گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

کاری ماری آندروود، بت کانتری

کری ماری آندروود

خانم کاری ماری آندروود (Carrie Marie Underwood) متولد ۱۰ مارس ۱۹۸۳، خواننده و سراینده اشعار موسیقی کانتری و هنرپیشه، کسی است که چهار مرتبه برنده “بت آمریکایی”-آیدل آمریکایی، شده است. آندروود برنده جایزه گرمی، سه بار برنده آکادمی موسیقی کانتری و برنده برترین خواننده زن موسیقی کانتری می باشد.

وی اولین هنرمند زنی است که چندین بار پیاپی جایزه آکادمی موسیقی کانتری را از آن خود کرده است.

اولین آلبوم وی “چندین قلب”(Some Hearts) هفت مرتبه دارنده مدال طلا شد و در سال ۲۰۰۶ به عنوان سریعترین فروش آلبوم موسیقی کانتری را در تاریخ نگاری نیلسن سئونداسکن (Nielsen SoundScan) ثبت شده است.
همچنین در سال ۲۰۰۸ به عنوان بهترین آلبوم سولوی خواننده زن در تاریخ موسیقی کانتری ثبت شده است.

خانواده آندروود مزرعه ای داشتند، پدر وی در کارخانه تولید کاغذ کار می کرد و مادرش معلم مدرسه بود. آندروود کوچکترین فرزند خانواده است، زمانی که او ۴ ساله بود خواهر ۱۳ ساله وی از خانه رفت تا زندگی مستقلی را در پیش گیرد. موسیقی در خانواده آنان جایی نداشت، اما آندروود زمانی که ۳ ساله بود در کلیسا آغاز به خواندن کرد.

audio file
بشنوید قسمتی از “Twisted” را با صدای کاری ماری آندروود

در نمایشهای مدرسه سولو خوانی می کرد و در کلاس هفتم زمانی که به برنامه های استعدادهای نهان در محله وارد شد، اطرافیان به صدای وی توجه بیشتری کردند و به او می گفتند؛ “دختری کوچکی” با “صدایی بزرگ”! سلیقه وی در موسیقی بسیار وسیع و گوناگون بود، این میراث از والدینش می آید که موسیقی قدیمی گوش می کردند و خواهرانش که به موسیقی پاپ دهه ۸۰ علاقه داشتند. وی آغاز به گوش سپردن به موسیقی کانتری در ماشین کرد.

در دبیرستان وارد برنامه های موسیقی شد و به همه می گفت که خواننده مشهوری خواهد شد. در دانشگاه ایالت اولکا ثبت نام کرد و در پیش گرفتن حرفه خوانندگی جدی تر شد. وی رشته خبرنگار تلویزیونی را به عنوان رشته اصلی برگزید و برنامه تلویزیونی دانش آموزان را راه اندازی کرد و برای روزنامه مدرسه مطلب می نوشت. موسیقی کاملا از نظر او دور نشده بود، در کالج در برنامه تلویزیونی موسیقی کانتری شرکت کرد و با موسیقی پستی کلاین (Patsy Cline) و خانواده کارتر (the Carter Family) آشنا شد.

audio file
بشنوید قسمتی از “Some Hearts” را با صدای کاری ماری آندروود

زمانی که در کالج بود همکلاسی هایش او را تشویق به شرکت در رقابت “بت آمریکایی” کردند. آندروود در ابتدا مخالفت کرد اما خیلی زود تشخیص داد اگر این کار را انجام ندهد، از کالج فارق التحصیل خواهد شد و شغلی به دست خواهد آورد و هیچ گاه شانس شرکت در این رقابت را نخواهد داشت. پس یک شب پس از اتمام کارش در برنامه موسیقی کانتری کالج به همراه مادر و دوستش شبانه به سمت محل مسابقه با ماشین حرکت کردند و ۶ صبح به آنجا رسیدند.

