل زور حادثه بر خویشتن داری ما فائق آماده و در انتظار بهبود احوال و شرایط، کوچه فستیوالِ سومِ موسیقی بوشهر را به تاخیر می‌اندازیم.
امید که در آینده‌ی خیلی نزدیک، در روزهایی پر از عشق و دلخوشی و امیدواری، دوباره هفت شب و روز در بندر بوشهر دور هم جمع شویم و در جهانِ رازوارِ آواها و ترانه‌هایِ ایران زمین، باز هم خاطراتِ یگانه و بی نظیری ثبت کنیم.

این مهم، یعنی تاریخ برگزاریِ جدید، مجدداَ از همین صفحه اطلاع رسانی می‌شود. از خدا دلخوشی و آرامش شما و خودمان را طلب می کنیم.»

پس از نشر اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد در سوم اسفندِ جاری مبنی بر لغو تجمعات و برنامه های هنری مختلف در سراسر کشور، استانداری بوشهر نیز دستوری صادر کرده و طبق مصوبه ای از سوی ستاد مدیریت بحران استان بوشهر کلیه رویدادهای فرهنگی به میزبانی بوشهر تا اطلاع ثانوی به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو گردیده و در پی آن مدارس و دانشگاه ها تعطیل شد.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است