گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

پیکر هوشنگ ظریف به خاک سپرده شد

امروز گروهی از هنرمندان و علاقمندان هوشنگ ظریف پیکر او را تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا همراهی کردند و در کنار مزار دوست و همکار قدیمی اش حسین دهلوی به خاک سپردند. دیروز خانواده هوشنگ ظریف ضمن سپاسگزاری از همه‌ی هموطنان، علاقه‌مندان و هنرمندانی که با اعلام همدردی و ارسال پیام ابراز محبت کردند، درخواست کرده بودند که همگی در شرایط بحرانی فعلی حتی‌الامکان در خانه‌های خود بمانند و در صورت تمایل به حضور، با رعایت کامل هشدارهای ایمنی و بهداشت فردی مراقب سلامتی خود باشند.



به گزارش خبرگزاری انجمن موسیقی در ابتدای این مراسم فاضل جمشیدی، آوازخوان موسیقی ایرانی در این مراسم گفت: واژۀ استاد برای هوشنگ ظریف کوچک است، شریف‌ترین هنرمند ایران‌زمین از میان ما رفت. خانوادۀ ایشان با آبرو زندگی کرده و به تمام ایرانیان خدمت کردند. هوشنگ ظریف افتخار ماست و ما با غم زیبایش زندگی می‌کنیم و قرن‌ها فرزندان‌مان نغمه‌های تار او را خواهند شنید. تقریباً چهارده روز پیش با همسر استاد هماهنگ کردیم و به اتفاق استاد عبدالوهاب شهیدی و استاد حسن ناهید و جناب ساکت و فرزندان آقای شهیدی و برخی از دوستان به دیدار استاد رفتیم. با وجودی که به استاد شهیدی گفتیم آسانسور نیست اما ایشان با هر سختی که بود به دیدار استاد رفتند. موقع خداحافظی ایشان گریه می‌کردند و می‌گفتند می‌خواهند پیش استاد ظریف بمانند.

حسین علیزاده ضمن تسلیت به اهالی موسیقی و خانوادۀ ایشان در خصوص استاد هوشنگ ظریف گفت: فرصت و شرایط سخنرانی نیست. اما روزی که مساعد و درخور باشد راجع به هوشنگ ظریف صحبت خواهم کرد. تمام عمری که او در هنر موسیقی ایران سپری کرد، قبل از اینکه خودِ موسیقی مطرح باشد الگوی بسیار عزیزی برای ما بچه‌های هنرستان بود و شاید به جرأت باید گفت که شیفتگی ما به موسیقی به‌خاطر وجود شخصیت ظریف بود و شاگردانی که ایشان تربیت کردند، که جزو برجستگان موسیقی هستند، به خاطر همان شیفتگی است، به خاطر شخصیت نجیب و هنری استاد ظریف بود و واقعاً عشق را از سن پایین از استاد ظریف تجربه کردیم. هیچ‌وقت برای ظریف عزاداری نخواهیم کرد، زیرا هر زمان که اسمش را بر زبان می‌آوریم روح‌مان جلا پیدا می‌کند و شاد می‌شویم. یادش بخیر!

کیوان ساکت دیگر سخنران این مراسم کوتاه گفت: تنها می‌توانم بگویم، بگذار تا بگریم چون ابر در بهاران/ کز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران. برای خانم ایشان، پروین صالح و همه خانواده استاد ظریفِ بزرگ آرزوی شکیبایی دارم و همچنین برای مردم فرهیخته و فرهنگی ایران.

محمد دلنوازی از دیگر نوازندگان و هنرمندان حاضر در این مراسم گفت: من هنوز مرگ ایشان را باور ندارم. استاد ظریف آنقدر برای ما بزرگ بودند که همان‌طور که استاد علیزاده فرمودند، عشق آقای ظریف ما را در این راه نگه داشت و اگر کسی شدیم و اگر کاری می‌توانیم انجام دهیم فقط و فقط عشق به آقای ظریف بود و سوای موسیقی راه و رسم زندگی به ما آموختند.

مینا افتاده از همکاران استاد ظریف در این مراسم ضمن تسلیت به اهالی موسیقی و همسر و خانواده ایشان گفت: من علاوه بر اینکه با آقای ظریف در گروه‌های موسیقی همکار بودم، در هنرستان موسیقی از ایشان چیزها آموختم؛ متانت و بردباری‌ای که همیشه در کلاس‌ها داشتند و همیشه جای ایشان در هنرستان خالی است و امیدوارم شاگردان ایشان بتوانند جایگزین خوبی برای ایشان باشند.

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است