برای دریافت نوبت در ساعت ۸ باید در استودیوم حاضر می بودند. آندروود به مدت هشت ساعت صبر کرد تا نوبت به او رسید، وی آهنگ “زنگ تلفنها در همه جای شهر به صدا در می آید” از مارتینا مک براید (Martina McBride) را خواند. آندروود پنداشت که به خوبی از عهده آن برنیامده گرچه که روز بعد نیز برای خواندن دعوت شد.

audio file
بشنوید قسمتی از “Change” را با صدای کاری ماری آندروود

وی آهنگ دیگری از مک براید با نام “روز استقلال” (Independence Day) را خواند. در نوبت سوم “نمی توانم مجبورت کنم عاشقم ام باشی” از بونی ریت (Bonnie Raitt) را برای هیات اصلی داوران اجرا کرد که باعث شد او را با اولین پرواز به هالی وود بفرستند. سرانجام در ۲۵ مه ۲۰۰۵ “بت جدید آمریکایی” معرفی شد؛ کاری ماری آندروود!

وی با شرکت ضبط آریستا قرادادی بست و تک آهنگ “در بهشت تو” را ضبط نمود که بهترین فروش ملی را داشت. این آهنگ به عنوان اثری از اولین هنرمند موسیقی کانتری در رده اول ۱۰۰ آهنگ برتر قرار گرفت، اگرچه به طور محدودی از شبکه رادیویی موسیقی کانتری پخش شد. در پی موفقیتهایش، در تور بت آمریکایی شرکت کرد و برای تبلیغات شکلات هرشی و کفش اسکچرز خواند. وی آهنگ “مسیحا، چرخ را نگهدار” (Jesus, Take the Wheel”) را برای رادیوی موسیقی کانتری اجرا کرد.

audio file
بشنوید قسمتی از “Wasted” را با صدای کاری ماری آندروود

آلبوم “چندین قلب” او موفقیتی بسیار بزرگ بود. آندروود به همراه کنی چنسی (Kenny Chesney) به سفر پرداخت. وی همچنین جایزه موسیقی کانتری سال ۲۰۰۶ را در دسته خوانندگان زن از آن خود کرد. از آلبومهای دیگر وی Carnival Ride 2007 و سوء استفاده (Play on) می باشد.

خانم آندروود نامزد مایک فیشر (Mike Fisher) بازیکن بزرگ هاگی روی یخ کانادایی است که آنان قرار است در تابستان ۲۰۱۱ ازدواج کنند.

cmt.com

گفتگوی هارمونیک

گفتگوی هارمونیک

مجله آنلاین «گفتگوی هارمونیک» در سال ۱۳۸۲، به عنوان اولین وبلاگ تخصصی و مستقل موسیقی آغاز به کار کرد. وب سایت «گفتگوی هارمونیک»، امروز قدیمی ترین مجله آنلاین موسیقی فارسی محسوب می شود که به صورت روزانه به روزرسانی می شود.

دیدگاه ها ۶

  • ممنون برای این مطلب خوب، اما به نظر من، ترجمه متن، نیاز به باز خوانی و ویرایش دارد. در آن صورت، خیلی روان تر خواهد شد.شاید یادآوری این نکته ضروری باشد که ترجمه خوب، آن است که خواننده، ترجمه بودن کار را فراموش کند.( نمونه خوب آن، ترجمه های آقای پیربازاری است )این کار هم اگر کمی ویرایش شود، خیلی بهتر خواهد شد.
    با سپاس فراوان

  • سلام من یه سوال داشتم میخواستم بدونم شما اسمه اهنگی رو که کاری برای برنامه امریکن ایدل در سال ۲۰۰۸ خوند و برای بیو گرافیه ۱۰ شرکت کننده روشون میکس میشد رو میدونید خیلی دنبالشم و نمیدونم اسمش چیه ممنون میشم راهنماییم کنید مرسی

بیشتر بحث شده است