گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

«چاووش؛ از درآمد تا فرود» منتشر شد

فیلم مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود»، ساخته مشترک هانا کامکار و آرش رئیسیان در دسترس عموم قرار گرفت. این فیلم مستند؛ حاصل همکاری هانا کامکار و آرش رئیسیان می باشد که در ۱۱۶دقیقه اظهارات و خاطرات اعضای اسبق این گروه را به نمایش می‌گذارد. این فیلم که دربردارنده مجموعه ای از مصاحبه هایی با اعضای پیشین کانون چاووش بوده، با دو زیرنویس فارسی و انگلیسی و توسط نشر موسیقی «آواخورشید» منتشر شده است.

نسخه فیزیکی و اینترنتی این اثر نیز در قالب دو نوع پکیج متفاوت «معمولی» و «نفیس» عرضه شده و مخاطبان می‌توانند از طریق مراکز معتبر فروش آثار فرهنگی اقدام به خرید فیلم «چاووش؛ از درآمد تا فرود» نمایند.

سازندگان این مستند برای تهیه این مجموعه نزد هنرمندان و اعضای گروه چاووش مانند: محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، بیژن کامکار، هنگامه اخوان، جمشید عندلیبی، زیدالله طلوعی، اردشیر کامکار، ارژنگ کامکار، قشنگ کامکار، صدیق تعریف، عبدالنقی افشارنیا، هادی منتظری، سعید فرج‌پوری، حمید متبسم، ارشد تهماسبی، جمال سماواتی و دیگر اعضای این گروه رفته و به گفتگو پرداخته اند.

با اینکه این مستند در اوایل دهه ۸۰ ضبط شده است ولی در این فیلم دو چهره مهم چاووش یعنی پرویز مشکاتیان و محمدرضا لطفی غایب اند. علیرضا رئیسیان در مصاحبه ای با گفتگوی هارمونیک به عدم حضور این دو هنرمند اینطور پاسخ داده است: «تقریباً حدود یک سال این مصاحبه ها طول کشید چون هر قرار با قرار بعدی روزها و گاهی ماه ها فاصله داشت. به چند علت ما در آن سال ها فیلم را تدوین نکردیم، یکی این بود که بعضی از اساتید من جمله زنده یاد محمدرضا لطفی و زنده یاد پرویز مشکاتیان به دلایلی که هیچ گاه بر ما معلوم نشد، همیشه موعد مصاحبه ها را به تعویق می انداختند و متأسفانه این قدر به تعویق افتاد که ما از مصاحبه با این عزیزان محروم شدیم برای همیشه. مسأله دیگری که ساخت فیلم را به تعویق انداخت این بود که هم من و هم خانم کامکار زندگی و امرار معاش را از راه هنر و فیلمسازی انجام می دادیم و مسلماً مجبور بودیم بسیاری از وقت خود را صرف انجام پروژه هایی کنیم که برای ما بازگشت مالی داشته باشه اما خوشبختانه نتیجه این به تعویق افتادن ها باعث شد که هر دوی ما (هم من و هم خانم کامکار) تجربه های بسیار زیادی را در فیلمسازی کسب کنیم تا وقتی که سر مونتاژ و تدوین نهایی این فیلم می نشینیم از تجربه کافی برخوردار شده باشیم و یک چنین سوژه جذاب و باارزشی را درست به سرانجام برسانیم.»

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است