گفتگوی هارمونیک | Harmony Talk

پدر موسیقی ساده و ماندگار

در دنیای موسیقی امروز، یک آلمانی به پدر موسیقی ساده شهرت پیدا کرده است. او کسی نیست جز برت کامپفرت، کسی که گروه بیتلز را کشف کرد و بسیاری از ملودی های زیبایی دنیای موسیقی پاپ و Jazz به او تعلق دارد و همه روزه میلونها نفر این ملودی های زیبا را گوشه و کنار دنیا گوش می دهند.

او در باره موسیقی خود می گوید : “اگر مردمی که موسیقی من را می شناسند احساس کنند که این موسیقی کافی است، خوشحال هستم چون تمامی آنچیزی است که می خواهم بگویم.”

ملودی های زیبای برت کامپفرت را خوانندگانی چون Ella Fitzgerald، Peggy Lee، Sarah Vaughan، Shirley Bassey، Dean Martin، Andy Williams، Al Martino، Frank Sinatra، Nat King Cole و بسیاری دیگر از بزرگان خوانندگی و اجرا کرده اند و موسیقیدانانی چون Duke Ellington, Count Basie, Stan Kenton بارها و بارها از ملودی های او در کارهایشان استفاده کرده اند.

ترانه های به یاد ماندنی مانند Strangers in the night، Blue spanish eyes, Danke schoen, Sweet Maria, Over and over و بسیاری ساخته های دیگر، این

آهنگساز را در میان موسیقی دانان دنیا و البته آلمانی الاصل متمایز نموده است. به قطعه آشنای زیر با صدای فرانک سیناترا گوش کنید :


audio fileStrangers in the Night

کامپفرت که به پدر موسیقی ساده مشهور است برخلاف ظاهر، موسیقیدان ساده ای نبود و اجراهای موسیقی که او رهبری میکرد و یا تنظیم قطعاتی که توسط او انجام می شد همواره جزو بهترین های دنیای موسیقی می بود. بگونه ای که هنوز هم آلبوم های موسیقی او در سراسر دنیا تکثیر شده بفروش می رسد.

او در سال ۱۹۲۳ در هامبورگ متولد شد و موسیقی را از کودکی در مدرسه موسیقی بنام Hamburger Stadtpfeife آغاز کرد و خیلی زود توانست با سازهایی مانند کلارینت،

ساکسیفون و آکاردئون نوازندگی کند. دوران بلوغ او مصادف بود با جنگ جهانی دوم اما با این حال توانست خود را به دسته موسیقی نیروی دریایی معرفی و در آنجا مشغول به خدمت

شود.

علاقه او به موسیقی به حدی بود که هنگامی که در دانمارک بعنوان اسیر جنگی بسر می برد یک گروه موسیقی راه اندازی کرد و پس از آزادی با همان گروه در آلمان برای کلوپ افسران

آمریکایی موسیقی اجرا می کرد. پس از مدتی فعالیت موسیقی، رهبری ارکستر و کسب موفقیت در آلمان زمان آن فرا رسیده بود که به آمریکا سفر کند و استعداد خود را آنجا رقم بزند.

۱ نظر

بیشتر بحث شده است